Hoppa till innehåll

Foto

Sneakpeak På Höstens Fb Släpp?

• Please log in to reply
148 replies to this topic

#41 Von Kampfmann

Von Kampfmann

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 35 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 10:12

Tror detta kommer bli riktigt fett, hittade detta på warseer A few more snippets of background from a new BL book:

quote_icon.png Originally Posted by antihierophant viewpost-right.png
The Return of Nagash is up on Black Library for advance order and there is a sample up too. The sample's prologue sets up a lot of the End of Times world so I thought I'd share that with you here. The framing is Manfred scrying in a bowl of blood and looking around the world. These are the main things he sees in order;

-A twin tailed comet
-A "storm of chaos" sweeping the world; random deamonic manifestations are popping up all over the world. All small and lasting only a short time.
-Valkia is leading a huge Khornate army against Naggarond
-Massive daemonic incursion in Lustria. The jungles burn.
-Huge daemonic invasion of Ulthuan.
-In Brettonia Mallobaude, the bastard son of Leoncouer, leads a joint army of disgraced knights and the undead (backed up by Arkhan of all people) kills his father.
-Deamonic invasions of the dwarf hold Copper mountain and Neferata's Silver Pinnacle, but the deamons just pop out of existance half way through the battles.
-Massive Nurgle-y plague in Middenheim
-In Athel Loren the Vaults of Winter break open and the great trees, including the Oak of Ages, split open to reveal they are filled with maggots.
-Gotrek chopping up beastmen in some Kislevite city. No sign of Felix.
-Another daemon invasion in Averland. This one too, just disappears as soon as it hits the walls of Averheim.
-Massive stone monoliths, big as skyscrapers grow out of the ground around the world. Become focal points for beastmen to flock to them.
-Riots in Nuln. Nobles attacked and either hanged or torn apart. Implied death of the Countess.
-The Tsarina is still alive in Kislev leading a counter-attack against Chaos horde.
-The Green Knight takes off his helmet and is revealed as Giles le Breton returned (later in the sample it says he killed Mallobaude).
-A multi-province Empire army defeats a Chaos army lead by Vilitch the Curseling as he besieges them.
-Chaos hoarde attacking the Great Bastion.
-Tomb Kings, Dwarfs, Greenskins and Orges all readying for war and Skaven launching large scale invasion on Tilea and Estalia, quite successfully.
-At the north pole 4 impossibly gigantic deamon armies are forming. 4 Exalted daemons bow to Archaon.

Not sure how much of this is just narrative and how much will become official fluff, but some interesting ideas.

Om Gilles the fucking Breton kommer, då lär fler bretonniamodeller komma  :wub:  Sålde min armé men sååå taggad!!! Man kan alltid köpa nytt :D

#42 Xyn

Xyn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 334 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 10:56

:/ Vet inte vad det är.. Men ju mer jag läser om det här desto mer opepp blir jag. 

Team Primo Victoria

ermahgerd.png

#43 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 17:19

Känns som dem bara jagar kortidsförsäljning nu och att spelet i långa loppet kommer lida för det, end of times indeed.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#44 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 390 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 20:19

Fan vad härligt med så positiva inställningar!

Tycker det där låter tokballt, härligt med kampanj och story! :D

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#45 Xyn

Xyn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 334 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 20:29

Fast... Det är ju ingen kampanj. 
Från Gws blog:

"It’s worth pointing out right now that these books are no ordinary books; they’re not army books or campaign tales. These are the future of Warhammer, the first steps on the road to the End Times. If you love Warhammer, you’ll want them for your collection. Nagash is watching, he’ll know if you don’t get them, and no one defies Nagash."

Hero Hammer incoming!

Team Primo Victoria

ermahgerd.png

#46 Orm

Orm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 35 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 20:58

Verkar ju som att det här kommer vara svårt att ignorera...
Saxat från "what's new today" på GWs hemsida:
It’s worth pointing out right now that these books are no ordinary books; they’re not army books or campaign tales. These are the future of Warhammer, the first steps on the road to the End Times.

Han skulle skriva mer i morgon om vad det innebär, men det verkar som whfb as we know it kommer förändras.
Excited or disapointed?

Om framtiden är svindyra lord-modeller och böcker som man "måste" ha eftersom de innehåller nya och övergripande regler för de flesta arméer är jag nog mer besviken än upphetsad. Jag älskar kampanj och story men det är segt om det integreras i själva regelsystemet så mycket att det inte går att spela utan att köpa nya flashiga kampanjböcker hela tiden.  

#47 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 113 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 21:36

Vi alla får helt enkelt övergå till att spela Warmahordes istället =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#48 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 22:21

Inga bekymmer, bara att samsas om att sverige går tillbaka till 7th edition böckerna och så struntar vi i allt nytt trams :)

#49 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 23 augusti 2014 - 23:12

Nya modellen är ju fult som allt nytt. Men om warhammervärldenfprtsätter framåt på ett kul och soännande sett är jag pepp. Inte bar dyra special characters flr det är tråkigt. De ska vara till största del i fluffet tycker jag
Team Primo Victoria

#50 Zata

Zata

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 24 augusti 2014 - 11:09

Allt måste ju utvecklas frammåt för att få större marknad så höjdarna tjänar pengar. Har alltid varit så med allt sedan tidens start. Ibland bra och ibland dåligt. Man får bara hoppas att dom tänker på alla trogna warhammer spelarna som älskar sitt spel.

Så hoppas på det bästa, och alltid kul med nytt :)

#51 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 562 Inlägg:

Postad 24 augusti 2014 - 11:30

Själv är jag pepp över förändringen, och kommer nog att skaffa böckerna själv. Jag tycker det är bra att Warhammer förflyttas lite framåt fluffmässigt, med tanke på att historien har stått still ett bra jäkla tag nu. Storm of Chaos verkade ju bli en stor förändring, men sedan flunkade GW det, och rullade tillbaka tidslinjen till innan det någonsin hände. Jag tror inte detta kommer nämnvärt påverka reglerna särskilt mycket, och allt det där "Shape of things to come, must get, or else death", är mestadels bara säljteknik från GW's sida. De kan ju knappast säga "Well, its fun, but incase you just like the game as is now, you don't need it. Seriously, just a waste of money. Go away. Don't want your cash."

Själv misstänker jag att detta är en transitionsbok med en hel del fluff och lite nya latjo regler som skall agera som en transition mellan 8th edition, och ett 9th edition som har en ny uppdaterad timeline, där saker har gått åt helsicke pga Nagash, och Warhammer världen är ännu mörkare än innan, och allt är verkligen på gränsen till total kollaps. Nya specialkaraktärer kan säkert komma, och några gamla kan ha dött av (Vilket spelar ingen roll, för alla VC spelare vet att det går utmärkt att spela med SC som dog för ett par tusen år sedan), Dark Elves allierar sig med High elves för en strid eller två i ren desperation för att överleva, Tomb kings blir allierade med VC för att Nagash trollar dem, Orcs n' Goblins uppfinner en ny rosa squig, och Dvärgarna inser att cider slår öl på käften alla dagar i veckan.

Jag tror att en stor anledning till att folk är lite skeptiska till detta är för att vi är människor, och människor ser rätt ogärna att saker lämnar the "Status quo" :D Visst, GW har en ... intressant historia av framgång, men generellt sett tycker åtminstone jag att 8th edition och de nya regelböckerna är ibland de bästa som Warhammer sett, och jag ser därför fram emot vad de hittar på härnäst.   

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#52 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 390 Inlägg:

Postad 24 augusti 2014 - 13:58

8:e editionen och dess fantasyböcker är det bästa jag sett iallafall, 7:e var det tristaste jag varit med om. GW är ena skitstövlar när det kommer till marknadstaktiker, men jag tror det här kan bli kul :) Föredrar att vara optimistisk över pessimistisk!

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#53 Melle

Melle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:
  • Interests:mtb, warhammer, renovera huset

Postad 25 augusti 2014 - 08:28

Vet inte hur många som sett det ännu,
Men reglerna för de nya 'mortachs' mountade på nightgheists innebär kombinerad profil.
Manny
M6
Ws7
Bs5
S5
T6
W10!
I7
Ld10
Unit type monster
"Dovie'andi se tovya sagain."

#54 Ohman

Ohman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 73 Inlägg:

Postad 25 augusti 2014 - 09:35

Kombinerad profil? Det ändrar ju på en del...

Någonting som kommer införas i nästa regelbok?

#55 Melle

Melle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:
  • Interests:mtb, warhammer, renovera huset

Postad 25 augusti 2014 - 09:59

Next 3 fantasy releases are all End Times Volumes like the Nagash book. My best guess would be one of them focuses on Archaeon?
Chaos Chosen are getting models.
Tomb Kings are getting a colossus kit.
Large swathes of the world are getting invaded by large daemonic or chaos related incursions, including Lustria, The Empire, Ulthuan, The Dwarven Holds in the copper mountains, etc.
The skaven launch a largely successful large scale invasion of Tilea & Estalia.
Huge Stone monoliths rip out of the ground around the world, beastmen begin gathering around them.
The Green knights identity is revealed(gilles) and Leancours son leads an army of disgraced knights and undead knights to kill his father.
"Dovie'andi se tovya sagain."

#56 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 25 augusti 2014 - 10:32

Det har länge talats om nya greater deamons till DoC samt nya nurgle-modeller, skulle inte tappa hakan om dessa ingår i någon av dessa släpp.
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#57 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 25 augusti 2014 - 10:48

Älskar allt jag har hört hittills. Hoppas de gör det bra också. Om en vecka får man sätta tänderna i första End Times-boken.

#58 Orm

Orm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 35 Inlägg:

Postad 25 augusti 2014 - 13:12

Låter ju som om de tre kvarvarande arméerna kan få sina uppdateringar via dessa kampanjböcker (eller vad GW nu vill att man ska kalla dem).

Man kanske till och med vågar hoppas på nya regler/modeller för Tilea och Estalia i samband med Skavensläppet, vore ju grymt isf.

#59 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 390 Inlägg:

Postad 25 augusti 2014 - 13:15

Jag tror inte GW är särskilt pepp på att återuppliva gamla relativt opopulära lag när de knappt hinner med att uppdatera de nuvarande inom en rimlig tidsram, dock!

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#60 Orm

Orm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 35 Inlägg:

Postad 25 augusti 2014 - 13:25

Fast om de släpper böcker av det här slaget, som är någon sorts kombinerade arméböcker/kampanjböcker/regelböcker, kan de mycket väl få plats med lite av varje som ryms inom storyn. Typ som i Tamurkhan-boken där det både är specialregler för kombinerade Chaoslistor, lite udda Empiregrejor och Chaos Dwarfs. Det blir ju liksom inte ett "riktigt" släpp för de arméerna men fullt spelbara regler/modeller.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar