Hoppa till innehåll


Foto

Terror/Fear


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 DGoE

DGoE

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 20 december 2004 - 07:43

Om en karaktär som orsakar terror (t.ex. en nurgle-lord med flailen ridandes på en daemonic mount el så), inuti en enhet som varken orsakar terror eller fear, chargar något som dels orsakar fear, dels har lägre US än karaktären, vad händer då?

För den chargande enheten upplevs det de chargar som fear-causing (karaktärens immunitet betyder ju inget för enheten, precis som om han varit immun mot psykologi), alltså krävs ett LD-test hos dem.

För enheten som blir chargad upplevs karaktären med terror som en fear-causing med högre US, dvs de måste ta ett LD-test eller fly från chargen.

Båda fear-testen tas väl samtidigt, innebär det, teoretiskt, att den anfallna enheten kan fly medan den anfallande står still och inte får fullfölja sin charge?

#2 Anton

Anton

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 december 2004 - 08:34

QUOTE (DGoE @ Dec 20 2004, 07:43 )
Om en karaktär som orsakar terror (t.ex. en nurgle-lord med flailen ridandes på en daemonic mount el så), inuti en enhet som varken orsakar terror eller fear, chargar något som dels orsakar fear, dels har lägre US än karaktären, vad händer då?

För den chargande enheten upplevs det de chargar som fear-causing (karaktärens immunitet betyder ju inget för enheten, precis som om han varit immun mot psykologi), alltså krävs ett LD-test hos dem.


Nej, det stämmer inte riktigt. Karaktärens immunitet ger visserligen inte enheten något skydd, men karaktärens Terror ger faktiskt enheten immunitet mot Fear och Terror (BRB:82).

#3 DGoE

DGoE

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 20 december 2004 - 08:40

Ja faktiskt, du har rätt

#4 Lord of the Pit

Lord of the Pit

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 16 februari 2005 - 19:22

Trodde samma sak, och det är faktiskt det som står i regelboken.

Mr. Gav har dock uttalat sig i frågan, och specificerat att den sidan ni hänvisar till enbart gäller fear causing monsters (som iof också kan vara karaktärer), såsom exemplen på sidan.

Hittar inget officiellt angående detta dock, så det är väl upp till var och en om man vill följa Mr.G. Skall försöka få tag på ett citat.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar