Hoppa till innehåll

Foto

Kom Igen!

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 24 april 2010 - 21:07

Nån som har nått att rapportera till oss här i södern tongue.gif

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#2 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 25 april 2010 - 17:52

Jaaaa, vi är nyfikna... Vem vann och med vad smile.gif

#3 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 25 april 2010 - 19:02

Lite listor och battle reports är aldrig fel smile.gif.
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#4 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 880 Inlägg:

Postad 25 april 2010 - 22:58

Henriksson(VC) 1a
Sagebro(WE) 2a
Lasse(Liz) 3a

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#5 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 06:18

Jag spelade:

Vamplord med Nightmare, +2 PD, Forbidden Lore, Skull Staff och Helm of Command
Vampyr BSB med Scroll, Periapt, Dread Knight och Walking Death
Lycni med Sword of Battle, Flayed Hauberk, Hatred, Walking Death

20 Skelett, FC
22 Zombies, Std, Mus
20 Ghouls, Ghast
5 Vargar
5 Vargar

3 Bats
7 Knights, Std, Warbanner

5 Wraiths
Black Coach

#6 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 11:37

Cool VC lista, var det den som tog hem det hela eller? Ser ut att vara runt komp 15 eller så smile.gif. Kul med woodisarnasom tvåa, med tanke på hur deras komp har tvistats.
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#7 Markus

Markus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 11:40

Battlerep med Dark Elves (bara 3st spelade DE).

Supreme Sorc: General, Lv4, 3x Scroll, Sac Dag (väljer Dark alla matcher)
Master: BSB, Manticore, Deathpiercer, Armor of Darkness, 2x RPX, Shield (2 överblivna pts)

2x 10 Crossbowmen
23 Warriors full command
5 harpies

8 shades AddHW
15 black guards std/mus
5 COK std/mus

2 bolt thrower
hydra

Match 1: Killing fields + Capture mot VC (minns ej namn)

Han deployar trångt och får problem med movement, detta gör att jag kan ställa upp och få en charge i sidan på graveguards med manticore + COK i front. Planen är att döda hans general med min noble. Enheten har fått word of pain 2 rundor i rad. Han savear allt och i kommande rundor 5x WS mot KB med generalen på 5+ (surt!!). Flera stridsrundor senare har vargulf dödat och jagat min manticore och rider som misslyckats med sitt uppdrag. Min hydra i hans andra sida har klarat att stå mot black knights (utan char) i sin sida. Till slut vinner en COK + hydran som gör massor av wounds och båda hans enheter poppar.

Med shooting och lite magi tar jag ut allt utom vargulf. Trots att han någonstans sprang ner mina black guards som misslyckades stubborn 9 i strid mot vampyr+skelett slutar det 18-2.

Match 2: Stand & Hold + Banners mot HE (Eldborn)
I början får han skjuta ut lite mer av mig än jag av honom, sedan vänder det något. Pilar varje runda white lions som blir 2 st till slut. Jobbar sedan ned PG med hydrans breath och mer shooting (hydran höll bak hans WL tidigare). Jag försöker terrorbomba 4 enheter (2bolt, spear, archers) med manticore vilket i efterhand inte var så bra då han får rerolla alla psychology och klarar allt (det håller dock bak honom då han vänder sig om mot mig för att inte få mig i ryggen med PG/spears!!). Gör lite mindre misstag men högalverna är iaf borta så länge av detta att jag kan ta objektiven med black guards och spearmens på varsin sida i bådas tur 4.

Även om hans maxade magi är någorlunda effektiv får han inte betalt för sin book of hoeth. Med stor enhet spearmen kan han till slut ta objektivet andra gången på ena sidan och vinner även poäng för banners. Det är dock efter att jag redan hunnit plocka flera objektivpoäng. Slutar 11-9 till mig.

Match 3: Dominion + Assasination mot Bretonnia (minns ej namn)
Deployar 10rpx + bolter på varje sida mot hans 4 knights enheter. BG, hydra + COK på ena sidan. Spearmen, Manticore, shades på andra. En galet stor sten, eller ett berg, i mitten är perfekt för mig. Delar upp brädet fint och ger skydd för hydra + manticore mot treb i början.

Varje tur skjuter och spellar jag bort mer och mer, backar lite och hotar med manticore i rygg/sida på knights ena sidan, fastna på black guards/hydra i sidan nästa tur + COK på andra sidan.

Turligt nog flyr Pegasryttare på panic. Han får en tur att skjuta på manticore i det öppna som misslyckas med trebben. Detta innebär att den får gå in i sidan på knightblock med general, magiker, bsb (som joinat efter att ha blivit ensam av utskjutning på andra knightenheten). Får 2 KB och lyckas döda 4. Det räcker för att han ska breaka mot 6 (tror jag) med reroll.

Någon tur senare fastnar grail knights på BG som väntat, hydran i sidan tar hand om dem. Sedan är det mop-up game. 18-2.

Match 4: Stand & Hold + Witch Hunt mot WE (Sagebro)
Möter 3x 9 dryader, 3x 10skyttar, 5 wild riders, mindre enhet war dancers, träman, enkel örn, lvl4a örn, spjutchar örn (doomhail arr), 2 alter nobles (9M, GWs).

Dryader screenar i stort sett allt han har från min shooting. Mina block är placerade för att ta varsitt objektiv när det gäller. Planen är att pressa bort honom från objektiven och samtidigt försöka med att använda WEs egen guerilla strategi mot dem med pilande/magi. Jag ville gärna försöka komma åt att skjuta på archers istället för dryader (som är typ immuna mot shooting).

I min runda ett kan jag dra offensivt fram med manticore, hydra och BG på ena sidan (alla hans alters, wild riders, war dancer är på motsatt sida). Bara trämannen och doom hail arrow lans örnsnubbe står längst bort på andra sidan bakom ett hus. Detta gör att om han inte lyckas döda manticoren kommer den att få attackera mot hans dryader/archers.

På motsatt sida händer inte mycket mer än att jag lyckas skjuta på wild riders och döda en från en kulle med shades (ser över dryader). Denna kulle utnyttjar jag för detta ändamål hela matchen genom att runda/gömma sig från alter nobles.

Hans viktiga tur ett då han ska hindra manticoren misslyckas. Scroll på beast covers. Trämannens roots gör 4 träffar som inte gör något. Doom hail gör 2 wounds på manticoren, shooting ett till (tror jag). Manticoren får då härja med dryader (archers just bakom) men fastnar där en tur tills den vinner (har tur att inte någon enstaka dryad som får slå får in sista wound på manticore).

Sagebros har mer otur i matchen med en misscast som resulterar i en black horror som dödar 1-2 wild rider/ war dancers. I en chansartad attack på spearelves (ensamma objektivhållare efter att COK blivit ivägjagade men inte nedsprungna) med dryader, ensam WR och 2 alter nobles så lyckas jag holda - mycket pga av att jag dödar WR med std/war banner (skulle ha skjutit/magiat ut denna istället för war dancers (inte många och inte i range till spears) som fick smaka doombolt om jag tänkt mer!). Sagebro tar dock här 4pts för witchhunt kill på min sorc-general.

I min tur har manticoran vänt upp och tillsammans med COK redo att komma i sidan och hjälpa spjutalverna. Hydran håller upp trämannen så BG kan hålla andra objektivet sista turen. 16-4.

Match 5: Killing fields + messengers mot VC (Henriksson)
Inför denna match leder jag battlepoints med 3poäng (!) och hoppas kunna skrapa ihop en 10/10a i sista mot vad jag vet kommer vara en duktig motståndare. Min orutin + vändning av tur slår dock in här vilket inte är förlåtande mot en erfarnare spelare (dessutom: första gången ever jag spelar mot någon som vet hur man spelar VC).

Den viktigaste händelsen som hade kunnat leda till ett helt annat resultat var då han vänt upp black knights mot min manticore som blivit chargad av 3 fast-cav hundar (som garanterat dött i strid själva och gjort den fri). Han spammar dance på dem. Får han inte genom denna så kan jag chargea knights med black guards i sidan + COK i fronten utan eventuella charges på mig följande tur om de skulle stå kvar (detta om manticoren hade chargat något block bakomför så COK kunde komma in, typ hans general i ghouls för 7 attacker KB-försök vilket inte hade varit dåligt direkt!).

Jag scrollar det första försöket. Tror han misslyckas andra. Det tredje lyckas han precis mot 8. Jag har en scroll kvar men väljer att slå tre tärningar (har 4). Jag slår för lågt.

Bsben blir KBad, manticoren flyr. Jag får ta tillbaka banners med COK i hans sida. I övrigt i matchen misslyckas jag med fler sådana dispel-försök, terror / panik slag som får shades att fly av brädet. Kan i slutändan inte rädda COK och Henriksson kan mkt enkelt med magiövertag och de otäcka cairn wraiths nästintill wipea mig och med det vinna turneringen. 3-17.

Slutar 11 totalt sett (20/30 målningspoäng). Min andra turnering (började spela i höstas). Roligt att få spela mot duktiga spelare!

#8 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 12:21

Tack för rapporten Markus!

Vet du nåt mer om resultaten? Jag kollade på FFs egna hemsida och de har inte lagt upp några resultat än - De gillar att hålla oss på sträckbänken helt klart smile.gif

Den där listan som Setomidor så kryptiskt postade, var det en av dem i toppstriden?

#9 toshiro

toshiro

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 178 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 12:40

Setomidor = Daniel Henriksson, så den var med i toppstriden smile.gif

Jag (Sagebro) spelade;

Lvl 4:a på örn med 3 scrolls och Ranu's Heartstone
Noble på örn med La,Sp,Sh, Hail of Doom Arrow
Alter Noble med La,Sh,GW, Annoyance, Helm of the Hunt
Alter Noble med La,Sh,GW, Amber Pendant

10 Glade Guard, musi, banner

9 dryads
9 dryads
9 dryads

6 Wild Riders, musi, banner/warbanner
7 wardancers

Treeman
Great Eagle

Burträsk DM bordtennis 1993 (5a), Burträsk DM bordtennis 1995 (3a), Burträsk DM bordtennis 1995 Dubbel (1a),

Vindelälvsloppet 1999 5,2km (23:40, motvind) Släktkamp Geni 2004 (delad 2a) Svensk mästare ishockey 2013, 2014.

#10 Markus

Markus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 12:44

QUOTE (benmannen @ Apr 26 2010, 13:21 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tack för rapporten Markus!

Vet du nåt mer om resultaten? Jag kollade på FFs egna hemsida och de har inte lagt upp några resultat än - De gillar att hålla oss på sträckbänken helt klart smile.gif

Den där listan som Setomidor så kryptiskt postade, var det en av dem i toppstriden?

Setomidor är nog Henriksson, som vann och som jag mötte i sista - av hans lista att döma är det precis vad jag mötte.

Turneringen översvämmade av lizardmen. Ett par sådana listor som gick bra hade 2stegs (1ancient) padda i templeguard-enhet (otroligt jobbig och stabil hold ground unit för scenariona). En vanlig kandidat var också WOC gateway-listor varav några gick bra. Annars 2 skaven ganska högt tror jag. Kanske 2-3 till VClistor högt också.

Det var kanske inte så många demoner (kanske 6st) men kan noteras att de inte placerade sig i top (svårt i scenarios med mindre poäng..). Detta var nog anledningen också till att jag var nästan ensam med DE. Fast lyckas man döda motståndaren så kan man ta objektiv med få enheter också wink.gif

#11 Skyldig

Skyldig

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 15:51

Jag tror vi bara var 3 st Gatewaylistor varav jag spelade en av dem tillsammans med Göran och Kristoffer. Själv slutade jag någonstans under 70 poäng strecket med en sådan lista, vi hade alla sorcerer lords, ingen prince.

15 st Lizardmen listor totalt av ca 60 st armeér, de flesta med Temple guard och Slaan fast såg några intressanta Carnosaur armeér också.

Jag tror Morgan Flank (Skaven) gick bäst av Skaven-listorna, de andra hamnade runt mitten. Var någonstans runt 4-5 Skaven armeér, jag mötte 3 av dem och kollade med dem hur det gick under turneringens gång.

Själv spelade jag med en armé som inte var designad alls för scenariorna, hade helt enkelt inte tid att måla/planera så mycket. Placerade mig dock överraskande bra trots allt med denna lista;

Sorcerer lord och exalted på discs, slaanesh exalted på steed och en nurgle lvl2:a tillsammans med:

5 khorne knights
5 knights with warbanner
2*5 slaanesh horsemen med full utrustning

3*5 warhounds
22 marauders of slaanesh
10 marauders; great weapon
2 chariots
2 spawns

#12 Dante82

Dante82

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 26 april 2010 - 17:34

På grund av strul med att få rätt armé tillsammans med rätt spelare i resultatlistan så kommer den inte att komma upp förräns imorgonkväll, så ni får ge er till tåls tills dess, alla ni som önskar se den i sin korrekta helhet.

/Daniel

#13 Dante82

Dante82

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 28 april 2010 - 08:09

Nu finns de kompletta resultatlistorna uppe här

#14 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 884 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 28 april 2010 - 08:26

For what it's worth så heter jag Anders Gustavsson (med V istället för F) och för rankingen kan vara värt att notera att det ska vara ett "Lasse" också tongue.gif

Grymt kul turnering och lizardmen är ost.

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#15 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 28 april 2010 - 11:34

Tack för länken till resultaten.

Det är riktigt skönt att se att Dark Elves inte håller måttet längre i turneringssammanhang. Nu kommer man snart att hitta billiga armeer på Tradera igen som på gamla goda tiden smile.gif

Grattis alla i toppen. Strongt jobbat med ödlorna smile.gif

#16 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 29 april 2010 - 08:35

QUOTE (benmannen @ Apr 28 2010, 12:34 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tack för länken till resultaten.

Det är riktigt skönt att se att Dark Elves inte håller måttet längre i turneringssammanhang. Nu kommer man snart att hitta billiga armeer på Tradera igen som på gamla goda tiden smile.gif

Grattis alla i toppen. Strongt jobbat med ödlorna smile.gif

Tack! smile.gif Jag tog Lore of Metal med min Lord för att försöka steka bort lilla prästen på stora ödlan mot Henke, och lyckades redan runda ett! Engine of the Gods är klart det värsta i Lizzie-listan om man spelar DoC, VC eller WE, och ingen verkar bygga en armé utan den.

Men är du säker på att du behöver fler Dark Elves? wink.gif

#17 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 29 april 2010 - 09:03

Joomenvisst. Man kan aldrig ha för många Dark Elves! Jag målar lite till varje turnering... Så jag är alltid intresserad av mer smile.gif

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar