Hoppa till innehåll

Foto

Varför Komp?

• Please log in to reply
43 replies to this topic

#41 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 06 juli 2013 - 13:34

Ja, ibland får man helt enkelt stryk av en bättre spelare, eller att man har otur. Tråkigt om någon surnar till då och ger en dålig sportmanship för den sakens skull :)

Jag gillar också kompat då jag tycker listbygge är en del av spelet. Gör också att man använder enheter som man annars inte skulle använda i okompat.

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#42 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 06 juli 2013 - 14:06

Subjektiv komp från motståndaren är dock något jag anser vara det sämsta man kan ha på en turnering, då det bara leder till orättvis bedömning.

Meh, det är 3p av 6 möjliga i sportsman. Du bedömmer om listan var 1p=jätte hård(med alla no-brainer valen), 2p=hård(de flesta), 3p=snell!1!(killen har aktivt gjort sin lista mjuk och snäll!), resterande 3p är samma fast hur trevlig motståndaren var.

Men det är inget som är satt i sten över huvud taget, jag behöver ha lokaler och en tid att sätta upp turneringen först innan jag lägger ner fasta besked för hur resten av turneringen skall vara. det ända jag har bestämt är att det skall vara 5 scenarion från regelboken, ingen komp och en bar i lokalerna. Möjligen att jag skall försöka fixa mat som ingår i biljetten, men det är oklart om jag kan fixa eller ej. Alternativt en öl provning på kvällen där jag plockar in nån som är rutinerad på det.

Laid back och socialt WHF över en helg i världens bästa stad men världen snyggaste arrangörer. +18 åldersgräns.

"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#43 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 06 juli 2013 - 15:30

Laid back och socialt WHF över en helg i världens bästa stad men världen snyggaste arrangörer. +18 åldersgräns.

:thumb:  :thumb:

Postad bild

#44 Magro

Magro

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 31 juli 2013 - 17:30

Jag  är nybörjare och kan inte bedömma om kompmallen är balanserat/"rättvis".

Men det är ett verktyg för att förbättra balansen, bättre än inget verktyg menar jag....

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar