Hoppa till innehåll

Foto

Förväntningar På Er 8th Edition Armé

• Please log in to reply
142 replies to this topic

#21 Zavratatar

Zavratatar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 869 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 07:59

QUOTE (Flogger @ Jun 19 2010, 08:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
2400 lät ändå ganska mysigt på något sätt, gillar siffran!

Det är bara för att din keeper inte får plats i 2250 tongue.gif

Jag tror större enheter kommer bli normen, mina goblins kommer garanterat spelas 10 i bredd, så det lär ju bli minst 120 gobbos med 3x 40st, det är ju ashäftigt med goblins med 6+ ward save också! biggrin.gif Sedan squigs, de kommer ju bli bättre nu när de får slåss i två ranker och alltid slå tillbaka nu när döda tas bakifrån.

Jag skulle ju tro att slår man på en squig och dödar en squig så måste du ta bort en squig. Ställ upp 40-manna enheter med goblins du, de är fortfarande goblins och dör fortare än du kan säga "madcapmushroomsoppa". smile.gif

Mina slaanesh demoner kommer inte bli någon skillnad på alls, fortfarande 3x 20 nettes med herald i varje, dock kanske man ska spela dem 10x2 nu istället för 5x4 smile.gif
Är det någon som fått sig ett lyft i demonboken så är det lugnt kippern, med ASF och I10 re-rollar han alla missar mot allt utom DE assassins, 6 attacker som re-rollar missar och sedan monstrous stomp på det? Han kommer ju ta ett rankat block själv!

Jämfört med vad alla andra combatkaraktärer hittar på nuförtiden så är han inte så impressive tyvärr, det faktum att han dödar 7-8 infanterister per runda spelar ju ingen roll om alla spelar med 40-manna goblinblock som är jättestubborn hela tiden wink.gif

För att inte missa att stupid enheter nu räknas som ItP vilket innebär att Siren Song är riktigt bra nu!

Jag har också kännt att "attans, jag kan inte pålitligt siren-songa de där trollsen som håller upp hela goblinarmén"...

Fiends däremot, 4st som man kör 2x2 för att inte ha full manövrering på dem får fortfarande 14 attacker + stomp, det är nice! Blir nog till att köpa lite fler fiends..

Ja, varför inte. eller 3*2? Då får du rankbonus å grejer. smile.gif

#22 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 08:41

Haha, min kipper går utmärkt in i 2250, har till och med 12,5p till godo wink.gif

Tror ändå night gobbos i stora enheter med nät och fanatiker är ganska farliga nu, i jämförelse med innan dvs, inte jämfört med andra enheter kanske, haha smile.gif Madcapvadåförnågot? Ser du, kan inte ens säga det, fatta vad långsamt mina 50 enheter goblins kommer dö! wink.gif

Sedan kan man ju se till att det står squigs både fram och bak så de får slå allihopa ändå wink.gif

Menade att stupid-spellen blivit rätt nice nu, kasta på något irriterande och tvinga det charga smile.gif
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#23 Ryuu

Ryuu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 76 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 09:30

Mina TK får vi se helt enkelt.. men kung, high priest och 4 priests lär väl fungera rätt ok i 2250 ändå? Nu när inte chariots förstörs automatiskt heller så är det ju inte fel! smile.gif

Gw staffen säger att TK kommer ochså att andvända power dices för att det ska bli "jämnt". gör dom det blir ju TK sämre en sämst sad.gif

#24 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 090 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 09:30

Har hört från en ganska pålitlig källa att fiends kommer att räknas som beasts och inte som ogre size => de får inte slå med fulla attacker i två ranker. tyvärr//som tur är

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#25 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 10:00

QUOTE (Ryuu @ Jun 19 2010, 10:30 ) <{POST_SNAPBACK}>

Mina TK får vi se helt enkelt.. men kung, high priest och 4 priests lär väl fungera rätt ok i 2250 ändå? Nu när inte chariots förstörs automatiskt heller så är det ju inte fel! smile.gif

Gw staffen säger att TK kommer ochså att andvända power dices för att det ska bli "jämnt". gör dom det blir ju TK sämre en sämst sad.gif

GW:s staff har inte den officiella informationen i den frågan ännu så det är en gissning från deras sida. Men det låter sannolikt, grundprincipen är att ALLT du gör i magifasen kräver PD. Exakt hur det ska funka med att Incantations alltid kastas framgångsrikt (vilket vanliga Bound Spells inte gör) återstår att se.

QUOTE (Lagge @ Jun 19 2010, 10:30 ) <{POST_SNAPBACK}>
Har hört från en ganska pålitlig källa att fiends kommer att räknas som beasts och inte som ogre size => de får inte slå med fulla attacker i två ranker. tyvärr//som tur är

Det stämmer bra. DoC har inget Monstrous Infantry alls.

#26 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 10:57

Lamt med fiends och beasts of nurgle.. Ska bli kul att se hur demoner handskas med 8e smile.gif

Hoppas verkligen inte Incantations använder PD, det är ju det som gör TK udda (och udda=roligt). Hoppas de löser det på något vettigt sätt, i vilket fall får vi ju bra fighter karaktärer, både kungar, prinsar som kan rida på sphinxar och sedan ushabti heroes på det, det bör lösa sig utan en stor mängd magi ändå, dock kanske det blir lite halvjobbigt innan vi hinner få nya boken.

#27 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 11:52

Grejen med magisystemet är att det finns en viss koppling mellan antalet PD och antalet DD. Om man 'frikopplar' TK blir de helt brutna. Förr eller senare kommer man att rulla lågt för magin och då kan man stoppa max en Incantation. En till med sin scroll om man har den kvar. Jag tror mer på att låta alla Incantations vara Power Level 1 och kastas som Bound spells. Präster och kungar får räknas som magic level = det antal tärningar de förut rullade.

#28 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 16:12

QUOTE (Anton @ Jun 19 2010, 11:00 ) <{POST_SNAPBACK}>

Väldigt omotiverat måste jag säga, vad är det som gör Bloodcrushers och Fiends så annorlunda jämfört med Razorgors och Unicorns :/

Västerås Wargaming - Warmachine & Hordes

#29 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 16:32

QUOTE (Falkman @ Jun 19 2010, 17:12 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Anton @ Jun 19 2010, 11:00 ) <{POST_SNAPBACK}>

Väldigt omotiverat måste jag säga, vad är det som gör Bloodcrushers och Fiends så annorlunda jämfört med Razorgors och Unicorns :/

Ingenting. Razorgor och Unicorn är inte heller Monstrous Infantry. wink.gif

#30 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 17:25

Är de Monstrous beasts då?
Mycket konstigt om de inte får stomp attacks då de är lika stora som Ogres eller Minotaurer.
Tråkigt, om inte annat.

#31 Zavratatar

Zavratatar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 869 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 17:50

De är daemons, och matt ward får stock i fikarummet om allt han skriver inte nerfar daemons. tongue.gif

#32 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 17:50

Ja, de är MB. MB har Stomp och Monstrous Ranks (=3 räcker för rank bonus, 6 räcker för horde). De har inte Monstrous Support (slå tre attacker från andra ledet) men å andra sidan har de Swiftstride (3D6 och välja 2 bästa).

#33 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 17:54

QUOTE (Zavratatar @ Jun 19 2010, 18:50 ) <{POST_SNAPBACK}>
De är daemons, och matt ward får stock i fikarummet om allt han skriver inte nerfar daemons. tongue.gif

HAHAHA!!! thumb.gif

Dock ger han automatisk O&G ett rejält lyft i denna editionen, men han lär väl skriva deras nästa bok i höst eller något och nerfa dem totalt glare.gif

#34 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 18:30

QUOTE (Anton @ Jun 19 2010, 18:50 ) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, de är MB. MB har Stomp och Monstrous Ranks (=3 räcker för rank bonus, 6 räcker för horde). De har inte Monstrous Support (slå tre attacker från andra ledet) men å andra sidan har de Swiftstride (3D6 och välja 2 bästa).

Aha, då förstår jag. Trist att det inte har Monstrous support men samtidigt kan man väl kanske förstå att ett par dumma djur inte har den disciplin som krävs för den sortens manövrar.
Det var främst stompattackerna jag ville åt i vilket fall, ensamma Fiends blir riktigt bra nu när rare slots försvinner också smile.gif.

#35 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 18:43

Jag tycker det ar skönt med att Rareslottarna är helt galna nu. Jag ser fram emot att möta dubbla doomwheels och dubbla warplightning cannons. 2 Hydror och 2 Reaper Boltthrowers kommer bli underhållande också.

Beastmen harpyorna med Scouting blir rätt bra nu. De kommer få det rätt lätt att få in en runda 1 charge med de nya Scoutreglerna!!!

#36 Richard Becker

Richard Becker

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 752 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 19:40

Jag är sugen på att göra om mina enheter med skaven så de blir horder (d.v.s. 10 man breda) men funderar på om det är värt det. De kommer tappa ranker därmed inte vara stubborn sad.gif Hur tänker alla andra? Det krävs ju minst 21 modeller för att få någon som helst nytta av denna regel (10 man bred så har man ensam kille i 3e ledet som får slåss) och troligen många fler.

/R

#37 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 20:12

Horde rule känns som nåt som GW tyckte var coolt i teorin men som förmodligen inte kommer att användas så mycket i praktiken.
De enda enheter som det ens är tänkbart att spela så med är de riktigt billiga, och de har dåliga combat stats och får därför ut mer av att bara vara 5 man bred och istället behålla Steadfast så länge det går.

#38 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 22:43

Vad jag väntar mig. Mer kanoner, mer saker som säger BOOOM. mer misfires blush.gif
Annars tror jag vi kommer behöva gå upp lite i poäng då enheterna kommer bli större nu. Tror på 2400p-2600p.
Standard inf. borde går från 25 till 30-40 och cav kommer behöva vara runt 12 för att bryta ranger. Kommer rinna i väg mycket poäng på de enheterna.

Mest kommer jag dock njuta av att inte längre begränsas till 4 special val. Alla de bästa empire valen är special.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#39 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 23:00

QUOTE (Hoffa @ Jun 19 2010, 23:43 ) <{POST_SNAPBACK}>
Annars tror jag vi kommer behöva gå upp lite i poäng då enheterna kommer bli större nu. Tror på 2400p-2600p.

Det finns inget i reglerna som absolut kräver att man spelar med större enheter.
Tycker man att större enheter är jätteviktigt så får man väl offra nåt annat, jag tycker inte vi ska öka poängsumman bara för att person X tycker att han skulle behöva mer av allt i sin armé (för det gör man väl alltid?).

#40 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 19 juni 2010 - 23:41

vill man ha sin hord får man ju offra lite... personligen tycker jag det känns lite onödigt att ösa på till 2400pts bara för att folk vill ha 40 nightgoblin archers. det hjälper inte mina stackars knights/chosens det minsta... sad.gif

har man kvar poängsumman lite lägre får man ett mycket mer manövrerande spel då man troligen kommer behöva infanterienehter för att flanka och ha sig. Höjer man poängsumman så kommer det även in fler tråkigheter sad.gif som 5*3 flamers exempelvis... sad.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar