Hoppa till innehåll

Foto

Nya Woc Troligen Ingen Bok.

• Please log in to reply
118 replies to this topic

#101 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 01 februari 2013 - 17:54

Det är kul när speltid inte skickar grejerna i tid :P. Aja, får läsa boken på nätet fram tills dess. Hur tror ni listorna kommer att se ut då? Hörde att marauders vart lite dyrare i och med weapon upgrades. Dragon ogres känns ju som för sweet för att inte ha, sen om de är effektiva vet jag inte :D. Tillsammans med nurgle lore kanske.
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#102 Xyn

Xyn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 334 Inlägg:

Postad 01 februari 2013 - 18:08

Mungo, tror kombinationen 3++ save och reroll på ettor är lite mer än "helt ok". Och beroende på hur mycket armour etc man kan köpta till sina magiker. 2+ as, 3++ med reroll på ett på en disc(om det nu går fortfarande).
Märks tids nog.

Team Primo Victoria

ermahgerd.png

#103 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 082 Inlägg:

Postad 01 februari 2013 - 18:20

Xyn :D Var väl en liten underdrift kan man säga... Den odödliga sorclorden går fortfarande att bygga. Än bättre nu skulle jag säga. Dock är väl problemet nu snarare att lore of tzeentch inte är så förbaskat vasst. Kan iofs flyga runt och spamma lore of metal istället. Själv siktar jag på att få in en slagsmålsprins för slantarna!

Johannes Einemo
GoB-Syd

#104 Melle

Melle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:
  • Interests:mtb, warhammer, renovera huset

Postad 01 februari 2013 - 18:44

marauders samma stats. flails 2p o gw 3p tror jag det var.
warriors samma stats men vapen upgrades dyrare. tror modell var 1p billigare nu men halberd 3p typ.
samt marks på units betalas/modell

"Dovie'andi se tovya sagain."

#105 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 02 februari 2013 - 00:05

Rent spontant känns nurgle warriors vara värt. Hade hoppats på hatred med khorne, frenzy känns ju sådär även om man pumpar ut attacker som om det inte fanns en morgondag.

#106 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 02 februari 2013 - 18:26

jag är mest nöjd över att mina dragon ogres inte är förstörda. De kostar 60poäng, samma regler fast de har 2++ emot lightningattacker istället för immunitet.
Tyvärr har de fortfarande ingen musikant eller flagga :(

(jag hade betalat MASSOR med pengar för att ha en DO-BSB för övrigt...)

Såna där mark of khorne med GW-marauders kostar nu 10poäng istället för 6. jag tror på 2*flygande combatlords och en chimera.
så kan man ha en och annan låglevelmagiker. jag är inte 100% övertygad om lvl4-magiker just nu...

#107 Melle

Melle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:

Postad 02 februari 2013 - 18:52

skull krushers känns lite som att de blev heeelt värdelösa i rare nu, tur man köpt proxy modeller så de kan användas till annat istället.
samt khorne flaggan wtf... bara till khorne enheter...kunde ju ökat till 50p, ha som den är +hatred. blä

#108 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 082 Inlägg:

Postad 02 februari 2013 - 19:13

skull krushers känns lite som att de blev heeelt värdelösa i rare nu, tur man köpt proxy modeller så de kan användas till annat istället.
samt khorne flaggan wtf... bara till khorne enheter...kunde ju ökat till 50p, ha som den är +hatred. blä

Håller inte med. Crushers är fortfarande skithårda. 6 attacker 3 wounds. Kanske lite överkostade men långt ifrån dåliga. Är ingen powerbok men en helt ok balanserad armé kan man nog bygga!

Johannes Einemo
GoB-Syd

#109 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 02 februari 2013 - 22:47

det som gör mig mycket intresserad av boken är att man kan ha en kimera att flyga runt med. Det ger en hel del rörelsefrihet.
en slaughterbrute verkar ganska meningslös eftersom den "bara" har T5. Får den slåss gör den ultraont, men den kommer aldrig få slåss... :(
Min personliga favorit är att giants får +1T med mark of nurgle. Såfort jag hittar en av mina jättar ska den få vara med. T6-jättar är bra jättar i min värld.

Men det går att göra enormt snabba armélistor nu med WoC. Framförallt när marauders blev 100% dyrare för vad man vill att de ska göra. Tzeentchmarauders med HW/shield kostar 9 poäng per modell. Det är dem inte värda. :(

#110 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 082 Inlägg:

Postad 02 februari 2013 - 23:40

4 skullcrushers med lans chargear och buffas med hysterical frenzy = 32 st ws5 s6 attacker + 4 stomps.. Vem behöver ranker....

Johannes Einemo
GoB-Syd

#111 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 03 februari 2013 - 09:57

Är inte Chimerae sinnes bra? Som en hydra med fly och är specialval.
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#112 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 03 februari 2013 - 10:37

Är inte Chimerae sinnes bra? Som en hydra med fly och är specialval.

Dom är bra. Det som håller dom på mattan är väl att dom bara har 4 wounds och ld5.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#113 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 03 februari 2013 - 13:26

Chimeran kostar en del poäng också. 245 med obligatoriska Regen. Ska den spruta eld är det 30 till. Men visst är den bra. Har spelat den en del i Storm of Magic och den är helt ok där också även om den dör lätt eftersom den inte kan ha Regen och Scaly Skin är en uppgradering. Den flyger, har massor av farliga attacker och är inte karaktär så den kan gå in i fronten på ett block och döda nyckelkaraktärer tidigt.

Annars tycker jag att vagnarna ser väldigt hårda ut, speciellt Gorebeast, kanske med Mark of Nurgle. Väldigt dryg att döda.

Vanliga vagnar som Core är bara tråkigt, det öppnar bara upp för muppiga listor.

Onödigt att tillåta en odödlig Tzeentch-lord.

Magin ser bra ut, det mesta är användbart, några är riktigt bra och bara någon enstaka direkt spelavgörande. Jag tror att nackdelen av Warpflame inte är så stor egentligen även om man kanske får tänka lite på det när man väljer sina mål. Och jag kan inte låta bli att tänka att de nog har glömt att skriva att Lore of Tzeentch är Flaming Attacks, för alla namn och flufftexter pekar väldigt mycket på att det borde vara så. Vi får väl se när första FAQ:n kommer.

Hundar med vanguard för 40 poäng per enhet är väldigt bra.

Totalt är det ändå en lista som ser rolig ut och jag tror inte att något är helt katastrofdåligt. Tabellen har blivit mycket roligare. Älskar att Spawndom/Daemonhood finns även om det inte kommer att hända ofta.

#114 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 03 februari 2013 - 16:09

Hur är Throgg då? Är han något att ha? Modellen är riktigt tjusig iaf :).

#115 Melle

Melle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:

Postad 03 februari 2013 - 16:59

han e grym!
gillar verkligen throgg.
ser ut som man kan få ganska varierade listor med nya WoC iom chariots i core och special, samt så många val i rare
håller fullt med om tzeentch mark+eye. sinnes...
samt att magin lär bli flaming i faq

tror daemonhood kan hända ganska ofta. oftare än spawn iaf.
chosen som rullar 4d6 i start av spelet och väljer 2(om ett shrine står nära) Ja tack!
bara det gör shrinet värt att ta

#116 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 03 februari 2013 - 21:39

flygande chaos lords! <3 man behöver inte ens göra dem odödliga. Det räcker med att de flyger.

#117 sandpeople

sandpeople

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 221 Inlägg:

Postad 04 februari 2013 - 19:18

Ska vi gissa att ETC kommer tillåta max en chimera?

Annars vore 3 fullt uppgraderade chimeras tillsammans med Nurgle-prins med 2+ med re-roll som bara träffas på sexor och charmed shield ganska najs.

#118 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 04 februari 2013 - 19:57

Behövs inte många modeller i armén... :D

#119 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 04 februari 2013 - 21:01

2 flygande fighterkaraktärer, 5 chariots med mark of khorne som core, 3 kittade chimeror och 2 shaggothar.. blir skitbra :D

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar