Hoppa till innehåll

Foto

Hur går det?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
29 replies to this topic

#1 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 10:09

Nå, så hur går det på RTO då?

#2 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 14:39

Var en kort sammanfattning från Kryddan efter dag 1. DGoE ( Kenny Kastell ), John Scott och David Johansson låg visst i topp medans det gick illa för Jacob och Kryddan. Men det verkar ju som skåningarna gör bra ifrån sig iaf =)
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#3 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 16:27

Och vid det här laget är det avgjort. Har försökt ringa brorsan men misslyckats.

#4 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 19:30

Viss oklarhet råder huruvida John Scott eller David Johansson vann. John utropades som segrare, men ryktet gör gällande att de räknat fel cch att David Johansson tack vare sportsmanship-poäng gått om.

Inför sista matchen hade jag och John 65p, Robert Johansson 60, Dag Sonntag och David Johansson 57. Därefter vann John Scott 15-5 mot mig, Dag Sonntag 15-5 mot Robert Johansson och David Johansson 20-0 mot någon annan (vet ej vem). Jag gissar alltså att toppen generalship ser ut något i stil med John 80, David 77, Dag Sonntag 72. Därtill lyckades steffo via massaker sista nå 72. Gissningsvis har ytterligare någon underifrån kunnat komma ikapp mig på 70. Men, i stort så är det där hur toppen ser ut.

#5 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 19:47

Tror att David vann tack vare en bortglömd komppoäng som tillkom efter han kommit på att han skulle spela med 2150 poäng.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#6 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 20:13

Var inte Morgan med? Vad blev det av honom?

#7 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 20:22

Morgan var med, dock inte med sina orcher utan en tämligen mjuk (med vissa busigheter givetvis, men alls inte lika slagkraftig som orcherna) WE-armé.

Trots det kom han nog nånstans runt plats 10 skulle jag tro.

#8 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 24 april 2005 - 20:39

Jag sa ju att en Skåning skulle vinna tongue.gif

För mig gick det som jag hadde hoppats på, vet inte var jag kom på i slutet men jag fick ungefär 50 BP (46) vilekt jag får vara nöjd med. Så nu blir det till att ändra lite på listan.

Match ett-Stefan Nilsson (Chaos) 20-0 kommentar:motståndaren hadde lite små problem med reglerna och jag kunde relativt enkelt vinna.

Empire (glömmt namnet) 5-15 underhållande match som kunde gått pt vilket håll som helst kändes det som. mn jag gjorde misstaget att charga med mina ghoiuls på hans general på griffon (som facade andra hållet) så han kunde vända om och ta mina graveguards i flanken nästa tur.

dag Sontag 3-17- En av de trevligaste personerna jag spelat mot. Hadde lite tur i första rundan när jag slog dubbel sexa på vanhel och fick chrga in med min Lord-ledda skellet enhet i hans treeman. gjorde dock ett misstag när jag placerade min magiker sp att hans örn kunde charga den. Efter det kudne han mer eller mindre kontrolera magin.

Mattias Laine 17-3-Också en väldigt trvlig motståndare. men han var mycket otursförföljd. missfire första turen på hans kanon och hans hellblaster samma sak. För övrigt blev mina vargar matchens "männ" när de klarade av en charge från 6 pistoliers (av tio pistolier attacker träffade endast 1). Hans armé bestod till största del av knights vilket gynnar mej enormt, inte mycket att göra för honom.

per (nånting) Daemon legion Khorne- 0-20 Kunde inte bli värre. Min lilla chans var min lord. Men han floppade totalt mot hans ena chariot. Efter tur två var Lorden död, så jag fick ge upp.

Trevlig turnering och som vanligt lärorikt kommer definitivt igen nästa år.
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#9 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 20:40

QUOTE (Anton @ Apr 24 2005, 20:13 )
Var inte Morgan med? Vad blev det av honom?

hehe, jag ligger inte alltid i topp, men hade faktiskt 55 inför sista matchen och låg jämnt med de bästa i komp och målning så visst hade jag chansen. Spelade då en draw mot en brettonia kille från Rouge Trader och känner mig väldigt nöjd med min 8:e plats (siktade på topp tio).

Fick äntligen möta David Johansson också (en draw) men tyvärr inte med mina orcer. Vi får ta en klanstrid någon annan gång istället. Prickade även av John Scott (loss 15-5) från listan och mötte dessutom två killar från Stockholm som mina trädkramare massakrerade (dwarfs och Strigoe).

Väldigt trevlig turnering annars och otroligt schysst terräng. Alla spelbord var hårt temade och det var en fröjd för ögat (måhända med undantag för godisbordet som var helt galet laugh.gif ). Bra jobbat arrangörerna och alla slavar Petrus haft i sin sold.

Din bror försvarade familjehedern med bravur genom att ta hem både best army och best sportsman. Hoppas det inte gör honom outhärdlig att ha vid middagsbordet framöver biggrin.gif .

#10 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 24 april 2005 - 23:37

Sådär. Då var RTO över och jag måste säga att jag har haft en väldigt härlig helg!

Det är inte varje dag man är i stockholm (faktiskt första gången) och samtidigt få spela massa warhammer! Är tvungen att tacka för ett mycket trevligt bemötande och för att vi fick övernatta på lokalen. Hoppas vi inte var en för stor börda, vem vill liksom ha skåningar sovandes på sitt golv? :-P

Lokalen var bekväm, terrängen mycket snygg och borden bra temade. Kvaliteten på arméerna var hög och spelarna mycket trevliga, vad mer kan man önska sig?

Vill tacka arrangörerna för en välordnad turnering som höll hög kvalité och vill dessutom tacka alla jag mötte för bra motstånd och spännande matcher! Utnyttjar dessutom min rätt att kräva en rematch vid återseende :-)

Mvh // Christian "Kryddan" Aas
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#11 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 05:38

QUOTE (Dakoth @ Apr 24 2005, 20:40 )
Din bror försvarade familjehedern med bravur genom att ta hem både best army och best sportsman. Hoppas det inte gör honom outhärdlig att ha vid middagsbordet framöver  biggrin.gif .

Nu är han ju vegan, så han är redan outhärdlig vid middagsbordet. Fast best sportsman blir svårt att bräcka, det har jag aldrig fått.

#12 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 08:45

En mycket trevlig turnering med som redan tidigare sagts väldigt snygg terräng.
Troligtvis var nog mina motståndare dom tuffaste jag mött som helhet i en turnering. Eftesom jag spelade med en HE infanteriarme hade jag inte räknat med mycket.

Första matchen mot en beastmenspelare(Joel Edenborg) där jag lyckades ta kål på varenda beast som fanns. Aldrig lyckats med detta tidigare. Min prins dräpte hans nurglebeastlord i sista turnen. 20-0

Andra matchen var mot David Johanssons myriad av savage orcs. Hade oturen att möta dom på ett bord med endast några små husruiner. Hade behövt lite mer. Han hade dock vänligheten att låta sin lvl4 tappa huvudet vid första spellförsöket. Efter några missar som jag inte hade råd med lyckades jag dock ta kål på tillräckligt med grönskinn för att få en 3-17. Min prins roade sig denna gång att ta kål på hans savage orc general innan han själv blev nedhuggen ensam i strid med ca 12 Savage orcs och 7 Savage orc boar boys. Detta hände i sista turnen.

Tredje matchen blev jag placerad på ett väldigt mörkt och ondskefullt bord och mötte naturligtvis en vampire count spelare. Jacob Scott. Efter en tveksam deployment och första turn, så inträffar miraklet att min lvl2 magiker bestämmer sig för att själv utrota hela VCarmén. Ett antal flames of the phoenix senare, så var det nästan inget kvar av hans 2*30 Zombie block och 25 spearblock. Detta presterade hon under konstant anfall av först 3 bats och senare 5 ghouls.
Jag hade verkligen tärningarna på min sida kan man säga. 15-5
Min prins gick dock lottlös eftersom han enda chans att ha skoj undveks av en wraith som gömde sig längst bak. Han poppade dock ändå till slut.

Fjärde matchen skulle jag möta Mattias Kuldkepp med Brettonia. Bordet vi fick var naturligtvis nästan utan terräng med en gigantisk kulle i mitten och lite klippor i alla hörnen. Lyckades här med min bästa insats och lyckades skrapa ihop 7 poäng efter att ha fördröjt lansarna tillräckligt med offerenheter att min prins och hans tappra gäng först drev questing knigts på flykten och sedan halverade även en realm knight enhet. Prins lyckades denna gång att hugga ner en paladin, 2 champions och BSBpaladinen bestämde sig för att han inte ville vara med att leka och gömde sig längst bak. Det var inte mycket till riddare det.smile.gif

Femte matchen var mot Carl Waites Orcs and Goblins. Matchen bestod mest att mina trupper antingen stompades ihjäl eller katapultades ihjäl. Några punktinsatser av mina hthenheter och en ännu en självexploderande lvl4 goblin gav mig tillräckligt med poäng för en draw. Min prins bestämde sig denna gäng för att ta sig an en orc hero general med 1+ armour. Det var lite knivigt, men efter att hans sista trollgubbe dödats lyckades min lvl2 att ta bort hans armour, vilket gav prinsen att sätta in 2 snabba hugg i den kalsongklädde orcen och avsluta ännu en generals liv.

Slutade 12 med 55 battle points vilket var mycket bättre än väntat.
Ska nog spela med en fighting lord lite oftare då det var väldigt skojigt om kanske inte det effektivaste. Hursom så hade jag väldigt trevliga motståndare och ser fram mot nästa turnering. Vill det sig illa blir det ev mästarmötet eller nästa QfA.
Battle of Champions och Lincon ser det mörkt ut för. Kanske sydcon.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#13 Drottningmodern

Drottningmodern

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 40 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 09:54

QUOTE (Kryddan @ Apr 24 2005, 23:37 )
Vill tacka arrangörerna för en välordnad turnering som höll hög kvalité och vill dessutom tacka alla jag mötte för bra motstånd och spännande matcher! Utnyttjar dessutom min rätt att kräva en rematch vid återseende :-)

Mvh // Christian "Kryddan" Aas

Storkanonen hoppar upp och ner och viftar på svansen som en förväntansfull hundvalp.

Självklart ska du få revanschmatch. Kan inte ens räkna den där matchen, så jäkla bisarr.

I övrigt gick det över förväntan, overall 4:a med 65 battle points. Vann dessutom Nurglehederspriset Stefan Viterstedt instiftade förra året, vilket värmde eftersom jag ansträngt mig för att hålla armén så Nurgletemad som möjligt, med inga avvikelser vad det gäller marks och med fyra troll i främsta linjen. Trodde aldrig att armén skulle kunna prestera så pass som den gjorde.

Robban

#14 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 10:34

Grattis till spelare och vinnarna!

Får väl t aoch åka upp nästa år också. Dock kommer Jocke bli vansinnig när han hört att nån snott hans godis breäde konsept! Han har diktatoriskt blivit nekad att få bygga ett inför GothCon de senaste 4 åren!
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#15 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 11:33

Ojoj kul att ni uppskattade terrängen, eftersom ni är så nöjda har jag beslutat att inte piska mina terrängbyggar-slavar på en hel vecka.
Godisbordet kan man säga mycket om, somliga gillade det andra inte. Men det hör väll till ovanligheten att folk faktiskt äter upp terrängen på turneringar.

David Johansson vann. Han lyckades missa att det var en 2150p turnering och när han la till lite saker klev han upp ett komp poäng. Den poängen föll bort och hittades inte förens efter turneringen.

#16 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 12:21

En liten rapport från mig:

Tog tåget upp på fredagen och letade upp Dragons Lair. Gick runt och kollade på borden som hade väldigt snygg miljö men mycket. 6-8 bitar var mer regel än undantag och vissa bord hade 4 skogar, en dröm för Woodies och en mardröm för 300 råttor. Fanns även det omtalade godisbordet med chokladklippbitar, engelsk konfektkullar, slickepinnsskog och en lakritsgubbe som drunknade i en chokladsjö.

Dagen efter började det. Jag blev matchad mot den enda Slayerslistan på turneringen på godisbordet och hade inte direkt stora förhoppningar att vinna. Marcin var dock inte jätteerfaren och min kanon lyckades ta död på tre doomseekers, svärmarna en och PCB den sista genom en charge där bara en PCB nådde fram. Hans skaven/beastslayer-lord lämnade en enhet och gjorde en overrun så han hamnade mer än 5" från en enhet och då fick jag in en IF med Warplightning smile.gif . I övrigt var de superhårda men råttorna var många och dödade mycket. 17-3 var en inledning över alla förhoppningar.

Andra slaget var mot Kenny Kastells BoC med 8 magilevlar slaaneshmagi. Han misslyckades konstant lägga spells så magin var inget problem. Det var det dock med 2x25 herds som kom in bakom mina linjer. Jag gjorde misstaget att tappa fokus och vände en del enheter om för att bemöta dem vilket gjorde att det blev lite oordning i ledet. I runda 3 hade jag en del flyende saker som vägrade ralla, t.ex. sprang clanrats med magiker av plan. Det blev inte mer än tre rundor pga tidsbrist och ett rättvist 5-15 till Kenny med ca 680p i skillnad till honom. Jag fick dock en hel del idéer om hur jag ska bemöta BoC nästa gång.

Tredje var mot Richard Johanssons defensiva dwarfs. Han ställde hela armén samlad med 4-5 krigsmaskiner och rörde gyrocoptern framåt som blev nerskjuten av kanonen. Därefter rusade hela horden framåt medans tunnelteamen tog han om flamethrowern. Det var en skön skillnad mot slayers att dvärgarna slog paniktest ibland och det hela slutade i en massaker till Clan Praga.

Andra dagen börjar med att jag får möta Reidar Sahlbergs Empire med bara infanteri. Mycket miljö vilket inte är så bra för mina taktiker mot andra hordarméer. Ett fruktansvärt kul slag där hans enda lvl2-magiker dominerar. Jag fick inte igenom en enda spell på lvl9, antingen slog jag lågt eller han högt vilket ledde till att ahn detachment klarade sig. Jag är livrädd för griffonbanner hela tiden och vågar inte charga någon enhet i fronten. Ett gäng slavar chargar dock ett detachement som gör att de bryter igenom och ställer sig 7,5" från en kanon som grapeshootar ihjäl 10 st. De hade varit bra att ha. Plaguemonksen röjer en hel flank själva. Vi överväger efter slaget att skippa femte slaget i turneringen och köra en rematch då vi får en draw med 40p skillnad. Reidar fick min sportsmanshipröst om trevligaste motståndaren.

Sista slaget var också mot empire, denna gång mot nästan enbart cav och Björn Halvarsson bakom spakarna. Han springer framåt med sina två 12-mannaenheter första rundan och jag går fram mot slavar och skickar dem på annan kurs. Tyvärr gör jag ett misstag så en enhet slår mot andra slavar men det spelar ingen roll för aldrig har tärningsgudarna gillat mig och hatat motståndaren så mycket. Jag lyckas med 4-5 ld4-test, han missar ett antal ld8. Han miscastar med sin lifemagiker som glömmer allt vad magi heter och misfirerar sönder sin kanon samma runda. Jag slår S8 & 10 när kanonen skjuter riddare i flanken. Vi bara satt och garvade i slutet. En stor eloge till Björn för att han lyckades hålla humöret uppe hela slaget. Det slutar med en massaker med ca 18p marginal.

Jag skrapar ihop 72 bp (3:e mest), 25 i målning, 21 i komp och 9 i sportsmanship. Slutar på en tredjeplats bara 3p efter David och 2p efter John och är supernöjd. Det funkar att spela utan ratlings smile.gif

Tack till arrangörerna och alla jag mötte för en supertrevlig turnering.

#17 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 14:39

QUOTE (Drottningmodern @ Apr 25 2005, 09:54 )
Självklart ska du få revanschmatch.

Jag ser fram emot vår nästa fight! :-)

I övrigt fick jag:

40 Battlepoints
30 Målning
19 Komp
10 Sportsmanship

99pts total

Slutade 20:e plats vilket jag är ganska missnöjd med. Men med trevliga och roliga matcher i bagaget kan man ju inte klaga!

#18 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 14:49

Var det ingen som mötte någon av mina bröder?

Lill-Hugo med Tomb Kings och Dreads-Viktor med Beasts.

#19 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 14:59

QUOTE (Anton @ Apr 25 2005, 15:49 )

Vad är ditt tilläggsnamn i den brödra skaran? smile.gif

Kryddan: Du blev ju i alla fall Bäst av BOB wub.gif

#20 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 25 april 2005 - 15:10

QUOTE (Anton @ Apr 25 2005, 14:49 )
Var det ingen som mötte någon av mina bröder?

Jag mötte "Lill-Hugo" i andra matchen :-)

En trevlig fight som resulterade i en draw. Ovanligt att möta Tomb Kings med så lite magi, men det var mysigt.

På ena flanken körde mina trupper över hans stackars skelett skoningslöst medan min andra flank föll sönder för kärror, Tomb Guards och Ushabtis. Mina Furies var grymma som plockade en katapult i runda 2 och sedan lyckades crumbla 3 kärror själva (1 var skadad).

Min Lord presterade sämre ifrån sig och jag gjorde upprepade försök att döda av Hugos 3 Ushabtis utan lycka. Med Undead Construction och sin Icon-bearer inom 12" så var dom riktigt sega.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar