Hoppa till innehåll

Foto

Total War: Warhammer

• Please log in to reply
184 replies to this topic

#41 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 10:13

~130 turns in så står chaos och knackar på porten, vampire corruption sprider sig inte snabbt nog, alla mina coola units (terrorgheist, vargheists) drar för mycket dark magic och hälften av alla städer runt omkring Sylvania är bara ruiner. Känns för jävligt, väldigt warhammer m a o :P.

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#42 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 11:11

Börja på -60? Det märkte jag inte. Men bygg upp en stor armé med KF och häng i reikland ett tag och prioritera att få kontroll över hela provinsen! Och byggnaderna bör fokuseras så olika städer har olika fokus! Ingen mening att ha 3 barracker i samma provins tex.

#43 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 13:04

@Munin

~130 turns? Autosolvar du alla slag eller hur hinner du med det? Jag har spelat 2-3 kvällar och hunnit med ca 25 turns.

Karl Frans har fått husarrest i Altdorf och får inte vara med längre i.o.m. att han är Special Character. En Witchhunter övervakar hans minsta (sned)steg han tar. (Jag hoppas innerligt på att han blir korrumperad på ngt vis, så jag kan bränna honom på bål eller nåt.) Annars är jag fullt upptagen med allianser och att försöka ena Empire. Jag hittade "sword of anti-heroes" passande nog.

#44 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 13:25

@Munin

~130 turns? Autosolvar du alla slag eller hur hinner du med det? Jag har spelat 2-3 kvällar och hunnit med ca 25 turns.

Haha nej då, bara de som är 70%+ vinstchans på vilket är långt från alla. Dock har jag väl bränt en 12h sammanlagt på de två kvällarna jag har haft spelet.

Får väl tillägga att jag oftast gillat kampanjdelen i TW mer än själva striderna men Warhammerversionen har ändrat lite på det, autosolvar färre strider nu än tidigare.

Stefan Pettersson
Rogue Trader

#45 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 14:12

Striderna är roligare nu men den som har mest kavalleri vinner fortfarande. :)

#46 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 14:48

Det finns väl anti-kavalleri enheter i TW:W också? Spjutnissar har alltid haft den funktionen i tidigare TW-versioner, kavalleriet bara smälter bort om dom chargar spjut/piknissar framifrån.

Kommer bli en härlig helg det här, får barrikadera mig med två förbeställda pizzor och bara deka ner mig.

*edit* Det verkar som man inte kan flytta enheter utan en karaktär längre, om ni förstår vad jag menar. Är det korrekt uppfattat? Alltså man kan inte springa runt med en enhet spjutnissar i det öppna längre utan en karaktär i armén.

#47 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 16:40

Nej varje arme måste ledas av en lord. Undantaget är garrisons men de kan du inte flytta utanför städerna

#48 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 17:09

Emil: ja. Men infanteri har den dåliga smaken att vara långsammare och inte slåss lika hårt som kavalleri :P

#49 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 18:54

Vad är eran häftigaste karaktär då? Min favoritkaraktär, Wolfram Pfeiffer(Michelle Pfeiffers okända bror), han är blind, men har +bonus i anfall och springer omkring med "Berserker Sword" passande nog. Så han ser inget men viftar ivrigt med sitt hemska svärd. Bara att hoppas att han blir korrumperad av Khorne så han får ngt slags frenzy på det också. :P

*edit* Var det inte "Eltharion", en High Elf Special Character, eller vad han hette i 6th edition som var blind?

#50 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 26 maj 2016 - 19:44

Jo han var blind i en HE bok, innan och efter va han inte det.

Stefan Pettersson
Rogue Trader

#51 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 27 maj 2016 - 22:25

Striderna är roligare nu men den som har mest kavalleri vinner fortfarande. :)

Mötte Brettonians, jag ger dig rätt i det där med kavalleri, helt obalanserat. Spjuten var som tändstickor för dom, varför vet jag inte, medans han bara hamrade in charge på charge. :(

#52 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 27 maj 2016 - 22:29

Mycket har med erfarenheten på enheter. När rank 5+ slåss mot saker och ting smäller det riktigt hårt.

Kavalleri brukar jag använda eget kavalleri att ta hand om. Jag finner att historiska taktiker också fubgerar i det här spelet. :)

#53 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 28 maj 2016 - 09:19

AI:n verkar inte vara optimal när det kommer till Vampire Counts, eller så hade jag tur. Efter att ha ridit genom halva Empire med en armé mötte jag Mannfred i en belägring. Generalen Mannfred red rakt mot min general utrustad med "Sword of Anti-Heroes" och försvann rätt snabbt. Hans armé crumblade bort trots att han hade en hel del fler enheter som han aldrig utnyttjade i sitt numerära överläge. Whatever...

#54 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 28 maj 2016 - 12:29

Jag tycker AIn är ganska bra men det kan ju bero på vilken svårighetsgrad man spelar på.

När det kommer till cav så tycker jag inte det är så farligt. En cav enhet kan ta de flesta inf enheterna om det är 1vs1 men det är ofta brett som har mycket cav och eftersom deras andra enheter inte är så bra kan man ofta ta charge med en enhet och sedan charga cavet i röven med en annan. För det är bara när cav kan charga och sedan springa iväg och charga igen och igen de är riktigt farliga.

David "Dangerous" D

#55 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 28 maj 2016 - 14:03

Min erfarenhet av olika svårighetsgrader i TW-serien är den att datorn bara får mer XP på enheterna, samt att diplomatin blir helt uppfuckad. Men rätta mig gärna om jag har fel.
@ Buffy, har du hittat mig på Steam än? Ditt nick fanns inte iaf.

*edit* Dagens lärdom: Man ska undvika Greenskins när det är en "Waaagh!"

#56 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 30 maj 2016 - 10:35

"You have seen the game... - Now discover the miniatures"
https://www.games-wo...questid=6299391

Total War miniatures - 0

Är det ngn kampanj dom kommer köra?

#57 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 30 maj 2016 - 11:26

Tror det. Kanske dyker upp några fina deals. Jag är sugen på Empire grejer nu efter att ha spelat TW. Lite klantigt dock att de inte fixat till det på sin sista än

#58 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 913 Inlägg:

Postad 30 maj 2016 - 12:38

"You have seen the game... - Now discover the miniatures"
https://www.games-wo...questid=6299391

Total War miniatures - 0

Är det ngn kampanj dom kommer köra?

https://www.games-wo...questid=6340361

#59 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 30 maj 2016 - 23:43

*Gäsp* Spännade GW, spännande...

#60 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 076 Inlägg:

Postad 31 maj 2016 - 17:25

Känns som karaktärerna är ngt obalanserat bra i TW: WH. (Herohammer?) Hade en snubbe som hade ihjäl över hundra personer på ett slag, han är ju bra men ändå... Sedan så upplever jag att det finns en del irriterande buggar kvar. Ngt jag irriterar mig mest på är att striderna är så sega & utdragna, dom enheterna man breakat rallyar och hinner tillbaka in i striderna igen. Gärna med en rearcharge dessutom. Så det är bra att ha små snabba enheter som kan ta hand om flyende, annars kommer dom tillbaka. -"I´ll be back"

Noooo...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar