Hoppa till innehåll

Foto

Island Insanity Invitational Vi Resultat Och Feedback

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 03 juni 2012 - 15:14

Jag skulle vilja säga att de var gött. För det var det. MEN....

... i sista stund kom ihåg att kolla judosalen och möttes av 4 ölkartogner som ingen hade idats knyckla ihop och göma. Hade jag inte kommit ihåg att kolla salen...
Det mest otrevliga var dock sopsäcken som läckte sprit i trunken på min bil. Lyckligtvis hade jag plast under, men ändå. Jag är INTE nöjd. Det går helt enkelt inte att låtsas som inget. Öldrickandet tog slut i år alltså.

Om det visar sig att det finns spår kvar av detta och jag får skit för det när jag lämnar in nyckel imorrn så är det mycket troligt att detta var sista turneringen för min del. Det här totalt raderade ut all min entusiasm över ordnandet.
Nu är ju inte alla "skyldiga" och det är synd att jag måste gnälla om det, men jag sitter här och försöker chilla av och konstaterar att så var det med att låta folk ta eget ansvar.

Resultaten finns uppe på sidan:
http://www.warhammer...id=45&Itemid=83

#2 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 10:18

Det är verkligen jättetråkigt att det händer och jag vet hur frustrerad man blir som arrangör. Och hur tråkigt det än är så hoppas jag att det inte har totalförstört intresset för er att fortsätta att hålla III, för det är verkligen en helt underbar turnering, som man bara vill komma tillbaka till, år efter år.
Postad bild

#3 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 11:46

Ledsen. Antog uppenbarligen helt fel att vi endast skulle ha allt samlat i sopsäckar.
Vi som var där kunde burit bort dessa till ev containrar i närheten.

För egen del blev jag spelsugen igen, så kan mycket väl tänka mig någon mer turnering
innan ett nytt island insanity.

Hittade för övrigt lite skojiga youtubeklipp på Niku i wrestlingsvängen. Funderar på
att ev kolla på wrestling i Stockholm någon gång.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#4 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 12:16

Bortbärandet var ett mindre problem. Det var när jag upptäckte att påsen läckte som jag fick nervsläpp. Det var inte skoj.

Lyckligtvis var det inga klagomål och städningen var i övrigt mycket bra, det var som sagt det här med alla burkarna. Jag har händerna fulla av skärsår efter att ha knyckla ihop dem igår. Så drickandet har nu plötsligt blivit ett problem för mig personligen. Och det gillar jag inte. Som det kanske syntes var jag inte alls glad igår när jag äntligen kom hem 16 tiden.
Jag var alltså supernöjd ända till kl. 15 när jag fick vända i dörren fara till sovsalen och kolla hur det såg ut. Som sagt jag skulle inte vilja överdriva saken för det var ordentligt städat i salen, det falerade då som sagt endast i att påsen med burkar läckte. Men det här med ölandet i sovsalen kommer nog att få minskas betydligt i framtiden.

Jag är överlag 95% nöjd med hur det funkade, det var bara den där 5% på slutet som lätt kunde ha stjälpt lasset. Det var som sagt inte kul att fara dit idag och inte veta om de hade hittat någe att klaga på. Jag var livrädd att det skulle visa sig att hela salen stank av sprit sen eller nåt.

#5 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 13:06

Jättetrist med en sådan bitter eftersmak, och jag hoppas att det inte får dig att sluta arrangera en av de allra skönaste turneringarna...

...som jag vann! Eh, hur gick nu det till..? Grymt överraskande att höra mitt namn när jag stod och packade ner min armé i bakgrunden. :-)

Fem riktigt härliga matcher mot trevliga medspelare. Mycket skratt och roliga händelser, tärningar som betedde sig lite som de ville, och nya erfarenheter. Fick lära mig en hel del, och fick dessutom lära ut en del.

Sjukt bra helg, och trots att det är härligt att vara hemma så längtar jag redan till nästa års turnering - som jag innerligt hoppas att det blir.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#6 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 13:34

Jo det skall väl nog bli nåt i nästa år också. Igge pratade om att han visst har tid i maj och att det var exceptionellt just i år. Han har blivit riktigt politiker, för han bara mal på om att "det var en omställnignsbudget" som om det betyder nåt för mig. Skolavslutnignshelgen är inte bra överlag så det kommer vi undvika nästa år.

Så det är fritt fram att föreslå datum redan nu...

Det var kul att se er alla och höra hur nöjda alla var, men fan att man alltid skall stupa på fallrepet. För det är ju precis det jag tog med mig hem och inte alla människor som var så nöjda med hur det avlöpt.

Det andra är att försöka klämma ut 3h speltid för matcherna. Vi har en dle ideer för det. Hur är möjligheterna för er att ta den tidigare färjan på fredag?
Som det är nu så väntar vi ju typ 4 timmar på sista färjan från Kapellskär innan vi kan börja.

#7 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 13:50

Tre timmar speltid tycker jag låter mycket bra. 2,5 är precis för lite för mig.

Från Stockholm är det ju inga problem att ta en tidig färja, beroende på om man får ledigt från jobb då såklart. Värre för de lite längre ifrån, förmodligen. Men kanske kan de hitta någon att slagga hos innan, så. Typ kanske i Farsta.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#8 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 14:15

Tre timmar speltid tycker jag låter mycket bra. 2,5 är precis för lite för mig.

Från Stockholm är det ju inga problem att ta en tidig färja, beroende på om man får ledigt från jobb då såklart. Värre för de lite längre ifrån, förmodligen. Men kanske kan de hitta någon att slagga hos innan, så. Typ kanske i Farsta.

Som en notering så finns det avstånd i Finland också, Åbo gänget startar ju 7 på morgonen och förlorar hela den dagen, iår kom Tammerforsarna med flyg från Helsingfors men annars har de ju en bit att åka om de skall med färjan.
För fredagen går det ju ändå att förlänga in på natten. Personligen skulle jag gärna fara hem lite tidigare än 23-24 tiden dock.
Lördagen går det ju också att förlänga lite tex middag kl 20, det största problemet är väl att det är så ojämnt. En del matcher slutar tidigt (Tobias vs Akseli) medan andra Igge(!) vs Klas grindar på i evighet. Eller de två jag tog i örat när ni andra var på Dinos redan.
Söndagen blir en lite kortare match helt enkelt, vi måste sluta kring tolv om man ska hinna med saker och första färjan. Och det tycker jag är ok, hem måste man ju hinna.

#9 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 16:22

Vill tacka för en riktig kanonhelg, bra matcher trevliga listor och ännu bättre motståndare. och ett stor eloge till arrangörerna. kommer gärna försöka komma tillbaka till ö:a nästa år.

När det gäller tider hade jag inga problem med 2.5h men är man ovan kan det dra ut på tiden och 3 timmar får man in i schemat genom att fredagsmatchen bara är en halvtimme längre och lördagens matcher gör inget om dem slutar vid halv nio. söndagen är problemet antar jag men jag har inga problem med att starta den en halvtimme tidigare. För att hinna med färjor och sånt i år fick jag åka lite innan 8 på fredagsmorgonen och var hemma en bit efter 21 på söndagskvällen så där finns inte särskilt mycket att spela på.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#10 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 379 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 18:34

Vill oxå hålla med alla, kanonturnering!

Har redan börjat skissa på nästa projekt till denna turnering så ni måste ju arrangera igen ;)

Hade inte tidproblem någongång (dock tänkte jag aldrig på att det var 2,5h matcher heller), dock spelade jag dvärgar...

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#11 Olsson

Olsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 92 Inlägg:

Postad 04 juni 2012 - 19:36

Även jag hade en helt underbar turnering! Min första på åland och jag kommer garanterat komma nästa gång!

#12 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 05 juni 2012 - 11:26

För övrigt fanns det artiklar i båda lokaltidningarna om turneringen. Ålandstidningen igår, Nya Åland idag. Kolla ert lokala bibliotek.

Läses med viss distans. Jag är lite purken för att JAG inte nämndes, de nämner fel antal åländska spelare, och har en bild på Jacobs figurer och kallar det Igges armé!! Jag funderar starkt på att klaga...

#13 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 05 juni 2012 - 15:18

Hahaha! Journalister blandar alltid ihop allt :) tror jag blivit korrekt citerad enbart när jag bett att få korrekturläsa före publicering. Då blir minnet genast bättre :D

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#14 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 05 juni 2012 - 20:36

Hehe, andra året i rad med lite av mitt i åländska tidningar alltså - nice! Tror inte att det var något namn under bilden på kimeran då, så i år är det ett steg närmare iallafall, trots fel namn.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar