Hoppa till innehåll

Foto

Monotz Demoner Til Gf

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 glasman

glasman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 12 augusti 2015 - 20:10

Ska till Köpenhamn i oktober o lira hederlig 8th med riktigt roliga restriktioner.

https://www.dropbox....4/GF17.pdf?dl=0

Vissa ändringar på gång. De blev rejält uppskrämda av Gröftes beastmen på etc.

Hursomhelst.

Man blir belönad för att spela mono(ikkenurgle)demoner. +100p samt +5TP.

Jag kan ställa både Tz och Kh, men lutar åt Tz, de känns roligare och är en bättre bestpainted kandidat.

Max 4PD gäller så gateway på 10 horrors suboptimalt.

Dessutom är det max 2 identical core, för horrors max 25. Man får ställa tre för 1CP.

2500p

LoC lvl4 metal lesser 495. 2CP

HoTz lvl2 BSB. 150

HoTz lvl2 exalted locus. 175

Exalted Flamer. 90

Exalted Flamer. 90

25 Horrors stms. 345

20 Horrors st+ms. 280

4 Screamers. 160

2x5 unmarked Furies. 120

3 Flamers. 120

BurningChariot. 150

SoulGrinder, tz claw phlegm. 320

55p kvar... Får dubbla ett specialchoice. Max 2 id heroes, så bara changeling lr bluescribes. 25% gäller så inga fler lords.

2x5 unmarked furies är en ide men inte säker på att jag får.

Jag använder 2CP och får 14TP softscore. Det är bra. Frågan är om det är värt att dela horrors i 10+10 för 1CP. En flagga o spell till vore bra, men 1CP bra, vet inte.

Tanken är att ha metal på LoC o Tz på de andra, så de kan utnyttja exalted locus fullt ut. Men i sin desperation för att få gateway på horrorblocket slutar man ofta med kludder hos de andra. Man skulle kunna ha Tz på LoC också, då är man säker på gateway hos horrors samt exalted bluefirespam

"It is well that war is so terrible, otherwise we would grow too fond of it."

Robert E Lee

#2 glasman

glasman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 05 oktober 2015 - 21:52

Listan är redigerad i första posten.

Kul turnering. Restriktionerna gav ett roligt meta, inte mycket i bussväg. En och annan TK rush arme ansågs krypa igenom, men det kan de väl få för en gångs skull. Goblins, pushdvärgar, mazdamundi mm. Kasta spells på fyra tärningar var trevligt, blir så många fler spells kastade. Enorm fokus på softscores, i vilket jag alltid gått bra. Och den här gången kunde man inte bara bortse från det då man ju hade valet att ta ooptade val för högre softscore. Jag tog 44TP och hade en slutscore på 97, vilket gav en 20e plats.

Lite bilder: http://www.powerfist...p?topic=90634.0

Min arme finns längre ned bland best painted, vilket jag vann.

Vi svenskar har ju en tradition av att ta hem best painted på Giant Fanatic :)

Hade en grudge mot Manny, en dansk etc hangaround som vissa av er kanske känner. Han spelade Lizards med 6 razordons, high slann, kroxar + bös. Han är en bättre spelare än jag. När han kom för nära flydde jag ut med heralder och Eflamers och slog 6 WoM, det kostade. SoulGrindern gick ner till skytte, LoC dog til en miscast av en herald när han stod och gömde sig med 1W (alla tar S6). 6-14

OnG, fint matchup. Dock tog hans lobber ut SG tur ett. Men jag vände och zappade bort mangler, giant squig, squigherd samt gehenna hans giant spider. Han hade otur med animosity och med scenariot, som var helt vilt, i en tur tog alla wizards en miscast (!) Alla mina klarade sig fint medans hans lvl4a hoppade i hålet.Troll är dock hopplöst svåra för min lista, zappar jag dem får de omöjlig regen. Jag lyckades kombocharga dem med 20 horrors i rear samt LoC och screamers i front, de bröt till slut, men först efter att klara 11 raka 4+regen. 14-6

TK. light council. AjAj. Hade han haft en annan lore hade det gått bättre. Med cascet och hierotitant var det hopplöst, han blastade mig totalt. Min magi var också bra, lyckades ta det som kunde slåss. Ett spellcasting battle kan man säga. Lyckades för första gången summona en screamer. 5 screamers blev dock til 1med 1W efter en banishment... 3-17

DoC. Keeper, demonetts+PBs båda med herald + massa snabbt, beasts, crushers, drones, fiends, alla treor. Inget Tz. I tur 1 släpper han igenom först två bluefire som ger 6 wounds till crushers! Sen lägger jag irresistible gateway på Keepern som dör.  Ja det var ju den matchen. Jag stal Miasma och fick med Transmutation of Lead ett -WS dubbeltempo, väldigt bra när hela armen är WS3. Senare hade jag fenomenalt överpresterande horrors i CC. Horrors med hatred mot ws2 PBs ftw! Trevligt att förvandla de andra demonerna till Horrors. 20-0 

VC. Kaare Siesing (var han inte typ best scoring på etc?) Det där på snedden scenariot var jag ställde upp först. En tight arme med graveguard, 2xghouls, mortis, corpsecart. Ställde upp för tight, ett perfekt mål för hans koncentrerade våg. Jag zappade, de dog, de fick ännu bättre regen, de kom tillbaka... Jag tog 0vp. Fick till en vacker trippel pinkfire som alla landade perfekt på en unit ghouls, tyvärr S223. 1-19 

"It is well that war is so terrible, otherwise we would grow too fond of it."

Robert E Lee

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar