Hoppa till innehåll

Foto

Komp RTO3

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
36 replies to this topic

#21 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 30 augusti 2005 - 10:32

QUOTE (DGoE @ Aug 30 2005, 00:43 )
"Omväxling förnöjer" är alltså inget annat än en tom klyscha som allt för ofta används i tron att det kan ersätta argument. Det har för min del blivit snarast en symbol för olika grader av dumma förslag som inte har vettigare argument.

Vill man föreslå något, så argumentera sakligt och precist. Dvs raka motsatsen till att använda en klyscha som i vissa fall omfattar rena stolligheter och för länge sedan borde slutat användas i alla seriösa sammanhang.

Som regel har jag inte ork att argumentera sakligt och grundligt, då är det skönare att häva ur sig en klyscha. Om ditt tålamod mot klyschor är dåligt kan jag rekomendera en kur i form av lite Mats-Helge Olsson filmer.
Ta en trio av The Mad Bunch, The Forgotten Wells och Animal Protector en helg och du torde ha vant dig biggrin.gif
Och jag tycker ändå att omväxling förnöjer wink.gif

#22 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 30 augusti 2005 - 18:05

QUOTE (fffrankenstein @ Aug 30 2005, 11:32 )
Som regel har jag inte ork att argumentera sakligt och grundligt, då är det skönare att häva ur sig en klyscha. Om ditt tålamod mot klyschor är dåligt kan jag rekomendera en kur i form av lite Mats-Helge Olsson filmer.
Ta en trio av The Mad Bunch, The Forgotten Wells och Animal Protector en helg och du torde ha vant dig  biggrin.gif
Och jag tycker ändå att omväxling förnöjer wink.gif

lol

Sportkommentatorerna räcker så det förslår, det är därifrån jag har fått mitt kraftiga ogillande av kllyschor.

"Vi måste ta tag i spelet, kliva upp högre i banan, spela ut på kanterna och gå in på mål"
"Vi måste våga ta avslut"
"Vi måste hålla mer i pucken"
etc

Enda positiva är att eftersom jag redan vet vad de kommer säga i periodpausen så att jag kan använda dessa 15 min till vettigare saker. Iaf under hockey-VMs pauser verkar det bara finnas plats för dessa fnoskerier samt reklam.

I viss mån gillar jag förändring (observera ordet wink.gif ) Att gärna möta en armé man inte spelat mot tidigare är oftast trevligt. Men det behöver man inte ett kompsystem som är enkelt att abusa för. Snarast blir dessa "nya" varianter isåfall den tråkiga delen av förändring.

#23 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 30 augusti 2005 - 18:36

QUOTE (DGoE @ Aug 30 2005, 18:05 )
Men det behöver man inte ett kompsystem som är enkelt att abusa för.

HAHA! Skam den som ger sig laugh.gif Det var inte länge sedan DGoE försökte utrota "abusa" ur Atlantis kollektiva vokabulär - nu ser vi vem som vann till sist evilgrin.gif

Har man sakliga argument så kan det vara mycket passande med en floskel i slutet som t ex "omväxling förnöjer". Jag fick förövrigt pris på min reccemottagning när jag avslutade min förklaring av vad jag trodde det för mig "nya" begreppet KK betydde... rolleyes.gif

#24 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 30 augusti 2005 - 21:55

QUOTE (DGoE @ Aug 30 2005, 18:05 )
Sportkommentatorerna räcker så det förslår, det är därifrån jag har fått mitt kraftiga ogillande av kllyschor.

"Vi måste ta tag i spelet, kliva upp högre i banan, spela ut på kanterna och gå in på mål"
"Vi måste våga ta avslut"
"Vi måste hålla mer i pucken"
etc

Enda positiva är att eftersom jag redan vet vad de kommer säga i periodpausen så att jag kan använda dessa 15 min till vettigare saker. Iaf under hockey-VMs pauser verkar det bara finnas plats för dessa fnoskerier samt reklam.
tycker inte att detta argumentet håller mot omväxling förnöjer eftersom att det sydrom du precis beskrev är vad jag skulle kalla "ut tjatat"

kunde inte låta bli wub.gif

förstår självklart att det är klyshor du syftade på, men gämförelsen var inte den bästa

#25 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 30 augusti 2005 - 23:07

QUOTE (Dakoth @ Aug 30 2005, 19:36 )
HAHA! Skam den som ger sig  laugh.gif Det var inte länge sedan DGoE försökte utrota "abusa" ur Atlantis kollektiva vokabulär - nu ser vi vem som vann till sist  evilgrin.gif

Har man sakliga argument så kan det vara mycket passande med en floskel i slutet som t ex "omväxling förnöjer". Jag fick förövrigt pris på min reccemottagning när jag avslutade min förklaring av vad jag trodde det för mig "nya" begreppet KK betydde...  rolleyes.gif

Stackars dakoth. Jag som alltid trott att du skämtade när du säger att du börjar bli senil wink.gif Du tog fel på ord, men det kan jag ha överseende med nu när jag vet orsaken laugh.gif

Falakh: jag är rädd att jag missade poängen i det du skrev? Genom att läsa vad du citerat får jag intrycket av att du menar att saker som "vi måste ta tag i spelet" är uttjatat. Det håller jag till fullo med om, men vad så? Och vilken jämförelse?

PS. Jag vägrar erkänna någon osmaklig definition av KK (Det är mina initialer för helvete!)
DS

#26 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 31 augusti 2005 - 09:44

QUOTE (DGoE @ Aug 30 2005, 23:07 )
Stackars dakoth. Jag som alltid trott att du skämtade när du säger att du börjar bli senil wink.gif  Du tog fel på ord, men det kan jag ha överseende med nu när jag vet orsaken  laugh.gif

Det är ju det som är så bra med att vara senil. Oavsett om man minns fel så har man rätt!

När kommer ni släppa biljetterna förresten. Måste se till att hålla atlantoiderna beredda denna gång.

#27 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 31 augusti 2005 - 12:29

Vi ska ha ett möte imorgon och då ska lite saker spikas, efter det slänger vi upp en websida och sedan är det bara att anmäla sig. Sååå det borde vara om sisådär 2 veckor.

#28 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 31 augusti 2005 - 18:51

DGoE@ jag syftade på att uttjatat och omväxling förnöjer är två helt motsta saker

det var lite små roligt att du tog up något som är uttjatat i en debat som handlar om omväxling förnöjer och använder det som ett argument mot omväxling förnöjer

#29 D.C.

D.C.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 24 september 2005 - 09:23

Hej, tänkte bara höra om ni bestämt vilken mall som ska användas, och om den finns att ladda ner någonstans. Kunde inte hitta dem på hemsidan.

#30 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 24 september 2005 - 09:29

Om jag får ta mig friheten att gissa skulle jag gissa på ett par dagar till smile.gif

#31 Ligny

Ligny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 03 oktober 2005 - 21:12

Angående kompen för RTO 3, kan någon förklara vad som menas i komplistan för empire med:

+(Pts) First Knight unit of any type
(not Inner Circle and if the unit has a banner).

#32 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 03 oktober 2005 - 21:40

den första enheten med kniggitar som du köper (White wolf eller vanilj) som har ett banér ger lika mycket komp pts som de kostar. Så tolkar jag det iaf.
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#33 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 03 oktober 2005 - 22:42

Precis som råttan säger.
En av dina knights enheter, får du lika många komppoäng för som de är värda. Om de har ett baner.
Ledsen om formuleringen i mallen är lite otydlig.

#34 Ligny

Ligny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 04 oktober 2005 - 15:34

Men får man räkna en enhet som är innercircle som inte har ett magic banner?

#35 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 04 oktober 2005 - 17:21

QUOTE (Ligny @ Oct 4 2005, 16:34 )
Men får man räkna en enhet som är innercircle som inte har ett magic banner?

Nej enheten får inte vara innercircle.
Det spelar ingen roll om deras baner är magiskt eller inte.

#36 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 12 oktober 2005 - 11:04

hur menar ni med den "förklarande" wink.gif texten under boar boys till O&G?

"Not Big uns and if the unit has a banner"

man får inga pts ifall det är BU så mkt förstår jag, men får man ej heller poäng om de är vanliga orcer OCH de har ett banér? Jag antar att det är tvärtom ni menar att enheten MÅSTE ha ett banér för att få den poängen, eller?

angående målning: måste man uppnå ett visst antal poäng i underkategorierna för att kunna få poäng i de högre katagorierna?

#37 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 12 oktober 2005 - 17:30

oki oki den förklarande texten blev inget vidare :/
Får fixa till det antar jag smile.gif

Du har förstått det rätt.

Målningen har du också rätt angående, som du säkert redan insett är den rätt lik Gothcon mallen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar