Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros (Wettcon Sommar-2019)

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 01 juli 2019 - 04:48

Ännu en turnering avklarad och vi vill ha in synpunkter på vad som fungerade bra och vad vi kan förbättra inför framtida arrangemang?
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#2 Jaernhans

Jaernhans

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 217 Inlägg:

Postad 01 juli 2019 - 06:54

Det var asroligt med mirrormatch match ett, fortsätt gärna med det.

Maten var fantastisk! Lite kort paus för lunch på söndagen, i övrigt var det asbra arrangemang som vanligt.

#3 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 913 Inlägg:

Postad 01 juli 2019 - 07:02

Det sög med mirrormatch i första, förvarna gärna om konstiga lottningar ska ske.

Terrängen var lite väl lika på alla bord.

Schemat riktigt nice, väldigt nice med grillen utanför. Gjorde att kort lunch på söndag funkade. Skönt att inte komma hem kl 22 :D

#4 Moment

Moment

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 476 Inlägg:

Postad 01 juli 2019 - 08:55

Tyckte grillen var sjukt najs! Också najs att ni hade fläktar överallt (även om det blev svinvarmt ändå så var det skönt att få lite fläkt). I övrigt ett väldigt bra arrangemang! (Har ingen extrem åsikt om mirrormatch, men var lite småkul :-) )

#5 Ahol

Ahol

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 138 Inlägg:

Postad 01 juli 2019 - 18:55

Proffsigt som vanligt! Riktigt schysst med käk på plats och gott var det. Kul twist med mirrormatcher, har inget emot om det skulle bli en uttalad wettcon grej och se om det gör något med metat.

#6 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 676 Inlägg:

Postad 01 juli 2019 - 21:14

Jag tyckte det var skitbra. Oumbärligt med bra burgare och riktigt kalla drickor i kylen :)

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#7 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 187 Inlägg:

Postad 02 juli 2019 - 12:11

Ni vet att ni alltid är jättebra^^
Grillen var fantastisk, likaså schemat som gjorde det möjligt att åka samma dag, och komma hem i bra tid.

Gratis kaffe och kiosk var fantastiskt.

Värmen var klart onajs, men är väl  svårt att lösa.

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#8 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 02 juli 2019 - 15:48

Mycket trevlig turnering! Mirrormatches i första var riktigt kul. Perfekt med en grill utanför och mycket bra schema på söndagen, kom hem i skaplig tid trots 40 mil att köra =) Dock skulle jag gärna ha börjat 1 timme tidigare på lördagen så man får mer öl tid på kvällen =P

#9 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 03 juli 2019 - 13:10

Bästa schema jag någonsin sett. Dock missade jag best painted helt. Går det att lösa på något sätt?

Grill var bra, förutom att hamburgare tog slut innan jag fick någon på lördagen. 

Lokal och sovsal var okej. Lite varmt och lite jobbig ljudnivå ibland. Men acceterbart nivå ändå. 

5000 poäng är roligare än 4500.

Målning fattade jag inte hur det funkade.. Fick man målningspoäng? 

Terräng, scenarion, deploy etc funkade bra.

Mirror i första gör varken från eller till för mig. Dock tror jag många fler avskyr spela mirror än hur många som älskar det, så kanske bör undvikas. 

Hade kunnar vara lite småintressant om man visste om det när man byggde lista. Hade kunnat påverka listbygge och kanske till och med arméval. Men som överraskning var det ganksa meningslöst kan jag tycka. 

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar