Hoppa till innehåll

Foto

Komp eller inte komp det är frågan

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#21 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 28 november 2004 - 15:16

Aaaaarg!
Viva le comp! :|
Det där kan väll vara okey att möta om man själv har optat loss, men mot alla "vanliga" armér så är det där ju toktråkigt. Var stark, du klarar det utan att döda någon! Och lycka till! biggrin.gif
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#22 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 28 november 2004 - 16:13

tt

Ni sydingar verkar ju vara halvdanskar...kan inte hålla er till riktiga arméer utan komp ju wink.gif

#23 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 28 november 2004 - 19:45

biggrin.gif Vet att jag har gjort en sådan antydan en gång i tiden, men den var betydligt mer subtil. Du åker fram som en ångvält DGoE tongue.gif

#24 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 28 november 2004 - 21:17

QUOTE (DGoE @ Nov 28 2004, 16:13 )
tt

Ni sydingar verkar ju vara halvdanskar...kan inte hålla er till riktiga arméer utan komp ju wink.gif

Det är inget fel på oss skåningar, typ hela ISEN och jag spelar med arméer som är riktigt schyssta och snälla, dessutom väldigt speldugliga. En av bröderna Scott placerade sig 1:a och David Johansson tog 2:a platsen, så visst klarar vi skåningar att bita ifrån även om det inte är komp och framför allt med icke optade arméer :-)

Själv kom jag på en 7:e plats *suck*

Som sagt, det var inte VÅRA arméer det var fel på :-) Ska dock inte klaga så mycket, alla jag mötte var väldigt trevliga och vissa av matcherna var mycket roliga och underhållande.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#25 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 28 november 2004 - 21:18

QUOTE (Niklas Asp @ Nov 28 2004, 15:16 )
Aaaaarg!
Viva le comp! :|
Det där kan väll vara okey att möta om man själv har optat loss, men mot alla "vanliga" armér så är det där ju toktråkigt. Var stark, du klarar det utan att döda någon! Och lycka till! biggrin.gif

Slutade med att jag vann 1 av 5 matcher, så jag slapp möta skammen av att inte vinna en enda match :-P

#26 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 28 november 2004 - 22:21

QUOTE (Kryddan @ Nov 28 2004, 22:18 )
Slutade med att jag vann 1 av 5 matcher, så jag slapp möta skammen av att inte vinna en enda match :-P

Jag menade döda på ett mer fysiskt plan. wink.gif

#27 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 29 november 2004 - 00:36

heh dakoth, jag vet wink.gif
Och jag skall nog fortsätta med att vara ångvält: Sydingarna förstod säkert inte din antydan laugh.gif

Nej, skämt å sido. Kryddan, du får nog lära dig att inte tolka allt bokstavligt smile.gif

Vi gillar er sydingar wub.gif utom givetvis när ni har turen (observera, enbart tur! wink.gif ) att vinna över någon av oss atlantoider

Allvarligt talat så kan du hälsa jacob att mina khornes är mycket sugna på att plocka hans armés skallar, särskilt som de är rena och därmed kan offras utan onödigt tvättande, samt att de hade turen (obs igen) att lyckas vinna över mig sydcon 2003

#28 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 29 november 2004 - 17:55

DGoE: Kryddan är ju inte ens 100% skåning =P

Ni upplänningar ska ju inte säga ett ord, vi skåningar tar hem allt för att vi är bäst - inte p.g.a tur =D
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#29 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 29 november 2004 - 18:57

QUOTE (Kasczei @ Nov 29 2004, 17:55 )
DGoE: Kryddan är ju inte ens 100% skåning =P

Jag är t.om 0% skåning, jag har bara infiltrerat och är på spaningsuppdrag :-D

#30 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 29 november 2004 - 20:50

QUOTE (Kryddan @ Nov 29 2004, 18:57 )
Jag är t.om 0% skåning, jag har bara infiltrerat och är på spaningsuppdrag :-D

Förstår man när skåningar pratar utan att reta dem så räknas det som 10 procentenheter, bor du dessutom här nere är det ytterligare 10 procentenheter

Så just nu ligger du på 20/80 skåning/upplänning

wink.gif
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#31 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 29 november 2004 - 21:52

...och 19.5/79.5 ska det vara...
vi mellanlänningar har 1 med wink.gif

#32 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:

Postad 29 november 2004 - 21:59

mellanlänningar? finns skåningar (söder om kristianstad), upplänningar och 08or =P inget annat

#33 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 30 november 2004 - 14:17

QUOTE (Kasczei @ Nov 29 2004, 22:59 )
mellanlänningar? finns skåningar (söder om kristianstad), upplänningar och 08or =P inget annat

Ja, och vi som är snygga då också. Göteborgarna, vi åker på tuneringar för att ge dom lite klass och ett gulligt ansikte utåt blush.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#34 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 30 november 2004 - 14:33

Grabbar, grabbar! Hur snygga ni nu är eller vad ni än kommer ifrån så börjar ni glida rejält off-topic. wink.gif

Och med tanke på att 100 % av admin gruppen är Halläningar i grunden så vet vi ju var storheter kommer ifrån. rolleyes.gif

#35 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 01 december 2004 - 08:08

Vill bara inflika att på Stockholm Gt hade 4 av 5 armeer jag mötte minst 8 lvl magi. Den sista armeen var dvärgar. Denna turnering hade dock icke svenska deltagare som åkt långt och som uppenbarligen tagit tuffa armeer.
Som jämförelse så mötte jag i Umeå senast 3 lichar, lvl4 orc shaman, necro 4 plus en 2:a, dvärgar och en scroll caddy skink. Inget märkligt.
Och i söder verkar icke komp turneringar innehålla väldigt hårda armeer.
Detta kan man tolka som man vill.smile.gif

Personligen skulle jag kunna nöja mig med att man inte får ta mer än 3 magiker tex. Och för varje enhet som kan skjuta måste en enhet utan skjutvapen finnas.
Skulle inte stoppa några vettiga temade armeer plus att man slipper krångla till det med komp överhuvudtaget.

QfA kompen ser ok ut, men den hindrar nog en del armeer ändå. Bättre än orginalet dock.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#36 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 01 december 2004 - 09:18

Da'Ghault: Det beror på skåningarnas närhet till danmark(det sydligaste länet wink.gif ).

Danskarna har en intressant inställning där de som åker på tuneringar maxar ut målningspoäng för att kompensera för kass komp. Vilket jag tycker känns helt fel...men men...

Jag tror mäst det beror på paranoia från många spelare. Folk här nere tror att bara för att det inte är komp så kommer man får möta riktigt maxade tråkiga armér så man kommer förbered för detta. Vilket i sig gör att man själv är med och bidrar till "power creepen".

Jag tror man skulle behöva ett år eller två med ett par komp fria tuneringar här nere så att folk kan hittan en balans och inte oroa sig över att få 4-6 skit tråkiga matcher om de tar sin roliga tunerings armé...

/Johan R, Naken och vättig...
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#37 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 14:09

QUOTE (Da'Ghault @ Dec 1 2004, 08:08 )
QfA kompen ser ok ut, men den hindrar nog en del armeer ändå. Bättre än orginalet dock.

Tja, det är klart att inget system är perfekt, men vi ville göra det lite lättare för temade arméer att inte hamna för långt efter. Hoppas det lyckades.

En wolfrider armé kan tex klara att få ca 13-15 i komp utan att slänga in massa opassande enheter (+pts för en enhet som kostar runt 210pts och inga större avdrag). Men den straffar fortfarande 4+chariots, 2 jättar och en black orc som general på en wywern biggrin.gif

Jag tror dock på (och vet att du också gör Dagge wink.gif ) varierade scenarion som gör att ensidiga listor blir straffade där och man på så vis håller igen när man bygger sina arméer. T ex magical fluxx, capture där inte alla typer av enheter kan ta objektet, messenger, etc.

#38 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 17 december 2004 - 19:57

Passar på att lägga upp denna länk för den som vill fördjupa sig i frågan:
http://www.tradition...TML/004728.html

#39 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 17 december 2004 - 21:32

Tack för länken Dakoth...

Jag blev återigen påmind varför jag borde stödja komp...de finns idioter där ute...

Till och med min blå tomb kung stödjer från och med nu komp till hundra procent...

/Christian...som nog stödjer komp tills nästa sydcon wink.gif

#40 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 18 december 2004 - 06:29

Kudos till Björn som orkar skriva så långa och pedagogiska poster på Planket. smile.gif

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar