Hoppa till innehåll

Foto

Nya Demoner På Ingång!

• Please log in to reply
150 replies to this topic

#141 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 03 mars 2013 - 12:56

Oj haha, sant. :P
Well, jag gillar att de får tillgång till magiska flaggor men inte kan använda flaming-flaggan då.

Västerås Wargaming - Warmachine & Hordes

#142 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 03 mars 2013 - 22:47

Vad tycker ni om boken? Jag var väldigt besviken vid första genomläsningen på den kassa interna balansen. Finns väldigt många enheter som är totalt ospelbara (nurglings, flamers, kärror osv) samt vissa som är helt brutna (skull cannon, vissa karaktärer osv). Tycker också det är trist att man inte kan välja utrustning själv till sina karaktärer utan att man måste slumpa fram det. Också kasst att man inte kan ta rustning på heralderna. Tycker exempelvis herald of khorne är svår att ta om han kostar 175 p med hatredlocus utan rustning. Dör väldigt lätt. Även BTn lider av att inte kunna vara garanterad bra armor.

Kan också tycka att boken är väldigt slarvigt skriven och som många på nätet påpekat lär faqn spöa skavens faq med hästlängder :)

Men någon dag senare har jag ändrat uppfattning och nu gillar jag boken som fan! Finns många goa enheter att spela med. Beast of nurgle måste ju gjort tidernas klassresa och känns nu helt givna. Plaguebearers är bra och letters är fortfarande ett ok coreval. Dock inte i samma roll som innan. Tror ambusherhundarna kan vara trevliga. Har till och med blivit sugen på en soulgrinder nu som med MoN kan bli riktigt fin. Kommer bli helt andra listor nu med nya boken vilket känns kul. Är dock lite osäker på de nya flugorna. Vad tror ni om dem? Känns inte hover väldigt begränsande?
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#143 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 03 mars 2013 - 22:56

Nya boken känns jättebra tycker jag. Det är ju dock en förskjutning av styrkan, men jag tror att man kan göra ganska mycket kul med en DP/Keeper för shadow magic. Alternativt med 2-3 slaanesh heralder med Miasma och en tzeentch herald för metal. Fiends, Screemers och Beasts är riktigt stabila, netters(med shadow) och PB är riktigt bra som core. Kanoner och souldgrinders(nurgle) är trevliga rare.

Jag har inte lärt mig dem ordentligt än men jjag tror de kommer funka, de är brar inte lika skeva som de var på vissa områden innan.
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#144 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 03 mars 2013 - 23:42

Är dock lite osäker på de nya flugorna. Vad tror ni om dem? Känns inte hover väldigt begränsande?

Skall testspela dom imorgon. Tycker dom känns helt ok i en nurgle-armé som är rätt långsam i övrigt. Man kanske inte kommer kunna flanka så värst mycket med dom, men de har fortfarande en 19.15 tum's snittcharge vilket kan vakta en flank rätt bra. Poisonupgrade på flugorna och sedan kasta Blades of Putrification (poison går till 5+) så blir dom verkligen nothing to sneeze at som Oncebitten skulle uttryckt det.
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#145 sandpeople

sandpeople

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 221 Inlägg:

Postad 04 mars 2013 - 15:54

Palanquins är nu montsous infantry vilket borde innebära att de kan endast gå med beasts of Nurgle för att få look out sir.
Trevligt då at beasts of Nurgle flyttades till special, blev 40pts billigare och får issue och accept challenges :)

#146 Nyberg

Nyberg

Member

• Members
  • PipPip
  • 25 Inlägg:

Postad 04 mars 2013 - 16:23

Palaquins är 50*50mm medans Beast of Nurgle är 40*40, så palanquins får snällt gå brevid då deras footprint är annorlunda.

#147 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 04 mars 2013 - 18:40

Palaquins är väl monsterous beast? Med char på blir de monsterous cav, så de kan gå med de nya fräscha flugorna för lookout-sir. Allt som behövs är 5 st...

#148 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 14 mars 2013 - 21:21

Min känsla av nya Demon boken är helt enkelt att den suger fett, men jag har inte testat den än.
Tycker aldrig det har varit så här uppenbart att GW vill tvinga alla att köpa nya modeller. Allt gammalt har blivit sämre och dyrare medans det nya är ganska bra-skit bra.

Har längtat efter ny Demon bok i två år och nu e jag grymt besviken, ibland undrar jag varför jag envisas med att fortsätta spela Warhammer. :wacko:

#149 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 14 mars 2013 - 23:51

Finns ju massor med gamla enheter som är grymma i nya boken. Jag tycker det är bra att DoC har blivit sämre men tråkigt att de är så random.
David "Dangerous" D

#150 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 14 mars 2013 - 23:56

Har längtat efter ny Demon bok i två år och nu e jag grymt besviken, ibland undrar jag varför jag envisas med att fortsätta spela Warhammer. :wacko:

Börja med Warmachine istället. ;)

Västerås Wargaming - Warmachine & Hordes

#151 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 15 mars 2013 - 00:00

Börja med Warmachine istället

Jag har lirat lite Warmachine och det är roligt spel förutom när man vinner ( eller förlorar ) på typ tio minuter vilket tyvärr händer för ofta.
David "Dangerous" D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar