Hoppa till innehåll

Foto

End Times

• Please log in to reply
140 replies to this topic

#41 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 08 januari 2015 - 14:54

texten på warseer är ju inte direkt skriven för att sälja in 9ed på ett bra sätt heller :)

Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#42 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 387 Inlägg:

Postad 08 januari 2015 - 14:58

Exakt, och alla rykten som slagit in har alltid gjort det med en twist. Finns ingen tvekan om att killen som läcker inte gillar ändringarna, och det färgar allt han skriver. Personligen är jag glad att saker och ting händer runt fantasy, speciellt storymässigt!

Klagade inte folk på att Storm of Chaos inte hade en effekt på världen, utan att det blev status quo? Nu jävlar blir det End Times och konsekvenser, härligt!

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#43 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 561 Inlägg:

Postad 08 januari 2015 - 15:42

Själv vet jag att dessa rykten har funnits ett bra tag, och att det har skrivits om dem på ett par spanska sidor i över ett år. Vanligtvis skulle jag skratta åt dem, precis som jag gjort förut, men i och med att det är Darnok som skriver det hela, tror jag att det finns en stor risk för att det hela är sant. Han brukar alltid ha koll på vad som är kommande, eftersom han har ett antal insiders som jobbar för GW. Själv är jag enormt skeptisk till det hela, eftersom att det verkar inte så mycket förstöra ett spel jag verkligen tycker om, utan snarare avslutar det och påbörjar ett annat :( Och nackar de Lizardmen, then I'm out!

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#44 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 08 januari 2015 - 15:47

Jo det kallas ju inte för Whineseer för inte... :D

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#45 Kosmoskatten

Kosmoskatten

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 08 januari 2015 - 17:05

Om lizardmen försvinner kommer jag aldrig förlåta GW...

#46 torarin

torarin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 256 Inlägg:

Postad 08 januari 2015 - 21:12

Om lizardmen försvinner kommer jag aldrig förlåta GW...

Ni glömmer att Lizardmen var borta  för länge sen och sen kom tillbaka  :D

#47 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 08:51

http://natfka.blogsp...(Faeit 212)&m=1

Hoppas länken fungerar. Är nån blogg där nån från GW försöker tona ner ryktena. Han lyckas inte så bra när han säger att man visst kommer kunna spela med sina 8ed arme'böcker i 9ed, man måste bara basa om alla modeller till runda baser....
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#48 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 11:38

Jag gillar vad de säger om täta släpp till olika arméer, det låter lovande. I övrigt är jag skeptisk, men det är väl bara att vänta och se. Om de nya släppen är bakåtkompatibla blir det ju som att 8th fortfarande supportas fast det egentligen inte gör det.

För tillfället nöjer jag mig med att älska End Times och 8th edition så får tiden utvisa resten.

#49 Aza

Aza

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 219 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, chess, running.

Postad 09 januari 2015 - 11:40

När kommer dessa ändringar i spel?
Av det man hört verkar det helt galet.

Är det en ny edition eller bara en uppgradering?

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

"Låt din negativa tanke vara och lägg energin på något vettigt"

"Jag har blivit kallad för kurd :D "

#50 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 11:43

När kommer dessa ändringar i spel?
Av det man hört verkar det helt galet.

Är det en ny edition eller bara en uppgradering?

I sommar någon gång. Det är en ny version på sätt och vis, men samtidigt kommer tydligen 8th fortfarande vara i spel. Tror det är svårt att förutse exakt hur det blir i praktiken förrän det nya spelet är ute.

#51 GGH

GGH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 175 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 14:47

Det som oroar mig mest är detta:

"As these expansions are not permanent in the world, so too will these models not be. They are intended to only get one template injection mold life-run, the same as the books will be printed only once in hardback, then delayed paperback."

Om det går att likna vid expansioner, vilka kommer vara accepterade på turneringar? Hur blir de för de stackarna som inte köpte modellerna? Vad händer när expansionen roterarar, Kastar vi modellerna?

"It is just a very fresh look at a game that hasn't changed dramatically in how it's played since the dawn of the game and company. It will give everyone the opportunity and hopefully inspiration to do something new, but without invalidating everything from the past. It is opening room for creativity, not closing doors."

Innebär det att 9th är en slags expansion, kommer folk spela 9th ellr 8th? Just nu tycker jag det känns som en clinch mellan editionerna. Varför spela 8th om det är 9th som får all uppmärksamhet av GW? Men om 9th är någons slags collectors-edition där man ska hamstra limited edition modeller kommer det ju inte bli hållbart eftersom jag inte köper allt GW producerar på klockslaget det släpps.

Är en spännande tid framför oss,men jag kan inte riktigt känna mig helt nöjd med vad ryktena målar upp. För bilden jag pusslar ihop är en fragmenterad WHFB-tid efter 9th släpps. Ska vi vara kvar eller ska vi basa om allt och börja om? Är warhammer rätt spel att välja då om vi ska börja om, finns ju många andra spel som verkar på frammarschen både modell- och regelmässigt.
Gabriel GH

#52 BjörnW

BjörnW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 495 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 15:10

Om det är en expansion så ser jag stora risker med att communityn splittras. Vi är inte stora nog att kunna hantera flera format som t ex magic (Vintage/Legacy/Modern/Standard ...).

#53 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 15:38

Runda baser är skit, det går inte att hävda att reglerna i stort kommer behållas och samtidigt byta till runda baser. Halva spelet förändras obönhörligen av en sån ändring.

Limited edition figurer känns också sådär.. kommer bli ett helvete att få fram en turneringsstandard och hålla nån vettig komp.. antingen måste GW börja anstränga sig för att balansera spelet eller så kommer det bli rörigt som fan...

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#54 Grimgor

Grimgor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 15:51

Var läser ni något om runda baser?
"Change your bases if you want to completely adopt" borde väl snararare betyda något så relativt harmlöst som att figurer på exempelvis 50*50 baser numera ska stå på 60*100 baser?

(Jag har bara läst blogginlägget ovan, alltså) 

#55 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 17:05

Var läser ni något om runda baser?
"Change your bases if you want to completely adopt" borde väl snararare betyda något så relativt harmlöst som att figurer på exempelvis 50*50 baser numera ska stå på 60*100 baser?

(Jag har bara läst blogginlägget ovan, alltså) 

Stod lite mer om det i nån av länkarna från blogginlägget. Nått i stil med att enheter ska kunna anta nån sorts lösare formation (antar liknande skimish), men också kunna gå i topprankat om man vill ha rankbonus etc. Nya unit trays med runda hål i för att kunna stå i rankad formation med runda baser. Vet inte hur säkra de ryktena är, håller tummarna på att det inte stämmer. Var inte jätte kul att basa om 70 ungors när beastmen boken uppdaterades sist, ser inte fram emot att behöva göra det för alla modeller i alla mina arméer :/

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#56 Grimgor

Grimgor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 17:23

Jaha, tack, det missade jag!

Det är ju inte omöjligt faktiskt, de hade ju precis det systemet i sitt Lord of the Rings-spel, både vanliga strider i skirmish och stora War of the Ring-slag med ranker på movement trays för runda baser (www.anticsonline.co.uk/l.aspx?k=105678739). 

#57 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 20:23

Lite lätt överbelastning på GW:s sida nu ... någon som fått iväg en beställning?

#58 Jonson

Jonson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:
  • Interests:Spelar Empire och snart WoC

Postad 09 januari 2015 - 20:57

Nej, GWs sida verkar helt kraschad. Vad jag förstår har inga ex gått till Independent retailers heller så enda hoppet är GW...

#59 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 21:00

Nu fick jag precis igenom min beställning. Tog bara en timme.

#60 Jonson

Jonson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:
  • Interests:Spelar Empire och snart WoC

Postad 09 januari 2015 - 21:09

Jag kommer fortfarande inte in på sidan... :(

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar