Hoppa till innehåll

Foto

Uk GT

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
139 replies to this topic

#121 Patrizzo

Patrizzo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 16 augusti 2005 - 15:25

QUOTE (Dakoth @ Aug 10 2005, 18:15 )
Den andra gången handlade om stomen kunde "sikta" på ensamma modeller även om de var inom 5" från en enhet av samma basstorlek (dvs behandlas som shooting).

Vad betyder stomen?

//Patrizzo ... som inte förstår den meningen alls ...
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#122 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 16 augusti 2005 - 15:36

"Stompen", dvs Foot of Gork/Gork's Warpath, menar han.

#123 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 16 augusti 2005 - 18:27

Grattis till de som gick vidare!

Blir lite orolig när man läser och hör om ostiga arméer, dålig komunikation och feltolkade regler, om jag åker till ett GT ska det vara för att ha riktigt, riktigt roligt och möta trevliga motståndare! Fast det verkar inte vara alla som bara är där för att vinna som tur är! :-)
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#124 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 16 augusti 2005 - 19:31

det var faktiskt inte så farligt om man bra vet vad man ger sig in på, och undviker att möta vissa spelare (i år var det alla italienare typ). det är ostiga armeer, men det vet väl det flesta i förväg, så att klaga på det känns lite dumt.

Henrik Eriksson

#125 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 10:52

QUOTE (hagar redbeard @ Aug 16 2005, 19:31 )
det var faktiskt inte så farligt om man bra vet vad man ger sig in på, och undviker att möta vissa spelare (i år var det alla italienare typ). det är ostiga armeer, men det vet väl det flesta i förväg, så att klaga på det känns lite dumt.

Henrik Eriksson

Jag hade kul iaf, rekommenderar turneringen. Sen måste jag säga att vad man läser på twf är överdriven wajning. Många av dragonslayersarna spelar mycket halvfuskigt och jag tror att dom är besvikna på sina placeringar.
Den värsta spelare jag mött(delad etta iaf) var en ds, mötte honom i fjol med hans skaven, har aldrig mött en mer fuskande spelare.
Även rob lane gjorde en klockren clipping på mig i år, efter att han tyckte det var fel att "övergissa" med katapulter, dessa två saker kostade mig matchen. vart mäkta förvåndad när klippningen inträffade. Sen hände ngt konstig med en jätte som snubblade och dog, han menade att jag inte fick overunna, han hade en hel del andra konstiga saker för sig helt enkelt men var mycket trevlig som person.
Nu mötte jag bara en italienare och han var inte omnämnd bland bunten som fuskade, även om han gjorde ett par försök, tex skjuta två chariots i samma rank framifrån. Vi fick ett skapligt bråk på slutet men med alla rykten som cirkulerade om dom kände jag mig nöjd ändå.

#126 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 11:32

Visst är det säkert kul att åka på GT trots alla underligheter. Men nu har vi så många bra turneringar i Sverige där man kan få hårda matcher utan fusk. Om jag kände att turneringarna inom en 30-milsradie från Göteborg inte räckte skulle jag snarare satsa på att ta mig till Stockholm och Uppsala och spela RTO och QfA, eller möjligtvis sticka över till GF något år.

#127 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 11:49

QUOTE (Anton @ Aug 17 2005, 11:32 )
Visst är det säkert kul att åka på GT trots alla underligheter. Men nu har vi så många bra turneringar i Sverige där man kan få hårda matcher utan fusk. Om jag kände att turneringarna inom en 30-milsradie från Göteborg inte räckte skulle jag snarare satsa på att ta mig till Stockholm och Uppsala och spela RTO och QfA, eller möjligtvis sticka över till GF något år.

För mig handlar det lite om min föreställning om att GT:na skulle på något sätt vara större, seriösare och mer ambitiösa. Fast jag skulle nog mest bli besviken med tanke på vår höga klass på turneringar här hemma och det finns inget att klaga över egentligen.

Hade varit kul att åka på ett GT helt enkelt :-)

#128 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 11:55

Det är lite Hollywood över det. Alla tror på myten om att de är störst och bäst. Väldigt märkligt att t.o.m. DragonSlayers och Asger inte spelade helt Kosher. Å andra sidan brukar jag skrocka inombords över hans eviga klagande om att Saurus suger och Björns trackrecord här hemma i Svea smile.gif

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#129 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 14:07

Björns framgångar med sina saurusar beror nog mer på björn än hans saurusar smile.gif

Angående GT spelande så skulle jag föreslå att ni helt enkelt åker till Stockholm och inför nästa års GT här, det blir nog en rätt trevlig tillstälning tror jag smile.gif

#130 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 14:32

QUOTE (petrus @ Aug 17 2005, 14:07 )
Björns framgångar med sina saurusar beror nog mer på björn än hans saurusar smile.gif

Angående GT spelande så skulle jag föreslå att ni helt enkelt åker till Stockholm och inför nästa års GT här, det blir nog en rätt trevlig tillstälning tror jag smile.gif

Såklart!

Orkade man pallra sig till RTO orkar man ett GT i sthlm också :-D

#131 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 16:01

Hoppas inte ni får intrycket att alla fuskar där, för så är det ej. Jag hade en smula otur i år med det, fick egentligen 2 jobbiga(italjano och most sporting(en gåta att han vann) och ett halvjobbigt(rob)) slag.
I fjol var det mycket bättre.
Jag tycker definitivt att turneringarna i sverige håller lika bra klass. Dom är lite softare också, med hela konventsmilljön och allt.
Men det kan ju vara kul att åka dit en gång iaf, rekomenderar fortfarande er att palla er dit.
smile.gif Har inget emot hårda listor som så, jobbigt är när folk försöker fuska. Det går ju i grund och botten ut på att ha kul.
Sen tycker jag att tvåtimmars slag samt skakiga dommare inte underlättar om man vill stävja fusk.

#132 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 18:13

TWF är ju kända för bandwagon effekter så det är inte konstigt att det blev idel gnäll där (några stod i ärlighetens namn upp och sa att det inte var så farligt).

Om man kan reglerna lite halvtaskigt så finns det nog risk att en del deltagare på UKGT´na försöker utnyttja det. Så förutom att ha en hård lista så bör man vara inläst på alla klausuler i "den stora röda".

Vad anbelangar clipping och dylikt så kom jag överens med samtliga motståndare om att spela som "gentlemen". Det funkade minst lika bra som på svenska turneringar (där vi ju numera har med dem som fasta regler).

Så åk till ett UKGT heat om ni känner er lockade och bli inte avskräckta av alla skräckhistorier. Det blir nämiligen precis så bra som man gör det till wink.gif och så är Bugmans bar en riktigt trevlig plats att slå ihjäl några timmar (och klämma ner några öl) på.

#133 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 17 augusti 2005 - 22:03

QUOTE (petrus @ Aug 17 2005, 15:07 )

Det var ju just det jag menade! *känner sig missförstådd* sad.gif

Men Bugmans bar verkar riktigt bra. Synd på puritanska Sverige. Jag vill oxo ha en klubb med en pub i smile.gif

Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#134 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 18 augusti 2005 - 09:22

QUOTE (Scactha @ Aug 17 2005, 23:03 )
Det var ju just det jag menade! *känner sig missförstådd*  sad.gif

Men Bugmans bar verkar riktigt bra. Synd på puritanska Sverige. Jag vill oxo ha en klubb med en pub i smile.gif

Tänk dig Sacke och Fanni om vi hade en pub på Ylva! wink.gif
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#135 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 18 augusti 2005 - 14:38

Häng på nästa gång Sacke och jag raggar folk till en chalmers bra. Närmst vi på Ylva kommer till våran egna pub tror jag. Vi kommer kanske ha en bra när Supergrass spelar om några veckor, kanske inte säkert än sad.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#136 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 07 oktober 2005 - 13:27

QUOTE (fffrankenstein)
Även rob lane gjorde en klockren clipping på mig i år, efter att han tyckte det var fel att "övergissa" med katapulter, dessa två saker kostade mig matchen. vart mäkta förvåndad när klippningen inträffade. Sen hände ngt konstig med en jätte som snubblade och dog, han menade att jag inte fick overunna, han hade en hel del andra konstiga saker för sig helt enkelt men var mycket trevlig som person.

Eh. Overguessing är vida ansett som lika fult som clipping, så jag förstår inte varför du blev förvånad att han lackade ur på dig och gav igen. Och jag har aldrig hört att man ska få overrunna en jätte som trillar och dör (kan dock ha fel här).
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#137 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 07 oktober 2005 - 14:29

Skillnaden är att overguessing med katapulter över fientliga trupper specifikt tillåts i regelboken, medan clipping beskrivs som ondska.

#138 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 07 oktober 2005 - 18:59

Om en jätte trillar i strid så ser jag inte varför man inte skulle få ta en overrun. Speciellt efter erratan som uttryckligen säger att en enhet vars fiende whipas räknas som att ha vunnit striden - och en enhet som vunnit striden och fienden är utplånad får ta en overrun.

#139 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 09 oktober 2005 - 14:49

QUOTE (petrus @ Aug 17 2005, 14:07 )

WuT? Skulle inte den vara i Gbg? Och när planeras den att vara?

#140 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 09 oktober 2005 - 21:13

QUOTE (N.I.B. @ Oct 7 2005, 13:27 )
Eh. Overguessing är vida ansett som lika fult som clipping, så jag förstår inte varför du blev förvånad att han lackade ur på dig och gav igen. Och jag har aldrig hört att man ska få overrunna en jätte som trillar och dör (kan dock ha fel här).

Hmm kanske jag var otydlig, jag gjorde aldrig overguessen då han tyckte det var fel, sen klippade han mig sad.gif Han lärt mig inte heller deklarera om min charge innan jag flyttat ngn charing modell då jag redan sagt det ?? fattar inte i efterhand att jag gick med på det.
Kan inte annat säga om mitt konstiga tillstånd(meltdown, hybriss, hjärnsläpp) än att jag var lite starstruck eller ngt. Av rob lane??
Men han hade ju vunnit en most sporting så jag trodde nog för gott om den gamle liraren. Tänkte denna kille är med i dragonslayers, nu skall jag vara trevlig typ.
Nåväl jag gick till finalen iaf, där kan jag få hämnas, det läre bli tufft dock då han har mycket bättre arme.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar