Hoppa till innehåll

Foto

Island Insanity Invitational Vii Och Swekomp

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 13 januari 2013 - 19:43

Tja,

Funderar lite på hur jag kunde utöka Swekompens roll (och få en ursäkt att låte folk räkna ut den själv!!!). En tanke som slagit mig var att använda kompen som multiplikator på subjektiva arme komp siffran.
Ifjol kunde man få mellan 5-25p totalt för subjektiv komp, medelkomp blir 15p totalt. Eftersom vi inte tillåter så taskiga listor låg ifjol sämsta komp poäng på 16, bästa på 24.
Min ide var att ta ett komp spann på 9-??? och göra en multiplikator 0.9- 1.7 (tex) och multiplicera komp poäng med det.
Ja det betyder att om du ligger under 10 i komp får du en liten smäll oavsett hur snällt motståndarna kompar och har du 17 får du nästan dubbelt upp.
Några exempel:
Fjolårets "elakaste armee" 16p skulle med
komp 9 få 14p istället,
komp 17 få 27p
Fjolårets "aritmetiska genomsnitt" 20p skulle med
komp 9 få 18p istället,
komp 17 få 34p
Fjolårets "snällaste armee" 24p skulle med
komp 9 få 21p istället,
komp 17 få 40p

Vid lägre komp skulle skillnade inte vara så stor men högre komp kan ge ett visst försprång för totala slutpoängen. Som ju hos oss är spelande+sportmanship+armeekomp+målande.
Det skulle också rent teoretisk mildra subjektiva och objektiva faktorer. Tror jag. Vad tror folk? Jag har ju liten (läs:ingen) erfarenhet av att använda kompen "på riktigt".

#2 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 13 januari 2013 - 20:03

Jag tycker att det låter som en alldeles utmärkt idé. Tycker definitivt att den subjektiva delen ska vara kvar, men eftersom jag gillar swecomp vore det ju alldeles utmärkt om också den fick en något större roll.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#3 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 19 januari 2013 - 16:28

Eftersom ingen skrek "neeeej" och Igge inte har en blåblek aning vad jag pratar om har jag bestämt att så gör jag.

#4 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 18 april 2013 - 14:53

Vilken mall kommer att användas? :) Eftersom det verkar vara en ny på gång....
Postad bild

#5 kebabi

kebabi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 278 Inlägg:

Postad 18 april 2013 - 17:45

Det låter bra det! :D

#6 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 19 april 2013 - 20:40

Vilken mall kommer att användas? :) Eftersom det verkar vara en ny på gång....

Den senaste "riktiga". Problemet är dock att jag inte riktigt kan moderera det hela. Så jag kommer att tillåta den komp som gäller när listan godkänns. Dvs de som redan har skickat listan får enligt kompen dom skicakde in. Jag har för övrigt utökat anmälningslistan med komp-poäng också. Om man vill ändra sin lista senare så följer det den nya mallen.
Det betyder att om man i god tid lämnar in listan och kompen blir hårdare får man den tidigare så länge listan inte ändras. Bonus för den som är snabb alltså. Om kompen blir snällare får man förstås skicka en ny lista fram till den 1.5.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar