Hoppa till innehåll

Foto

Slut För Denna Gång, Åter I Höst, Större, Bättre, Vackrare!

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Sajon

Sajon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Postad 29 januari 2012 - 20:52

Allt är städat och undan plockat, alla har åkt hem till sitt.

Först och allra främst så ska jag tacka alla som har hjälpt till.

Vår kock Andreas, jag kan inte i mina vildaste drömmar tro att någon som åt av din mat under helgen har något att klaga på.

Linus mannen, myten, legenden. Han som stått för denna super bra lokal som vi fått vara i. Jag måste ju säga att den slår ALLA av QFAs lokaler på fingrarna alla dagar i veckan.

Tack ni snälla Sollefteåbor som hjälpte till med att bära bord. Emil och Eric, super bra.

Johan Hall från Östersund ha varit mitt idé bollplank innan turneringen, avsagt sin spelplats för att hjälpa till med administrationen och pappers arbete, men för att sedan ÄVEN ställa upp som filler då ingen annan kunde. Det var kanon.
Att han och Johannes P satt hela fredag natten och klippte Uppdragskort och taktikkort var också helt underbart.

Dessa andra herrar här i Sundsvall som hjälpte till att bära och plocka undan efteråt som gjorde att allting tog 20-40minuter istället för flera timmar var mer än guld värt. Magnus, Niklas, Mikael, Oscar, Marcus.

Jon ställde upp att vända och köra hem och hämta dessa lakan som jag hade glömt på lördag morgonen hemma för att vi skulle kunna ha dold deployment. Du är en stjärna Jon.

Hampus du var min hjälte som hjälpte mig att få till med både Goepp och Excel. Annars så hade jag nog suttit fortfarande och försökt att få det att funka.

Om jag har nu råkat glömma någon så ber jag hemskt mycket om ursäkt. Men påminn mig, för då ska du ha även du ett tack. Det var alla ni som gjorde att denna turneringen var så lyckad.

Bättre/förändring till nästa gång skall vara:
*Skrivaren ska fungera direkt, testas kvällen innan.
*Restriktionerna skall spikas och kommas upp tidigare.
*Bättre ljus på några delar i lokalen.
*Färre uppdrags kort, taktik kort, primära, sekundära uppdrag att hålla reda på. Hälften så mycket är målet.
*Lättare Quiz.
*Numrering på spel borden.
*Mindre poäng hopp i målnings bedömningen i toppen.
*Roligare priser.
*Försäljning av mackor.
*Bättre och snyggare terräng och MER.
*Sysselsättning vid sidan om spelandet under luncherna.
*Försäljning av tärningar och måttband.
*Starten varje dag skall vara lite senare och samma tid varje båda dagarna.

Mycket som skall fixas, men otroligt mycket som var bra också.
Om ni kommer på någonting mer som behöver förbättras utöver detta, skriv det jätte gärna.
Till hösten blir detta "Sveriges bästa turnering" för att citera Hampus med choklad pudding i mun.
Sveriges bästa Chaos Dwarfs spelaren 2012
Fortsätter att vara Sveriges bästa Chaos Dwarfs spelare även efter Gates of Westridge!

#2 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 29 januari 2012 - 21:54

Resultat? :)

//K

#3 Sajon

Sajon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Postad 29 januari 2012 - 22:02

Jag sitter på fel data, allting är på den bärbara, och det blir ingenting ikväll, tyvärr.
Jag är på tok för trött, då det blev en färd till akuten med ett barn kl23.50 på fredag natten.
Nästan samma sak igen på lördag natten. så sömn är högt prioriterat nu.

Men toppen var de följande personer

Rikard Josefsson - Ogre Kingdom
Dennis Palmkvist - Empire
Hampus Berg - Empire
Fortsätter att vara Sveriges bästa Chaos Dwarfs spelare även efter Gates of Westridge!

#4 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 29 januari 2012 - 22:08

Ingen fara, den som väntar på nått gott....
sov gott!

//K

#5 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 29 januari 2012 - 22:17

Tråkigt att jag missade detta, men får hoppas på en ny chans i höst.

Hm, ser ut att vara en hel del kanoner i toppen...
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#6 Sajon

Sajon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 315 Inlägg:

Postad 29 januari 2012 - 22:18

24st lead belchers
och hampus och dennis listor var NÄSTAN identiska

#7 Lennart

Lennart

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 47 Inlägg:

Postad 30 januari 2012 - 01:25

ett mycket bra event och tillika mycket väl genomfört. Du har gjort en mycket bra sammanfattning av de förbättringar som skulle kunna göras. jag ser fram emot höstens event redan hoppas bara man kommer loss!

#8 RejjeN

RejjeN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 Inlägg:

Postad 30 januari 2012 - 01:45

Får ju först tacka och be om ursäkt till Jonas som hade stort omseende för hur seg jag var, är inte så van vid turnerings-stressen (och då hade man ju tydligen en halvtimme extra här också från det vanliga...). Sedan så får jag ju säga att om det behövs mer hjälp med nått (bära saker etc) så är det bara att säga till för nästa gång då jag gärna hjälper till, och förhoppningsvis har man ju en färdigmålad arme då :P

Tyckte i alla fall det var skitkul, första turneringen på typ 6 år för mig tror jag :)

#9 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 327 Inlägg:

Postad 30 januari 2012 - 09:46

Först o främst hoppas jag det gått bra med barnen.

Nu till turneringen....

Negativt
Lite lite terräng vilket premierade min Empire-arme, kan säga att jag antog det skulle vara just så och byggde min arme kring bland annat det.
Målningsbedömning samt Quiz slår för hårt i turneringen. 100 BP att spela om och det var 4p mellan ettan o tvåan, 10 p i Quiz och det var 6p mellan den sämsta och den bästa, max i målning 30p och det var 9p mellan en färdigmålad arme och de som blev nominerade till best painted.
VIssa scenarios kan undvikas, kanske ska tas i en egen tråd

Positivt
Statistiken under turneringen
Ordningen på kort och scenarios
Administrationen
Lokalerna
Tiderna och schemat
Ölservering
Men det mest positiva av allt var lunchen som ingick, dels slapp man skräpmaten och sen blev luncherna snabba och smidiga, STÖRT BRA!

Mvh
Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"

#10 Thago

Thago

Member

• Members
  • PipPip
  • 23 Inlägg:

Postad 30 januari 2012 - 13:04

Lunch som serveras på plats var super! Dagarna blev så mycket lugnare och man kunde slappna av och ha trevligt med att klaga på dåliga tärningar och snacka skit istället för att stressa. Helt underbart.

Att se hur det gick för olika raser va en bra idé med, lite lagomt onödig småfakta som jag inte kunde låtabli att bli förtjust i.

Scenariot med att slå tärning om vart man måste ställa en enhet tycker jag inte passar på turneringar, matchen kan nästan avgöras redan vid deploy bara pga otur, skulle dock vara roligt med en till match på snett bord.

Förslag till restriktionerna nästa gång:
Lore of Death – att svänga en match från vinst till hemsk förlust med en enda ostoppbar spell gör att den platsar med Life och Shadow om man ska strama åt vissa lores som det va nu.

Sedan har Jonas redan nämnt allt annat jag hade i åtanke så då slipper jag skriva för mycket.
Är över lag mycket nöjd och tänker komma nästa gång!

#11 Keef

Keef

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 30 januari 2012 - 15:23

Jag håller med i stort vad tidigare personer har skrivit.

Positivt:
Maten. Var sååå; skönt att bara kunna ta käk och sätta sig ned och diskutera matcher. Dels blir det trevligare för att alla sitter tillsammans, dels är det mkt mindre krångel att ta sig någonstans osv. Lättare att hålla tider också. Jag är beredd att betala en hel del extra för att åka på en turnering med detta upplägg.
Bra "flow". Var väl lite störigt med skrivaren i början, men i övrigt tyckte jag att arrangörerna gjorde ett superbra jobb.
Att det var scenarion. Speciellt bra var att man ändå kunde lösa vissa scenarion även om man dog med stor del av sin armé samt kunde misslyckas även om man massakrerade vilket gjorde att uppdragen inte bara gav lättare 20-0. Ibland kan det juh bli så att om man satsar på att massakrera motståndaren så får man automatiskt sina objectives också, vilket bara är gratis poäng till den som satsar enbart på att krossa.

Negativt:
Det kunde bli lite väl mycket med scenarion, strategikort och hemliga uppdrag samtidigt. Exempelvis kunde det vara table quarters (4), ha kvar egna flaggor samt cappa motståndarens(2), och ditt eget uppdrag plus att stoppa motståndarens om du kan klura ut vad han försöker göra(2). Detta ger totalt 8st "objectives" att försöka göra.
Något mer terräng, kanske lite fler kullar så att man kan ha dem mitt i bordet istället för att dela dem med bordet bredvid.

Jag tänker definitivt försöka komma nästa gång (kanske utan 24 leadbelchers hehe).

#12 sandpeople

sandpeople

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 221 Inlägg:

Postad 31 januari 2012 - 12:08

Tack för en helt grym turnering!

Håller i stora drag med vad du själv och andra skrivit kring utvecklingsområden, men hävdar å det bestämdaste att turneringen var fantastiskt bra organiserad för att vara den första i Sundsvall sedan typ 1888.

Gömda uppdrag och taktikkort var bland de roligaste och mest intressanta sakerna i varje match.

Jag ser fram emot nästa gång!

/Jon "night-goblin-death-star-of-doom" Backlund

#13 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 31 januari 2012 - 14:51

Liten notis bara, när får man se listor från denna event då? :) Ogres och empire i topp om jag inte misstar mig?
Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#14 Keef

Keef

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 03 februari 2012 - 08:59

pics or it didn't happen!

(undrar om det kommer några bilder från turneringen)

#15 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 03 februari 2012 - 10:21

Pics, it DID happen!!

http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=oa.337807152920473&type=1

#16 SilentOrch

SilentOrch

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 109 Inlägg:

Postad 03 februari 2012 - 11:17

Pics, it DID happen!!

http://www.facebook....52920473&type=1

FB säger "The page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page."
Sneeking orchs, a fantastic suprise! Chopp! Chopp!

#17 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 03 februari 2012 - 11:37

Jag har ändrat inställningarna för Facebook-gruppen till öppen så nu borde vem som helst kunna kolla på bilderna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar