Hoppa till innehåll

Foto

Grinigheter Angående Modeller.

• Please log in to reply
109 replies to this topic

#101 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 06 april 2013 - 18:45

1: Det spelar ingen roll hur de ser ut.
2: jag tycker nightgoblins ska ha långa rockar. Eller iaf inte ens vara lite lika standardgoblins. (om möjligt?)
3: Det spelar ingen roll hur de ser ut, men kan vara fint med lite moellering på baser etc. tex river trolls har lite fiskar och sånt.
4: Det spelar ingen roll hur de ser ut, men kan vara roligt ifall man har archers som statetroops och huntsmen som jägare.
5: finns ingen.
6: jag tycker graiknights ska ha antingen en flagga med en jättegraal på, eller iaf att de ska ha ett extravagant färgschema jämfört med resten av armén.
7: Det spelar ingen roll hur de ser ut.
8: longbeards ska ha vitt/grått skägg tycker jag. Annars spelar det ingen roll. Iron breakers bör ju ha så mycket rustning man bara kan få fram.
9: Det spelar ingen roll hur de ser ut.
9: Ironguts ska ha greatweapons. Annars spelar det mindre roll. Maneaters blir bättre om de ser ut som de har rest runt.
10: Det spelar ingen roll hur de ser ut.

#102 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 06 april 2013 - 20:05

Över lag går ja på om det finns separata modeller till respektive entry. Tex reiksguards byggs ur vanliga knights och behöver inte se annorlunda ut även om det givetvis är bra om de ser lite häftigare/finare ut. Att sabba min armés färgschema för att måla dem i röd-vitt? Nej tack!

Maneaters har ju egna modeller så då tycker jag man ska använda dem. Speciellt när många av dem är jäkligt snygga och roliga. jag har dock själv fyllt ut maneaterenheten med en eller två ironguts för att det ska bli tydligt att de har GW, så någon slags gränsdragning blir det ju.

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#103 Keef

Keef

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 06 april 2013 - 21:25

jag tror att det handlar mkt om att man VILL ha rätt grejer och strävar efter det, men många har begränsad tid och/eller resurser och då får man ta lite genvägar ibland. ofta kan man också se klar skillnad på rent slarv och ett väldigt bra försök när det gäller intrycket av armén.

#104 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 16:24

Jag spelar inte reiksguards för att jag delvis inte tycker det passar mitt fluff och delvis för att det ibte mins modeller tillröckligt tuffa för det.
Men sen är jag lite för petig.
Vill att silverhelms har silverhjälmar, att slayers har orange hår, att orcher är gröna osv.

En sak jag vet att jag har svårt för är special characters som spelas som motsvarande vanlig variant. Tycker det är ännu värre tvärt om då jag ser en speciell karaktär som just den modellen som finns.

Håller ni med om detta?
Team Primo Victoria

#105 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 675 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 16:38

Då lever mina blåa orcer farligt med andra ord xD
Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#106 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 16:47

För mig spelar det inte någon roll vilken hårfärg Slayers har; jag bryr mig inte om orcher är gröna eller inte; om Khornedemonerna är gula gör mig föga - är armén nice i och med sig själv så struntar jag i officiellt fluff. Och specialkaraktärer - menar du att just på dessa så slutar tillåtelsen att vara kreativ? För mig är SC inte mycket mer än ett namn på vissa 0-1 val i arméböckerna, och det som gäller för annat gäller också för dem.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#107 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 17:04

Spännande
Roligt att man kan vara så olika.
För mig är SC så mycket mer än ett 0-1 val. Anledning till att jag sällan spelar med dem och varför jag inte spelar de som en vanlig kille.
Du kanske är något på spåren. Kanske är fluffet som gör mig petig?
Team Primo Victoria

#108 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 17:46

Det beror ju lite på, men modeller som Ludvig Schwatzhelm (Människa på häst med bannér och mustasch) tycker jag är helt ok att spela som både Ludvig själv och som en vanlig BSB och jag har anbvänt Brag the gutsman som en maneater vid flera tillfällen (i ärlighetens namn är ju maneatermodellerna oftast häftigare). Till ograrna använder jag dessutom den nya modellen för Golgfag Maneater som en Bruiser/Tyrant för att få lite variation eftersom det bara finns en modell att välja annars. Samma sak med Brag the gutsman: han har fått vara både GW Bruiser och Dödsmagiker (förutom GW maneater då). Alternativet skulle ju vara att köra maneatermodellerna som karaktärer, men det går ju bara om man inte har maneaters i listan i övrigt. Brödkavle-manetern som "Bakermaster" skulle kanske funka annars :P

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#109 Klasa

Klasa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 104 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 20:07

Så olika folk tycker om specialkaraktärer, jag brukar använda SC som vanliga karaktärer, främst att jag använder Vlad som vanlig vampyrlord, men det beror på att han är den enda vampyrlorden med en tillräckligt badass modell :D

Men känns väl som man får använda lite vett där, och inte spela tex Teclis som teclis och en teclismodell till som en vanlig magiker i samma armè :P
// Andreas Malmström, HYMS

#110 Keef

Keef

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 08 april 2013 - 22:26

Använda en SC-figur som sin mundane motsvarighet känns mycket mer rätt än att spela en mundane variant som SC.

Får se på necro-turneringen om folk tycker att min manbearpig är tillräckligt lik en demonic mount. Excelsior! =)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar