Hoppa till innehåll

Foto

Incoming: Tomb Kings

• Please log in to reply
124 replies to this topic

#121 Rehnvall

Rehnvall

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 50 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 08:03

Efter snokat runt lite på internet, har får uppfattningen om att TK kommer att vara fruktansvärt långsamma. Magin tillåter inte charges, folk som kommer up ur marken får inte charga den rundan, kråkorna flyger bara 10" med 8:e regler. Vist förflyttnings magin är nu en AOE besvärjelse som träffar halva armen, men det känns tråkigt att om du inte får iväg besvärjelsen så kommer inte det egna infanteri kämpa för att komma ur sin egen depoyment zon, särskilt om man måste gå lite snett och inte bara rakt fram.

#122 Chris

Chris

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 38 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 00:08

QUOTE (Falkman @ May 3 2011, 22:08 ) <{POST_SNAPBACK}>
Necrotect, kan han slåss i närstrid eller är han bara i stil med en magiker?

Han har hyggliga närstridsstats, S4, 2 eller 3 attacker (minns inte då jag inte anser honom intressant) och hatred, plus ett extra handvapen. Dock har han bara 2 wounds och är flammable, så han är ganska skör.
Det är 2 attacker.

Sen angående förbannelsen när TK/TP dör så är det D6 S5/4 (TK/TP) träffar på enheten som är ansvarig.

#123 Merihim

Merihim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 57 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 08:12

Jag gillar den nya boken . Känns mysig och väldigt balanserad. Carrions har blivit bättre, Casket of Souls kommer nog vara med i de flesta TK builds och de nya modellerna är riktigt snygga. Ska gräva upp (hö hö) mina gamla skelett tror jag.

#124 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 08:14

Det enda som är riktigt lamt är precis som i förra boken, kungar och prinsar kan inte rida på häst sad.gif

Jag som tänkte göra en stor deathstar med "heavy" horsemen tongue.gif
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#125 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 09:01

Carrions har blivit extremt bra på att slåss, dock kan dom bara flyga 10" i movement vilket är en rätt stor nerf på en enhet som primärt är till för att stå i vägen och jaga WM. Att dom inte längre kan magi charga gör dom också sämre. Dock tycker även jag att dom har blivit bättre.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar