Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
8 replies to this topic

#1 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 406 Inlägg:

Postad 03 december 2018 - 14:40

Hej
Skulle uppskatta om ni skrev eb rad vad ni tyckte om tuneringen,upplägget mm

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#2 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 949 Inlägg:

Postad 03 december 2018 - 14:43

Funkade bra. Tyckte Sideboard var roligt, kändes inte som om något blev extremt obalanserat eller så.

Terrängen var lite väl wonky på några bord. Brukar väl vara 5-6 bitar och en mur, men på vissa bord var det 11-12. Blir ganska svårt att flytta en armé, speciellt när det är 5 impass på samma bord, varav den största står i mitten.

#3 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 03 december 2018 - 16:00

Det var ett kul nytt format, förtjänar att testas flera gånger och jag tycker att vinnaren i best of the rest borde auto kvala till nästa masters. Också stort plus för att inte ha med någon diagonal deploy. (En av mina käpphästar är att diagonal deploy kräver att man ska kunna stå på båda kortsidorna vilket det oftas inte finns plats för) Jag gillar också den humana starttiden på lördagen. 

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#4 bluu

bluu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 03 december 2018 - 21:01

Superb turnering. Allting flöt på riktigt bra, schyssta bord, bra med utrymme och rimligt med tid. Jag gillar sideboards som idé, det gör att man tänker efter lite extra. Kiosken är något som blivit en vana för att det är så bra och rimligt. Bra utbud och skönt att drickan räckte hela turneringen.

Schemat med senare starttid på lördagen var riktigt bra och även om det leder till senare slut på kvällen tycker jag det är värt det.

#5 Malekith

Malekith

Member

• Members
  • PipPip
  • 25 Inlägg:

Postad 03 december 2018 - 21:56

Sideboards var kul, även om jag tror att det passar vissa arméer och spelstilar bättre än andra, då vissa arméer helt enkelt kräver mer än 1000 av 4500 för att göra stor skillnad.

Kiosken och taco serveringen får också en ros!

Schemat kändes bra, borden var ojämna men det är trevligt med 3d terräng.

#6 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 651 Inlägg:

Postad 03 december 2018 - 22:32

Sideboards var jätteroligt som nytt koncept, spelar gärna med det igen. Bra arr som alltid. Kiosken hade Trocadero Zero, wow!

Nu är jag lite biased då jag var med och byggde borden till viss del även om Dennis gjorde final touches, men jag tyckte borden var jättebra. Det var fler terrängbitar än vad det brukar vara "normalt" och terrängen spelade såklart därmed större roll. En tanke här var att det skall ibland vara en fördel att faktiskt välja sida och inte som det är om det är 100 % vanliga bord där båda sidorna i stort sett är identiska. Det som ofta händer i matcher är att man inte vill välja sida för motståndaren får då möjligheten att droppa sin armé och då ibland (nästan) auto-vinna. Nu, blev det mer balanserat då man kunde kompensera det dåliga i att gå etta/tvåa med att välja sida som gynnar en själv. Sedan blir borden väldigt snygga med mer terräng också, bara en sådan sak!

Då jag tycker att det ibland kan vara gott med en lätt-öl eller två till maten tycker jag att det är lite väl tidig start på söndagen, men jag förstår och ser fördelarna med det.

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

Svensk mästare 2018 - SA

ETC Team Sweden 2015 - OnG

ETC Team Sweden 2016 - OnG

ETC Team Sweden 2017 - SA

ETC Team Sweden 2018 - SA

ETC Team Sweden 2019 - UD

9th Age Rank (from start to finish): #1

#7 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 04 december 2018 - 09:42

Att det faktiskt spelade roll att få välja sida ska jag ge ett extra plus för. Tänkte inte på det förrän jag läste Östlings post men jag håller helt med. I flera fall fanns det en sida som var uppenbart bättre lämpad för min lista. Jag har inte tänkt på det förut men 9:th age fungerar bäst när terrängen på bordet inte är för symmetriskt placerad. 

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#8 Jaernhans

Jaernhans

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 231 Inlägg:

Postad 04 december 2018 - 15:36

Sideboards var askul, kanske kan göras något större så demonspelarna också får ut något av det (1100/1200?), fortsätt hemskt gärna med det!

Gillade borden skarpt med massor av terräng då det som tidigare påpekats faktiskt blir en fördel att välja sida och inte ett straff som det ofta är annars.

Saknade snedddeploy, är det bara jag som gillar den?

Enormt plus för att sista matchen spelades med vanlig deploy, mycket skönt för en sliten hjärna.

#9 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 949 Inlägg:

Postad 04 december 2018 - 15:38

Jag gillar snedeploy i teorin. Men på turneringar brukar det vara ont om plats så det fungerar inte riktigt. Rätt beslut att skippa när man inte har tillgång runt hela bordet.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar