Hoppa till innehåll

Foto

RTO info

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
68 replies to this topic

#41 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 02 mars 2005 - 21:19

Jag ska försöka tigga sovplats hos en polare, David Ek drog till Japan för några veckor men jag skulle gissa att han gärna sover i lokalen och Kenny kan svara för sig själv (om han hinner läsa vad du frågade efter tongue.gif ).

#42 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 02 mars 2005 - 22:11

Så ni hade inte tänkt pendla?

Ok....då får jag ta mig en funderare. Tigga sovplats hos en släkting, pendla ensam eller sova därborta...

Fast lutar nog åt att pendla, bussbiljetten stockholm-uppsala är inte mycket dyrare än lokalbussen i uppsala, och där cyklar man ju ändå smile.gif

#43 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 03 mars 2005 - 09:34

QUOTE (DGoE @ Mar 2 2005, 23:11 )
Fast lutar nog åt att pendla, bussbiljetten stockholm-uppsala är inte mycket dyrare än lokalbussen i uppsala, och där cyklar man ju ändå smile.gif

Så kontentan är att du ska cykla då? unsure.gif wink.gif
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#44 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 03 mars 2005 - 10:24

QUOTE (DGoE @ Mar 2 2005, 22:11 )
Så ni hade inte tänkt pendla?

Ok....då får jag ta mig en funderare. Tigga sovplats hos en släkting, pendla ensam eller sova därborta...

Det är sant. Man skulle kunna pendla också. Hur som så hoppar jag att sova i spellokalen.

#45 Manfred Eero

Manfred Eero

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 03 mars 2005 - 18:29

QUOTE (Dakoth @ Mar 3 2005, 11:24 )
Man skulle kunna pendla också. Hur som så hoppar jag att sova i spellokalen.
Hehehe, ett tydligt tecken på att du börjar bli till åren. Det finns ju å andra sidan alltid hyrsängar att tillgå – jag har hört att Sheraton ska vara ganska trevligt… thumb.gif

#46 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 03 mars 2005 - 19:12

QUOTE (Manfred Eero @ Mar 3 2005, 19:29 )
Hehehe, ett tydligt tecken på att du börjar bli till åren. Det finns ju å andra sidan alltid hyrsängar att tillgå – jag har hört att Sheraton ska vara ganska trevligt… thumb.gif

Tyvärr, vi sover inte på ställen med så dålig service inte!

#47 Manfred Eero

Manfred Eero

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 03 mars 2005 - 20:07

QUOTE (DGoE @ Mar 3 2005, 20:12 )
Tyvärr, vi sover inte på ställen med så dålig service inte!
Så room service är inte gott nog åt herrarna? (Det finns säkert en mini-bar på rummet också) wink.gif

#48 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 05 mars 2005 - 17:50

Hur är det i spellokalen då? Får man ta sig en öl om man vill?

#49 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 07 mars 2005 - 23:30

Lokalen är tyvärr alkoholfri.

Jag har ni verifierat att folk kan sova över i lokalen, jag är inte säker på exakt vart i lokalen men det löser sig på fredagen.

Vi har också beslutat att inte ta in fler deltagare, detta eftersom vi helt enkelt inte tror att lokalen rymmer fler under anständiga omständigheter.

#50 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 08 mars 2005 - 23:46

Vi har nu fått upp vår väldigt enkla målningsmall

#51 Manfred Eero

Manfred Eero

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 09 mars 2005 - 10:10

QUOTE (petrus @ Mar 9 2005, 00:46 )
Vi har nu fått upp vår väldigt enkla målningsmall

Är det allt eller inget som gäller eller kan man få upp till den angivna poängsumman? Kan man t ex få två poäng om armén är nästan helt WYSIWYG?

#52 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 09 mars 2005 - 11:02

Mja, om den är nästan WYSIWYG får man väl full poäng? "Armén är, i stort sett, WYSIWYG"

Det är lättare att exemplifiera med konverteringar. Kan en mindre mängd konverteringar än vad som krävs för full poäng ge delpoäng?

Jag är själv intresserad av svaret. Skulle så vara fallet är det ju i stort sett samma maxgränser som i en WPS-mall men med mer godtycklighet vad gäller "delpoäng" på området.

#53 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 09 mars 2005 - 11:24

Har nu läst igenom anmälningslistan, oc hdet ser ju ut att bli en riktigt vass turnering, många välkända namn. Skall bli riktigt kul! Nu får ni passa er Stockholmare, "Exil dansken" kommer tillbaka, och nu har han med sig ännu fler Danskar tongue.gif När det här der faktiskt ut som att det blir Skånes turnering! biggrin.gif
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#54 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 09 mars 2005 - 11:59

Allt eller inget gäller, vi har skrivit nästan på WYSIWYG för att ge spelarna lite artistiska friheter vid konverteringar eller för att kunna spela med någon enstaka äldre figur.

#55 Manfred Eero

Manfred Eero

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 09 mars 2005 - 12:53

Frågan jag försökte ställa var om man bara fick full poäng eller även delpoäng, men av någon märklig anledning tog jag WYSIWYG som exempel. Tack DGoE som uppenbarligen har både talets gåva och fullgod läskunnighet, för ditt förtydligande smile.gif

…och tack Johan för ditt raska svar. En anledning till att jag tog upp just WYSIWYG som exempel beror på att arrangörerna för GT Oslo gjorde STOR sak av WYSIWYG och hotade ogenerat alla deltagare med svåra minuspoäng om inte deltagarnas arméer uppfyllde kravet 100% WYSIWYG. Nu i efterhand kan överlevarna från ovan nämnda turnering intyga att reglerna inte efterföljdes allt för bokstavstroget trots allt – faktum är att en hel del regler åsidosattes helt och hållet (som vilka arméer man fick använda osv.).

Nog om detta nu. Asked and answered!

#56 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 13 april 2005 - 16:35

Då jag och Dakoth samt några andra tänker pendla från Uppsala skulle en gatuadress samt en idiot säker vägbeskrivning bli enormt uppskattat. Då både jag och Dakoth är mästare på att köra vilse när vi kommer till Stockholm tongue.gif

/ Davve

#57 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 15 april 2005 - 12:27

Ledsen om det tog lite tid med ett svar, men jag tycks ha missat din fråga helt.

Om ni kommer med tåg, skulle föreslå att ni tar blå tunnelbane linje mot akalla eller hjulsta.
Åker till hållplatsen "rådhuset" (dvs en hållplats) därefter följer ni följande karta:
http://www.dragonslair.se/Karta.html
Alla de bussar som nämns på den sidan funkar naturligtvis också, de stannar på hantverkar gatan

#58 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 15 april 2005 - 14:35

Hmm, det räcker inte med en idiotsäker beskrivning dilandau....vi behövder en atlantissäker beskrivning!

#59 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 15 april 2005 - 16:06

hmmm vill ni ha en atlantis säker beskrivning får ni berätta hur ni kommer till stockholm och vart ni vill att beskrivningen ska börja smile.gif

#60 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 15 april 2005 - 22:18

Vi tänkte ta bilen (miljövänliga som vi är), men undrar nog lite hur det är med parkeringsplatser runt spellokalen (främst hur mkt det kostar).

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar