Hoppa till innehåll

Foto

Håller På Att Skapa Ett Etc Lag För Att Representera Sverige!

• Please log in to reply
103 replies to this topic

#41 KhazModan

KhazModan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 344 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 15:28

alltså jag förstår inte varför vi inte har en lag tävling free 4 all där vem som helst kan anmäla sig och vara med, vinnaren får ett erbjudande om att fara och representera Sverige eller låter detta orimligt eller är det bara för att mr.ETC kapten är rädd för att förlora sin själv utnämda position.. på det sättet så får man ju ut det mest rättvisa resultatet för det finns ju inget man hatar mer i den här hobbyn än själv än själv utnämda titlar och fuskare! jag är allergisk mot alla som är så farsinerad av ett självutnämt upp pumpat namn som en del personer har tagit visst att man kan fara och spela ETC och va ett kompis gäng men man behöver ju inte ha trådar om där man säger att man sjäv kommer vinna SM och sen få dyng spö... säger inga namn ... eller en tråd där man ber alla skicka in listor för att sen ratta! Eller är det bara jag som har reagerat på det här sättet...??

Om du nu hatar självutnämnda titlar, vilka/vem är det som har gett dig titeln som Swedish ETC captain?

"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."

"He´s dead. However, credit where it´s due, he hasn´t let that stop him"

#42 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 16:11

Jag anar ett troll!

+1
Hit them as hard as you can, as fast as you can, where it will hurt the most..... and preferably when they are not looking.

#43 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 16:15

Troll är nog inte ett starkt nog ord i detta fall!
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#44 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 16:50

Det är ju faktiskt lite kul att se alla som nappar och sänker sig till lägre nivå. :P
Postad bild

#45 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 17:50

Det här är förtjänar en nominering till årets tråd och jag sätter stenhårt på att någon roar sig kungligt.

Dock sätter detta fingret på att sättet vi tar ut ETC laget inte är helt optimalt. Jag förstår fullt varför det görs på det sättet det görs och jag håller med Hampus om att det, i dag, inte finns något bättre sätt men på lång sikt skulle jag gärna se en annan lösning.

Fråga till den som vet: Hur gör 40k:arna för att ta ut sitt lag ?

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#46 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 18:12

40K tar ut sitt lag med lite regler.

Top 3 på rankingen väljer ut en kapten, som sedan tar ut laget. Har för mej att 5 av spelarna måste vara vara från top10 och resten är valfria. Top 3 är också med automatiskt om dom tackar ja.

Letade efter reglerna på svenska40k men hittade dom inte.

Dock bygger detta system på en väl fungerande ranking och att det finns tillräckligt med rankinggivande turneringar (vilket det gör i 40K men inte i fantasy just nu) så att det inte räcker med att presstera på en turnering för att komma top10.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#47 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 18:27

eftersom svenska warhammer-scenen är ganska liten ser jag inga problem med nuvarande metod. Som någon skrev tidigare, laget är viktigare än individen. Det är viktigt att laget känner varandra och känner sig trygga med varandras spel.

Det finns inte en ledare i hela världen som har en annan åsikt i den frågan.

#48 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 22:39

eftersom svenska warhammer-scenen är ganska liten ser jag inga problem med nuvarande metod. Som någon skrev tidigare, laget är viktigare än individen. Det är viktigt att laget känner varandra och känner sig trygga med varandras spel.

Det finns inte en ledare i hela världen som har en annan åsikt i den frågan.

Fast det låter väl lite som en felanvänd klyscha i sammanhanget, klart alla måste underkasta sig och spela en armé som kaptenen är nöjd med, och klart det är bra om man trivs ihop. Men var det gäller vilka poäng som tas i slutändan så är ju den invidiuella insatsen i varje match som avgör och inget annat.
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#49 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 105 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 23:14

Fast det låter väl lite som en felanvänd klyscha i sammanhanget, klart alla måste underkasta sig och spela en armé som kaptenen är nöjd med, och klart det är bra om man trivs ihop. Men var det gäller vilka poäng som tas i slutändan så är ju den invidiuella insatsen i varje match som avgör och inget annat.

Då tråden gått lite OT så känner jag att jag kan börja skriva seriöst i den ^^

Så, Zack: Till synes och sist så är det individuella insatser, ja. Det går inte att förneka.
Men!
Det är inte enbart så enkelt heller då de individuella insatserna påverkas Grymt mycket av dom förutsättningar vi i stor mån skapar, som lag, innan ETC. Vad det gäller lottning, analys av metat, balansering av spelstilar, test av listor osv.
Laget som åkte ned föregående år (alltså 2010 och bakåt) hade, enligt många, fler individuellt skickliga spelare än vad ETC laget har idag.
Så varför tog vi Sveriges bästa placering förra året? För att vi gjorde det som ett lag, arbetade från grunden och insåg att nyckeln till framgång var långt mer komplex än individuell skicklighet. Något som vi i stor mån faktiskt har just vår kapten att tacka för! =)
De individuella prestationerna är vad som syns av allt detta arbete, men tro inte att den individuella prestationen är allt bara för det...

För övrigt så kan jag också berätta att jag inte kände någon i laget (Lasse lite halvt möjligen), eller ens hade någon direkt koll på vilka dom andra var, då jag blev tillfrågad om jag ville ha en plats.
Vidare så är ETC, precis som Tröger säger, ett stort commitment som inte liknar något annat! Det krävs såväl tid som pengar som skicklighet, men främst engagemang och en vinnarinstinkt. =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#50 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 11 juni 2012 - 23:27

Precis som att ett fotbollslag inte bara består av forwards så måste även ett ETC-lag ha någon som vet hur man hanterar en ordentlig annanas...

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#51 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 00:05

Då tråden gått lite OT så känner jag att jag kan börja skriva seriöst i den ^^

Så, Zack: Till synes och sist så är det individuella insatser, ja. Det går inte att förneka.
Men!
Det är inte enbart så enkelt heller då de individuella insatserna påverkas Grymt mycket av dom förutsättningar vi i stor mån skapar, som lag, innan ETC. Vad det gäller lottning, analys av metat, balansering av spelstilar, test av listor osv.
Laget som åkte ned föregående år (alltså 2010 och bakåt) hade, enligt många, fler individuellt skickliga spelare än vad ETC laget har idag.
Så varför tog vi Sveriges bästa placering förra året? För att vi gjorde det som ett lag, arbetade från grunden och insåg att nyckeln till framgång var långt mer komplex än individuell skicklighet. Något som vi i stor mån faktiskt har just vår kapten att tacka för! =)
De individuella prestationerna är vad som syns av allt detta arbete, men tro inte att den individuella prestationen är allt bara för det...

För övrigt så kan jag också berätta att jag inte kände någon i laget (Lasse lite halvt möjligen), eller ens hade någon direkt koll på vilka dom andra var, då jag blev tillfrågad om jag ville ha en plats.
Vidare så är ETC, precis som Tröger säger, ett stort commitment som inte liknar något annat! Det krävs såväl tid som pengar som skicklighet, men främst engagemang och en vinnarinstinkt. =)

Fast ni snackar om att LÄRA känna varandra, inte känna varandra ursprungligen, viss skillnad.
/Sebastian Berg - HYMS

#52 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 00:09

Jag håller med om att nuvarande metod för att ta ut laget har hög chans att leda till bra placeringar. Det jag tycker fattas är en direkt koppling till resten av communityn. Som det är nu så finns det överlapp men ETC känns som en egen grej vid sidan av den övriga svenska turnerings communityn i stället för att kännas som en del av den.

Ska jag hård dra det så har jag svårt att känna att ETC laget representerar Warhammer Sverige snarare känns det som ett gäng svenskar som åker till ETC (om ni förstår skillnaden.)

(och, innan någon tar den uppenbara liknelsen, nej jag känner mig inte representerad av fotbollslandslaget heller :))

#53 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 105 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 00:46

Fast ni snackar om att LÄRA känna varandra, inte känna varandra ursprungligen, viss skillnad.

Det var menat som ett svar på dom kommentarer som varit om att vi är ett kompisgäng, och som Christian sade, så är det snarare något som blivit med tiden än att vi kände varandra ursprungligen. =)

@ Hoffa: Jag förstår vad du menar och jag tror att det är något som de flesta är överens om - bland annat jag. =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#54 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 881 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 12 juni 2012 - 06:31

Ska jag hård dra det så har jag svårt att känna att ETC laget representerar Warhammer Sverige snarare känns det som ett gäng svenskar som åker till ETC (om ni förstår skillnaden.)

Kan förstå, och kände nog ungefär likadant när jag själv inte spelade i ETC-laget. Det behövs väl helt enkelt en välfungerande ranking? Och ett system att ta ut spelare efter som inte enbart tar ut de 8 första på rankingen, helt enkelt nått likt det 40karna gör =)

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#55 dansk

dansk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 34 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 14:28

Och sen behövs det betydligt fler turneringar i sverige, för att bygga en större och bättre spelarbas, så att man kan pressa sig till bättre placeringar i ETC (och generellt gynna whfb-hobbyn i stort i sverige)
Twitter : Xdanskx
Målar just nu: Beastmen
Lyssnar just nu på: Enter Shikari - Sorry you're not a winner

#56 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 14:55

Jag tror inte det behövs så många mer turneringar i Sverige även om det såklart inte skulle skada men nackdelen är att många turneringar ligger nära varandra samt att det är lite dåligt utspritt geografiskt sätt.
David "Dangerous" D

#57 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 15:34

Vad vi behöver är att få ordning på rankingen, hög tid att få till den där sammanslagningen med 40k. Vad sägs om att försöka få det att hända efter årets ETC ?

#58 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 15:49

Har snackat lite med Hampus om rankingen och tydligen var det något konstigt program man skulle använda.

Men känner någon person att den har tid så kan den nog snacka med Hampus så kan den personen fixa rankingen. Det finns info från alla turneringar som har varit i år så det borde inte vara så svårt att fixa.
David "Dangerous" D

#59 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 881 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 12 juni 2012 - 15:54

En ranking borde vara någon slags prio ett att fixa, och sköta!

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#60 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 12 juni 2012 - 17:22

Det känns inte så viktigt att gamla uppgifter läggs in. det är nog ett otacksamt jobb.

Har vi ens en teknisk lösning för rankingen i dag ?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar