Hoppa till innehåll

Foto

Feedback

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
30 replies to this topic

#1 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 407 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 08:27

Vi hade som ni märkte ett helt nytt upplägg på TT med scenarion sammanslagning med warmashine mm

Vill gärna ha mkt feedback då vi planerat att köra samma stil nästa år,  dock med mkt mer temabord för scenariorna

Så kör på vad var dåligt o vad var bra med olika scenariorna / tuneringsupplägg o allt annat :)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#2 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 08:44

Askul som vanligt.

Hoppas du sparade alla tillägg du gjorde scenariorna, de må vara helt wacko men det var många roliga bord och jag hoppas man får testa av lite andra nästa år. Speciellt nu när de blivit lite speltestade.

Ihopslagningen fungerade bra, smart att hitta lite lokalsynergier. Det enda är väl att det kändes som man satt och applåderade i en halvtimme, kanske kan dra ihop det till en gemensam applåd för vissa kategorier när vissa bara blir uppräknade och ingen går fram. 

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#3 Orgasmatron

Orgasmatron

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 214 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 09:00

Vi pratade om det på plats ... men teleport scenariot var knas. 

Annars var det nog bästa hittills :)

In his tenebris...

#4 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 133 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 10:45

Jag tyckte allt vara kalas.

Klart det fanns scenarion som man inte gillade, men det ska väl vara så när utgångspunkten är att det Ska vara whacko! ^^

Det Enda negativa jag kan nämna var att prisutdelning för både Warhammer och warmahordes blev Jävligt lång. Inte bara för att det var två turneringar, utan för att det var ungefär två miljoner målarpriser i warmahordes.
I övrigt har jag inget emot att det slås ihop sådär, men om alla ska vara med på Hela prisutdelningen så vore det kanske en bra idé att korta ned antalet priser en del.

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#5 Mad 'At

Mad 'At

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 421 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 11:32

Superkul som vanligt!

Allt gällande arrangemanget var som vanligt perfekt så jag går direkt på scenarion, börjar med de jag körde.

Hotek’s Legacy - Bra, enkelt scenario. Gör det farligare att kasta spells vilket är bra. Skulle kunna tänka mig att även dubbel 5 på 3 tärningar ger misscast, men slår man det så får man dra av eller lägga på 1 på misscast resultatet för att mildra det lite. Vad som var dåligt var att det fanns två av dessa, och jag fick spela på båda. Aldrig kul att köra samma scenario två gånger när det finns så många andra coola man kan få, så se till att alla är unika nästa gång :)

The Caravan - Klassiskt TT-scenario, fungerar bra.

Stargate - Ascoolt scenario! Dock så blev matchen lite konstig då det blev oerhört svårt att faktiskt fånga något. Som tur var så köra både sidorna med ganska mycket close combat enheter, men ifall det varit alver eller något annat dumt med mycket mobilt skytte så hade det varit hemskt. Mitt förslag på ändring för att fixa detta är att ändra tabellen man slår på. En av de värsta grejerna var att man ofta kunde välja var man kom ut, det gjorde det enkelt att fly genom portaler, så fler resultat där man hamnar i en bestämd portal (höger, vänster, mitten). Dock är det fortfarande enkelt att fly även om man skulle komma ut ur samma portal man kom in genom eftersom man kan ställa sig på andra sidan, så mer sannolikt att man kommer ut på exakt samma ställe man kom in, eventuellt att man måste stå på samma footprint men att man får göra en reform så man kan välja var man tittar. En idé som kom fram när vi spelade var också att enheten skulle kunna kastas ut ur en portal, så den hamnar med fronten kanske 4D3 rakt från centrum på portalen i en slumpad riktning, skulle göra det mer oberäkneligt. Generellt tycker jag att det ska vara fler olika resultat i tabellen, så att det verkligen blir oförutsägbart. Ett annat problem som jag vet uppmärksammades var att det var väldigt svårt att hitta warpstones. Kanske det går att kombinera med andra resultat (hittar warpstone men all tar dangerous terrain / man blir fast i portalen en turn och måste slå igen nästa runda eller att bara scoring units hittar warpstones på vissa resultat osv.). Fanns även en idé att portalerna skulle kunna vara objektiv i slutet av matchen som man ska hålla. Slutligen hade jag en idé om att man skulle kunna kombinera portalerna med battle for the pass (från BRB) och ha en portal mot vardera kortsida samt en på mitten (eller på mittlinjen mot ena långsidan). Skulle kunna bli intressant.

Searing Gorge - Kan fungera. Jag vet att vi spelade dåligt på detta bord och lät idiotiskt nog mina squigs käka eldbollar. Men scenariot kan fungera. Ett problem som jag ser är att kombinera det med Teds jättestora hörnbit. För hur cool den biten än är så tar den upp en väldigt stor bit av deployment zone och tvingar ena sidan att ställa sig närmare den farliga vulkanen.

På vägen hem diskuterade vi även stormscenariona, som några i bilen hade spelat. Vad jag förstod så tog det väldigt mycket tid att alla enheter ska hålla på och blåsa omkring, dock tycker jag det låter roligt så jag vet inte vad som kan göras. Kom däremot ihåg en annan spelmekanik som skulle kunna användas för att simulera vinden, inspirerad från Dreadfleet, så jag skriver ner lite tankar och idéer runt det.

Storm - Markera ut 36 punkter längs kanterna på bordet och rulla en T66 (två D6 med resultaten x, y) för att lägga ut en vindmarkör på en av punkterna. All vind på planen blåser rakt mot den punkten. I början av varje tur kan man slumpa en ny plats för markören eller kanske förflytta den 2D6 steg åt ena eller andra hållet längs kanten (kanske någon kombination där båda kan hända, tex att den åker 2D6 i random riktning men slår man dubbel så slumpar man en helt ny plats). Man skulle kunna ha en terrängbit i mitten som låter en påverka var vindmarkören ligger på något sätt, eller en boundspell som generalerna får tillgång till som kan påverka vinden.

Enheter som har markören i sin front arc har medvind, i sin rear arc har motvind och i en sido arc har sidovind. Medvind ger +D3 M och +D6 range på skytte. Motvind ger -D3 M om man inte kan klara ett styrkatest och -D6 range på skytte. Sidovind ger -1 to hit med skytte. Flyers kan inte aldrig flyga in i motsatt arc som markören ligger i (om de har markören i fronten i början så kan de inte flyga till någonstans i sin rear arc) . Plus på M kan aldrig gå över 10, förutom för flyers. Blir säkert en massa komplikationer med reglerna men sådant får ni klura ut själva :P

Army of Darkness

Superior Wizarding Hat ^^

#6 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 12:23

Skrev i fel tråd:

Åå! Som pappaledig så kommer jag att få säga saker först! Kommer nog bli långt och smått osammanhängande som vanligt.

De bra grejerna:
Först och främst att jag och Joel fick vinna best painted alliance! Aldrig blivit så glad för ett pris på en turnering. Så stort tack till alla som också tycker det är tufft med dvärgar och människor i glada färger, gamla modeller, och inte massor av asstora monster!

Scenarion: för mig ett helt nytt upplägg. Och det roligaste jag varit med om! Sjukt kul och spännande att komma till ett bort som är temat runt ett uppdrag! Fortsätt med detta. Uppdragen behöver absolut inte vara balanserade. Men vårt första på demonbordet blev tråkigt, hade löst med en testspelningsmatch, kanske ska be folk att spela de olika och rapportera tillbaka.

Kiosken. Asbra med korv som vanligt!

Alfapet. När man har nio poäng dag ett var det skönt att få tröstköpa lite på morgonen.

Mick, klocka, tidshållning, info: allt känns sjukt strukturerat!

Dennis, var som en st bernardshund som kom löpandes till undsättning så fort man behövde honom. Starkt som fan när du dessutom är sjuk.

Borden: lyfter det alltid, men ni har snyggast och best bord, avlastningsytorna är också bra, så man slipper döda modeller och tärningar på bordet.

Festen: vi kom inte, men det var ändå ett fint initiativ tycker jag. Vi blev så sena och hörde att det var så jäkla fullt.

Warmachine: kul med en till turnering på sidan av, nya personer, modeller och fler priser.

Mindre bra:
Restriktioner: känns som TT brukar vara fyllt av tokerier, känns som att listorna var jäkligt hårda. I våra tre första matcher spelades det inte riktigt warhammer (warhammer för mig). Liknar med magic (har aldrig spelat magic) massa magikern som kastas, ont om close combat och massa skytte.
Har alla en eller två super magiker, ofta special charaders så visar detta att det är lite för bra tycker jag.

Scenarion. Blev lite som vanligt med scenarion tyvärr. Känns som det blev en vanlig match. Men sen fick de som vann några extrapoäng i slutet. Skulle vilja se en turnering där scenarion är allt! Skulle vara så jäkla kul!

Los: har nu spelat två turneringar med det här nya systemet. Tycker det gamla förenklade är mycket lättare och bättre på alla sett. Förutom att demonprinsar ska ha fler ställen att gömma sig på så ser jag inte vad detta ska vara bra för.

Målningsmallen: som vanligt, det finns tydliga bedömningsgrunder, men alla får snällt en 20 poäng ändå. Hälften av arméerna kan ju omöjligt ha uppfyllt dessa krav, massor av ofärdigt, omålat, obasat osv. Tycker att mellan 15-20 kan det gärna få vara lite utspritt. Tror att detta gör att alla anstränger sig lite extra.

Det var det från mig!

Hade sjukt kul! Längtar till GoW
Team Primo Victoria

#7 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 771 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 12:32

Jag håller med Albin till fullo om scenariona, men särskilt att det var riktigt roligt :)

Vill dock slå ett slag för att det var lite väl tajt mellan borden, så man gick nästan varandra på fötterna.

//Tommy

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#8 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 12:39

Tankar kring de scenarion vi spelade:

Demonupodraget:
Tror kanske att det ändrades efter vår match. Men tycker att det ska kunna vara fler demonenheter i spel. Men då kanske de ska vara svårare att få fram. Nu bytte vi bara enheter som divertade varandra.

Vagnarna: bra, skulle kanske vara kul om vagnen gick i remaining moves så man kan bestämma lite själv.

Laserstrålarna: kul! Förslag att göra strålarna tjockare men inte lika farliga. Lättare att veta vart de går om man mäter från terrängbaserna. Och svårare att hålla dem utan att bli grillad.

Mörsarna: ett träd på bordet gjorde den ena sidan sjukt mycket bättre än den andra. Men det tycker jag nog egentligen är kul. Kanske ska få hela matchen på sig att ha sönder dem? Men det fanns kanske en anledning till detta.

Sandstorm: kul. Och körde man lite slag parallelt gick det snabbs med blasten. Blev lute förvirrad av vilket värde man ska slå på.
Vet inte om vi spelade rätt. På blasten använde vi högsta. Så vagnar hade typ 5 i styrka. På initiativet som var styrkan användes modellerna på. Var detta rätt?

Jag tycker också warhammer är roligare när man får poäng för nästan dödade enheter. Blir så löjligt med ett wound kvar på en draklord eller en gubbe kvar i en enhet.
Team Primo Victoria

#9 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 13:16

Lysande som vanligt. Dock led jag av svår sömnbrist vilket gick ut över mina motståndare. (Hade inte insett hur illa innan turneringen, tur att det var TT så Emil höll ordning på mig för jag kunde fan inte komma ihåg något i mer än några få minuter*)

1 Luften, Vet inte vad som var annorlunda nu men det blev varken jobbigt varmt, eller jobbig syrebrist i lokalen, funkade ventilationen för ovanlighetens skull?

2 Scenariona. Vi spelade (gissa om jag inte minns de riktiga namnen)  

2.1 Laserstrålarna. (Bra)

2.2 Storm och slåss mot ogre i grop  (Stormen var ok men ogren i gropen var alldeles för hård, i turn 3 tappade vi nästan en dit tills oskadad Ogre Tyrant. För svårt att ta poängen mao)

2.3 Mortar. Bra klassiker. Terrängen på bordet sabbade dock mycket pga det enorma trädet som helt blockade den ena mortarns los. (Efter som det inte gick att ställa modeller på den terrängbiten spelade vi den som impassable.

2.4 Stargates.  För svårt att ta poäng och alldeles för riskfritt att teleportera. Trotts att det var två listor som ville slåss så blev det knappt några charges efter som teleporterandet gjorde det omöjligt att sätta upp en vettig charge. Antingen flydde målet in i en portal eller så hoppade det ut en diverter eller så något annat. Det hade varit mycket mycket tråkigt att möta skytte alver i det här scenariot.

2.5 Skattletande.  (Både vi och vår motståndare struntade i princip i scenariot så detta blev mest en pitched battle.) Bara en enhet stod och grävde i några rundor och känslan jag fick med mig var att det var för hög risk i förhållande till vad man kunde tjäna att leta skatter.

3) Kiosken var ok även om priserna känns lite höga. Stora problemet var dock att det saknades en växelkassa för oss som inte kör med Swift. Tänkte betala med en hundring men insåg att den inte gick att växla om jag inte ville ha växeln i 5 kronor.

4) Schemat. Lunchen på lördagen blev i kortaste laget.

*Till mina motståndare i match 5.  Ja,det är  Wildrider rmodeller, ja ni var jättenoga med att påpeka detta, verkligen ledsen för min genomklappning.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#10 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 13:19

Sist vill jag instämma om restriktioner. I år var det skytte avoidance  alver för hela slanten. Det blev tråkigt. Om vi fortfarande kör 8:th nästa år vill jag gärna se restriktioner som stryper åt de värsta avvarterna.  När 5 av 10 armer man möter är skjut och spring alver blir det väl enformigt.

Räknar man till alla som inte var alver men som ändå helst ville spela avståndskada avoidance så var det 8 av 10 listor. 

#11 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 192 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 13:22

Vill bara påpeka att topp tre hade demoner, skaven och combat/striker-orienterade Dark Elves i olika formationer. Inte mycket springa och skjuta där^^

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#12 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 13:55

Stoppa bron, stoppa den!

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#13 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 13:58

Vill bara påpeka att topp tre hade demoner, skaven och combat/striker-orienterade Dark Elves i olika formationer. Inte mycket springa och skjuta där^^

Kairos...

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#14 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 14:03

Stoppa bron, stoppa den!

+1

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."

"He´s dead. However, credit where it´s due, he hasn´t let that stop him"

#15 Mad 'At

Mad 'At

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 421 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 14:06

Kan hålla med om att restriktionerna var lite för förlåtande. Själv mötte jag inget vidrigare än en uppsjö av kanoner och stanks (en von Carstein också men han skötte sig själv) men bara det var jobbigt nog. Precis som det fanns scenarion som var elaka mot alver och mot magiker så borde det funnits scenarion som var elaka mot demoner och warmachines.

Ska även tilllägga att jag saknade det klassiska TT scenariot där man ska döda sin ena general.

Army of Darkness

Superior Wizarding Hat ^^

#16 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 14:41

Vilka scenarion räknas som elaka mot alver?. Inget av de 5 vi fick spela hade varit något problem för alverna.

(Det kanske stämmer att alverna inte kom i topp i år, vi gjorde ju vårt sämsta TT någonsin och det vi fick möta mycket av var ju det som inte gick så bra.)

#17 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 14:45

From the top of my head, öken- och snöstormen är elaka mot alver, nerfar både ASF och deras initiativ. Nattscenariot nerfar warmachines, även canyon till viss del.

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#18 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 15:07

Sant, snöstormen är lite elak i att den nerfar initiativ. Det stora problemet med alver är dock deras förflyttning. Initiativ spelar inte så mycket roll om man aldrig får slåss. (Vi hade ju skytte fastcav DE+WE i snöstormen).

#19 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 133 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 15:42

KAN ju vara så att alver utan ASF med i 3/4 inte vill slåss också? ^^

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#20 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 392 Inlägg:

Postad 03 februari 2015 - 16:44

Positivt:

- Lokalerna är toppen! Luftigt och sjysst! Gratis parkeringen är toppen och nära till allt. Byt aldrig! :D

- Jag gillar kreativa scenarios som inte bara är bloody and glory!

- Okompat var... intressant! Mer eller mindre okompat iallafall. Man fick se några riktigt hemska kombos, och det är kul att se vad folk kan komma på.

- Tyckte festen efter toppen! Att dela upp när man går är nog smart, men gör det ju lite svårare att mingla, som ni kanske ville.

- Kommer definitivt på nästa tagteam, sålänge inte den potentiella 9:e editionen är galen! Dock skulle jag vilja se hårdkomp då, och inga specialkaraktärer. Alla kan inte ta Teclis och Kairos, tur att jag har en polare med demoner, liksom.

The Caravan

Älskade det scenariot, unikt och kul! Finns många olika sätt att ta sig an det beroende på vad för armé du har, vilket jag gillar starkt. Utan tvekan det bästa jag spelade på turneringen!

Negativt:

- Prisutdelningen tappade fart med så många priser. Varför ha så många olika typer av baser för Warmachine när man i Warhammer har en modell? Drog ut på det rätt mycket, och folk kan bara klappa så mycket innan man tappar lusten :P

- Vågar man sig på galna scenarios så åker man ibland på rejäla nitlotter!

Då var det egentligen främst två scenarios jag hade i åtanke:

Rumble in the jungle

Scoring står vid en terrängbit och hoppas på tur. 2d6, man ska få 10-12. Den som först får fram monstret inkasserar 3 BP, och sedan 3 BP till ifall du dödar den i närstrid. Tycker inte det här scenariot tillför särskilt mycket, då det är helt random vem som får ut monstret först- och man måste offra mycket för det, all typ av movement, shooting och magi. Våra motståndare had 4 scoring, vi hade 2, och i tur 6 har jag sån lotto att vi får det. Fanns ju ingen skill där direkt, och matchen blev inte intressantare i sig.

Shoddy wood bridge

Återigen, med vågade scenarios får man några riktigt ordentliga snedträffar... men jäklar vad det här scenariot var katastrof. Reign of Rain fick det i sin sista match, och vi hade en uppsjö av frågor- vi måste kallat Dennis till bordet säkert 5-6 gånger innan vi var redo, och då hade vi spenderat 1 timme med att få allt klargjort samt deployment. Här är beskrivningen av scenariot:

Bordsförklaring: en hängbro i mitten av planen mellan 2 kullar. Denna hängbro går att gå på samt gå under.

Mission: randomisera vem som är attacker/defender. Attackerns mission är att förstöra bron. Bron går autoträffas i combat (räcker basa med någon del av bron) Funkar som när man chargar en warmachine. Bron har T5 16 wounds och är flameble.

Defendern skall skydda bron. Om attackern förstör bron erhålls 6bp om den inte förstörs erhålls defendern 6bp. Defendern får automatiskt turn 1 om de önskar.

Broreperation: en scoringenhet som basar med bropelaren kan offra en hel runda för att hela 1d6

6 BP ifall attacker förstör bron, 6 BP ifall den överlever.

Det där fick mig att anta att max 1 enhet kan slåss med den, att bara 6 modeller får delta och att inget skytte/magi får gå den ifall den är chargad- precis som att slåss mot en warmachine alltså! Visar sig att alla andra som har spelat på det scenariot har antagit likadant, men att det är fel. När vi ber om förtydligande i scenariot så kommer följande tillägg.

- Hur många enheter som helst får slåss med bron samtidigt, men max 6 modeller strider. (det är enda liknelsen med warmachines). Det vill säga, en hel armé kan charga bron tur 1 (för bron tar upp mitten av hela slagfältet).

- Man får magia och skjuta på bron även fast den är chargad.

- Bron har styrka och initative 0, vilket gör att dess 16 wounds står sig slätt mot en lyckad dwellers, pit eller sun.

- Modeller som flyger kan charga bron, och landa på, för att få total översikt över motståndarens armé. Man kan dessutom vinkla karaktären hur man vill (dock är det ens M10 + slag på tärningar som avgör hur långt upp på bron man flyger)

- Kanonkulor och warmachines som siktar på modeller vid bron träffar inte bron indirekt (puh!).

Det är stora ändringar som inte fanns med på pappret från början, och som ändrar scenariot helt. Från att ha varit en potentiellt jämn fight (antagligen till försvararens fördel) så blir scenariot pannkaka utan counter-play. Det spelar ingen roll att försvaran får tur 1 automatiskt, för du hinner inte rusa till dess försvar på något sätt.

Så... efter att alla regler klargjorts, slog vi tärningen för att se vem som anfaller. Våra motståndare fick attacker, och båda sidor visste att där avgjordes matchen, för 6BP faller till dem direkt.

Tur 1 Defender: Rusa fram med scoring för att försöka förbereda reparationer tur 2.

Tur 1 Attacker: Allt som kan chargar och når. Tror bron dör direkt i närstridsfasen ifall jag inte minns fel, med rätt god marginal också. Om inte så tog magit och skyttet ned den.

Matchen är avgjord. Vi hann inte göra något, och de inkasserar 6 BP utan större besvär. Hade vi istället fått attacker, så hade det varit lika GG fast till vår fördel.

Scenariot måste göras om, och simplifieras. Det fanns otroligt många regelfrågor och frågetecken kring det som inte togs med i beskrivningen. Jag tror personligen att ifall man hanterar den exakt som en warmachine så kanske det faktiskt kan bli mer balans på det, eftersom motståndarens armé inte bara kan rusa den tur 1 och vinna på auto.

Ogillade också att det var 6 BP som utdelades, i alla de andra matcher vi spelade så behövde man ofta uppfylla ett flertal uppdrag för att få hela poängen, vilket inte är lätt.

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar