Hoppa till innehåll

Foto

Grinigheter Angående Modeller.

• Please log in to reply
109 replies to this topic

#1 Nicke

Nicke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 796 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 11:12

Tjohoj alla

Tänkte kolla med er som spelar mer turneringar än jag angående att spela med hemmameck.

Hade tänkt att bygga en Lord of Change men inte som GW:s egna stil utan mer som en Soulcollector vars kropp är byggd på olika kroppar från vissa armér.

Hur grinigt är det egentligen när det kommer till turnering?

Räcker det att bara säga det här är min Lord of Change men han typ ser ut som en hemmameckad GuO med vingar.

Aja hoppas det är rätt ställe att fråga såna här frågor..

Mvh
Niklas

Noob of the Year!!

#2 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 11:20

Vad är en soul collector? :)

En GuO med vingar låter ju som en klockren LoC annars, så inga problem. Den har väl rätt bas i alla fall?
Postad bild

#3 Nicke

Nicke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 796 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 11:27

jo klart den har monsterbasen

Det är juh den modellen som finns på min Avatar här på forumet som jag byggt som GuO

Så det skulle gå att bygga om den modellen jag har som Avatar till en LoC om man sätter dit vingar?

Noob of the Year!!

#4 Pojtir

Pojtir

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 37 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 11:34

Jag är inte så bra på det där med hemmameck men så länge man kan se idén och tanken bakom tycker jag sådant ska uppmuntras.

#5 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 11:39

Håller med! Dessutom är det en 500-poängskloss som är rätt lätt att hålla reda på, så var bara tydlig när du lirar och påminn om vad det är, om motståndaren tycker att det är krångligt. :)
Postad bild

#6 Nicke

Nicke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 796 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 11:46

sweet!!

Dags och mecka då :P

Träligt och trasha fanskapet man har men blir nog grymt hehe

Noob of the Year!!

#7 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 12:55

Absolut inga problem. Så länge den har rätt bas, inte är lättare att gömma än orginalet och man ser de viktigaste egenskaperna som tex vingar.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#8 Nicke

Nicke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 796 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 13:05

ja då STORA vingar är det och det är rätt bas så

Noob of the Year!!

#9 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 15:57

Hur är det med marks och bloodline powers (VC) exempelvis. Måste man ha vingar på en vampyr som flyger och måste khorne warriors vara röda? :P
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#10 Screamer

Screamer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 598 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 16:27

Hur är det med marks och bloodline powers (VC) exempelvis. Måste man ha vingar på en vampyr som flyger och måste khorne warriors vara röda? :P

Självklart! Och när vampyren väl landat måste han/hon fälla ihop vingarna! Och Quickblood ska vara lite disiga i konturerna. Annars får man köra dem som plain vampires!

#11 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 16:37

Eftersom bloodline powers är dolda behöver det inte visas på modellen. När det kommer till khorne bör det synas på något sätt, antingen på målningen, men lättast är nästan att ha en khorne icon nånstan i enheten. Magnetar man iconen är det lätt att på ett tydligt sätt byta marks mellan matcher/turneringar.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#12 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 16:40

Bygg vad du vill bara det är tufft.
Vet inte om vanpyr och khornefrågan var seriös men jag svarar ändå.

Ser hag en vampyr med vingar förväntar jag mig att den flyger, annars vill jag få berättat att han svävar lite coolt över marken.
Kommer röda och vilda chaos warriors mot mig förväntar jag mig khorne. Annars vill jag veta varför det kommer massa wannabes traskande i lugnan ro.

Och vice verca på båda två.

Jag vet och accepterar att alla inte håller med. Men i friendly games tar JAG detta för givet.

Ps. Jag vill att alla matcher ska vara vänskapliga.
Team Primo Victoria

#13 Screamer

Screamer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 598 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 16:57

Vart står vad som är "dolda" powers och inte ska visas på modellen och vad som är "öppna" och ska visas?

#14 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 090 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 17:26

Marks tycker jag lättast visas genom att måla modellen precis som du vill o sen har du fyra olika flaggor med market på som du magnetar på din FC vilket gör att lätt kan byta marks på dem. Att följa what you see is what you get varierar väldigt mycket på turneringar. vissa tycker det är ok att great weapon saknas, andra inte. Men marks ligger oftast under prioritet på att följas jämfört med annan equipment.

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#15 Nicke

Nicke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 796 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 17:57

Tycker generellt sätt att alla upgrades som flygande gubbar SKA ha vingar om det är det som köpts till

Att lira med en Tzeentch herald med Winged Horror och inte ha, sen helt plötsligt flyga ur en unit känns inte helt ok.

Noob of the Year!!

#16 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 18:08

Jag spelar sällan med originalmodeller, det mesta är konverterat eller andra modeller. Hittills har jag aldrig stött på någon som tyckt det varit fel eller fusk. Om man läser liknande trådar på andra warhammerforum brukar oftast svaret vara att folk är pepp på konverteringar så länge de görs för coolhetens skull och inte för att hitta speltekniska fulingar. När det gäller hemmameckad GuO med vingar som är en LoC så tror jag nog det fungerar. Visuellt kommer den antagligen kännas väldigt nurgle, men med vingar och en tydlig förklaring innan slaget har jag svårt att se att det skall vara ett bekymmer. Själv har jag spelat ett gäng turneringar med en wyvern till mina orcs som varken är drakliknande eller har vingar, det är en stor dinosaur. Tror aldrig jag varit i en situation där någon haft bekymmer med vad det är de möter.

Så summan av det hela är att jag tror inte du stöter på bekymmer så länge det inte handlar om att hitta speltekniska vinster.

#17 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 19:19

Tycker generellt sätt att alla upgrades som flygande gubbar SKA ha vingar om det är det som köpts till

Att lira med en Tzeentch herald med Winged Horror och inte ha, sen helt plötsligt flyga ur en unit känns inte helt ok.

Det är absolut ok eftersom det är ett dolt "item".

Vart står vad som är "dolda" powers och inte ska visas på modellen och vad som är "öppna" och ska visas?

SWFAC

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#18 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 20:21

Bra att reda ut dem här sakerna så slipper man diskussioner kring spelbordet sen :).
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#19 Aroden

Aroden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 517 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 20:40

Imo visas marks bäst genom att berätta innan vad de har för mark. Som chaosspelare med ett vitrinskåp fullt av benvita modellered röda detaljer som i viss mån är Khorne skulle jag tycka det var sjukt tråkigt om jag var tvungen att ALLTID lira Khorne på mina gubbar. Jag tänker hellre att folk tittar på min vältemade och cleant målade armé och blir glada över kärleken jag lagt på målningen än att jag sitter hemma när det är turnering. Sen kör jag alltid full WYSIWYG på equipment, bara marks som diffar alltså. Ska tillägga att ingen har sagt sig vara missnöjd efter en match heller.
Primo Victoria

#20 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 14 februari 2013 - 22:53

Aroden behöver jag inte gnälla på just nu.
De andra grejerna är kniviga.
Vissa saker känns okay att gömma andra inte.
Hag tycker flygande mattor, raketgevär, saker som gör någon läskig, extra lemmar, runefangs familiars är saker som gärna får vara synligt. Hjälmar borde vara samma( där glömmer jag själv ibland) scrolls potions och rustningar har ju alla figure ändå.

Vad jag tycker är konstigast är hur ovanligt det är med flaggot på BSB på tirneringar. Varannan saknar känns det som. Det e skumt.
Team Primo Victoria

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar