Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
9 replies to this topic

#1 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 043 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 19:24

Vi tar gärna feedback på hur vi kan göra det bättre men också vilka delar ni tyckte om.

Lokalen var varm idag. Nästa gång skall vi försöka ha lite mer hjälpmedel för att få luften i rörelse.

Ber också om ursäkt för det initiala datorstrulet vilket ledde till 15 minuters försening vid första matchen.

Vi har också själva sett att vi behöver ha mer tydlighet och bättre info om hur det är vid sovsalen. Ni skötte det bra men kunde fått mer hjälp kring hur, dvs karta var saker är, taggar som går till de faciliteter ni kan tänkas behöva osv. Även info om matställen kan vara på sin plats tror jag.

Vad tycker ni om vår förhållandevis loja inställning till målning? Skall vi vara på er mer om det? Nu såg jag inga uppenbara problem i någon arme och då lät jag det vara.

Vad tyckte ni om borden med "musmattor"? Fler sådana?

jag valde också att vara hård med tiden på matcherna för att jag vill att det skall vara lika för alla. Vad tycker ni om det?

Finns det något annat uppenbart som ni saknade eller vi missade.

Björn har säkert fler funderingar men detta är mina.

I stort är jag nöjd med arrangemanget även om detaljer givetvis kan förbättras.
Johannes Einemo
HYMS

#2 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 20:02

Även åsikter om kioskutbud, och övrig liknande service efterfrågas, samt hur vi skötte hanteringen innan turneringen med anmälningar, listor, betalning och dylikt.

Var infon tydlig nog eller ska det göras mer på den fronten vad gäller vilka scenarion och deploys som ska spelar (nu var det bar med i infotråden här på SWFBR)?

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#3 Roedskaegg

Roedskaegg

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 357 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 20:31

Toppenturnering! Tydlighet med tider under helgen, tillgänglighet av arrangörer, bra bord, schysst lokal (om än något varm kanske). Johannes och Björn, ni kändes närvarande. Extra bamsekram till den stilige mannen i skägg som serverade kaffe vid borden <3 Fick min bitterhet över osamarbetsvilliga tärningar att bli gnäll och muttringar istället för full blown tourettes. ;) Ses nästa gång!

Cold Feet Gamers, YLVA

Fantasy: Dwarfs, Wood Elves

40k: Space Wolves, Harlequins, Death Guard

Mordheim: Dwarf Treasure Hunters, Witch Hunters, Chaos Dwarves, Beastmen

Blood Bowl: Norse, Skaven, Dwarfs

#4 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 668 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 21:34

"Spelmattorna/musmattorna" är grymt bra!
Fler såna om det går :D

Toppen att man kunde se hur lång tid det var kvar på matchen på skärmen.

Bra att ni var tydliga med om man fick köra en till tur eller inte innan tiden var slut, så man kunde planera för det eller inte, osäker på om ni sa nått om det innan turneringen (så man har rätt inställning och inte blir överraskad att det inte går att spela lite på lunchen m.m.).

Bra att ni ändå körde best painted army/model trots att det inte var några målningspoäng, så den aspekten finns med också.

Bra terräng och trevlig lokal.

Tack för ett trevligt arrangemang :)

Don't play with fire, play with trees!

#5 bluu

bluu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 34 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 21:36

Gillade verkligen att arrangörerna var närvarande, särskilt med kaffet, det är värt ett extra plus. Det skulle inte skada med mer information om t.ex. matställen, tillgång till lokaler och sådant, men jag upplevde det inte som ett problem. Borden var exemplariska. Fin, användarvänlig terräng och bra, kompakta avställningsytor. En sak som jag skulle kunna tänka mig en förbättring på tydligheten i bordsnumrering. Det kanskr bara är jag som är kass på att hitta, men det var lite otydligt ibland. Kiosken funkade jättebra, även om det vore bra att ha en vattenkran någonstans som inte är på en toalett, men det kan knappast ni råda över.

#6 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 043 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 22:21

Bra feedback än så länge! Tar verkligen med oss att vi ska skriva ihop någon liten text om vilken nivå vi håller oss kring när det gäller tider osv.

Om det var någon ruling som jag gjorde som var uppåt väggarna fel lyssnar jag gärna på det med.
Johannes Einemo
HYMS

#7 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 953 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 23:01

Vad tycker ni om scenario och deployment pairingen vi hade gjort i förväg, vad det något där som kändes konstigt?

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#8 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 004 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 23:44

Allt (förutom hur det faktiskt gick på turneringen) var jätte bra!

Konsekvent hantering av matcher som ej hann klart. 
Sjukt bra med att hämta kaffe till folk. Dricker det inte själv, men vet att flera motståndare uppskattade det - vilken service!!
Avlastningsytor fanns.
Terräng och bord var jätte bra - spelvänligt och snyggt!

En av dom klart bästa turneringarna jag varit på.
Fantastiskt bra! =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

Forward, Onward, March!

#9 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 Inlägg:

Postad 10 juli 2017 - 07:32

Underbar turnering.

Lokalen var jättebra, även om den blev lite varm, men det är svårt att göra mycket åt. Avlastningsytor är alltid ett stort plus.
Borden och terrängen funkade jättefint, gillar "musmattorna".
Gillade även verkligen att ni var hårda med tiden, sånt ser jag gärna mer av.

Absolut top notch, grabbar!

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#10 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 668 Inlägg:

Postad 10 juli 2017 - 09:23

Angående missions och deploy så fungerade det bra i dom kombinationer som var.

Något jag funderar på är när man vill ha missionet breakthrough?

Tror det var bra att ha det i slutet det inte var hold the ground som en topspelare lite enklare kan deffa på och safea en viss placering, nu var man tvungen att vara lite mera offensiv.

Bra med frontline clash i både match ett och match 5.

Bra med hold the ground när det var snedeploy så det faktiskt blir svårare att stå i ett hörn längst bak och vinna på en defensiv skytte/magi lista, samtidigt som riktigt snabba listor inte tjänar för mycket på den stora deployen, då allt ändå bara handlar om att hålla mitten, dvs. den kombon gör att deployen blir lite mera balanserad vilket är bra.

Don't play with fire, play with trees!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar