Hoppa till innehåll

Foto

Liten Battle Report Shadowgames

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 13:44

Jag lirade den enda WE listan på shadowgames och en stor anledning till att jag lirade med WE var att tycker att de bör ta dvärgarnas plats i ETC laget men Hampus tycker inte att WE platsar i ETC laget.

Första matchen lirade jag mot Lasses LM armé. Det är en match jag bör vinna så lätt. Jag vet inte om jag ska skylla på att jag bara sov i en och en halv timma natten innan men jag spelade inte vidare bra samt att jag trodde att det var ett annat missions en det som var. Vi stod mest och sköt och trollade lite på varandra under hela matchen och den slutade 11-9 till honom så det var ingen stor förlust för mig men lite surt att förlora en match jag bör vinna.

Andra matchen mötte jag Oscars VC lista. Det är VC listan nummer två. Av alla VC listor som var med så var den här den som var jobbigast för mig. Missions var att nominera en enhet samt en karaktär man skulle döda.
Jag visste innan matchen att jag nog aldrig kan ta hans stora block så jag fokuserade på att döda hundar, bats och cryppt horrors. Hundar samt bats döda jag ganska fort. Jag fick ner horrors till 4 och en av de hade bara ett wound kvar och då flankade jag med dryader. Jag vann såklart combat och efter crumbel hade han två kvar. Sedan slog han dåligt när han skulle heala de så jag kunde döda de rundan efter. Jag hade en chans att döda hans grave guard block och behövde en tre för att nå men slog snake eye. Jag hade en till chans att ta hans grave guards men han klarade ett LD7 slag vilket gjorde att han kom utanför min LoS. Jag lyckades döda hans ghouls för efter några rundor skytte var det inte så många kvar så mina dryader kunde ta hand om resten. Jag trodde att jag hade vunnit med ganska mycket men det slutade "bara" 13-7 även om jag hade vunnit missions med 5-1.

Tredje matchen mötte jag WoC arme ett som spelades av Anders Jonsson. Jag visste att det skulle bli svårt att ta hand block men tar jag resten av armén så vinner jag. Han hade tre flygande karaktär som han var tvungen att ha i sina block pga mina KB pillar. Han tryckte fram lite med sina armé och hans magi var väldigt effektiv och döda ganska mycket varje runda. Jag sköt ut hand hundar och fast cav samt sköt och trollade mycket på hans chariots. När han var inom charge range var en chariot död samt de andra två hade ett wound kvar och jag lyckades döda både på stand and shot. Jag hade en chans att ta hans lord för han hade honom på flanken av en enhet och mina wardacners behövde en sjua för att nå men jag kom inte fram. En av hans karaktärer chargade ut och döda ett way watchers block och sedan flög han av bordet. När han kom in så kunde inte mina andra waywathcers skjuta på honom. Han hade 1+ save samt 4+ ward men jag hade så många vanliga pillar att jag lyckades döda honom.
Jag lyckades ta ett warrior block för jag hade skjutit och trollat på de och sedan chargade jag de men tre enheter. Jag var när att ta hans sista warrior block me vilket hade varit bra för det hade inte bara gett mig poäng men även ett mission men hade hade tre gubbar kvar och pga raptor standard stod han kvar. Jag vann med 15-5 vilket var lite mer än jag trodde jag skulle vinna med innan matchen.

Fjärde matchen mötte jag David Wessling med DoC armé nummer två. Min armé tycker verkligen inte om DoC och det beror inte på 90 bloodletters utan på 8 fiends. Jag trodde att jag skulle förlora den här matchen ganska stort. Det var random deploy samt att man skulle döda karaktärer. Det var ingen terräng som hindrade hela hans armé från att bara rusa rakt fram mot mig. Jag hade lite otur med random deploy till hans slog för hans magiker. Den var tvungen att deploya på en kant där han inte hade något annat. Så jag kunde scout mina waywatchers där. Jag fick första rundan så jag kunde döda hans magiker direkt samt att jag kunde skjuta bort en hel del bloodletters. Jag sköt på hans bloodletters resten av matchen samt skickade in wardancers mot de. Min curse döda väldigt mycket av hans enheter. Jag tror det enda hans bloodletters lyckades döda var 17 wardancers vilket var lite mindre än jag hade räknat med. Jag trodde inte de skulle döda så mycket utan det var fiendsen jag var mest orolig för. Först dödade de en enhet dryader med sedan var han tvungen att congo line de för att undvikna en örn. De sprang in i lite archers men jag var stedfast första rundan. Sedan tog de nog bara en dryad enhet till. Jag har inget som kan ta hand om feinds så jag var glad att de döda så lite. När matchen var slut hade han kvar sina fiends och några furies. Jag hade blivit av med några enheter men inte så mycket. Mission var att döda karaktärer och jag hade alla min kvar men dödat hans så där fick jag 6-0. När vi räknade på resultaten så skulle det sluta 18-2 till mig.

Sedan var det lunch och då kom jag på något jag hade missat hela turneringen och det var att man får 10% mindre av det man dödar mot WE. Efter den ändringen vann jag med 19-1 vilket var bra men det var synd att jag inte tänkte på det de tre första matcherna.

Sista matchen mötte jag Unges VC armé som är nummer tre. Jag måste säga att jag var lite förvånad att möta Unge för sista gången vi spelade var på slättarslaget för ungefär ett år sedan och då var han inte vidare bra. Men tidigare under turnering så hade han slagit spelare som var minst lika "bra" som jag så han har utvecklas mycket under det senaste året.
Han hade två vargulf och en terrorghist i sin armé plus ett gäng block såklart så jag visste att jag kunde plocka en del poäng från monsterna. Missions var att ta några obejktivs man kunde bära vidare med enheterna och där trodde jag det skulle bli ganska jämnt.

Han gick fram hårt med sina två vargulf på en flank medan resten av armén var ganska centrerad. Jag sköt ut en vargulf direkt för jag har eld flaggan samt att jag använde min hoda. Jag jag även ett wound på den andra vargulfen och senare lyckas mina dryader han chargade på sin runda slå in de sista tre woundsen. Runda två flög han fram med sin terrorghist för att skrika på enheten med min magiker i. Han fick in doom and darknes men misscaste bort din lvl3 magiker. Han skulle inte gjort så mycket resten av matchen så det spelade inte så stor roll men det tog även väldigt många zombies och det spelade roll. På min runda fick jag inte amber spear på hans terrorghist men han lyckades regg save den. Men det hjälpte inte så mycket för jag tog allt mitt skytte och döda den. Nu hade han bara tre block kvar samt hans cryppt horros. Jag började skjuta mycket på hans horror block samt zomibe blocket som hade fått mycket skada av en misscast. Jag fick in amber spear i flanken på hans horros men jag slog etta to wound samt att min magiker blev en lvl2 och tappade mina bra spells.

Jag lyckades döda ett zombie block med skytte samt att dryader tog ett annat i hth. Mina örnar fick offra sig för hans stora block. I slutet av matchen så hade han några horros som var i hth med några dryader samt att han hade sitt block med ca 30 ghouls och hans karakärer. Jag lyckades skjuta bort hela ghoul blocket och hans lord fick ett killingblow skot på sig. Det var 50/50 att han skulle då och hade han gjort det skulle jag få 800 pts samt ett mission poäng men han klarade sig. Så i slutet av matchen hade han kvar en horror samt tre karaktärer. Jag vann med 16-4 vilket var lite med än jag hade förväntat mig.

Jag slutade på 71BP vilket var mest av alla men min målning sabbade för mig som den brukar göra så jag slutade två men blev best general vilket är bra.

Jag var nöjd men min helg förutom att jag spelade så dåligt min första match. Det trevligaste förutom matcherna var såklart att ta några öl hos Lasse på lördagskvällen.

Jag kan tillägga att Hampus fortfarande tycker att WE inte är bra på ETC.
David "Dangerous" D

#2 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 14:06

Bra spelat Dyne, sa ju att WE skulle bli topp om de inte var en kass spelare ;)

#3 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 322 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 14:34

Dyne du spelade inte ETC-restriktioner heller, TLOS din mupp!
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#4 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 14:37

TLOS spelade ingen roll i mina matcher. Jag sköt nästan aldrig igenom block ändå utan sköt med fri sikt.
David "Dangerous" D

#5 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 105 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 14:39

TLOS eller SLOS kan ju dock påverka hur din motståndare väljer att spela. ;)

And for the record - så håller jag med Hampus.

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#6 Didar

Didar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 195 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 14:47

TLOS spelade ingen roll i mina matcher. Jag sköt nästan aldrig igenom block ändå utan sköt med fri sikt.

I min match hade jag haft möjligheten att ställa furies framför mina block och således fått endel färre döda letters, du hade visserligen en kulle att stå på men det var rätt trångt på den kullen och du kunde nu skjuta igenom dig själv iomed att det var olika höjd på den (vilket inte finns på SLOS). Vad händer om 10-15 fler letters kommer fram?

#7 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 14:58

Jag håller med om att du kunde ställt andra furies framför men jag har så många skytte enheter så jag hade nog kunnat ta bort de ganska lätt. Du kom fram med en enhet med ca 5 letters och två karaktärer i men eftersom jag hade wardacners framför som kunde döda din karaktärer ville du inte charga. Sedan hade du en enhet med ca 8 letters och men en karaktär i som kunde charga en enhet dryader men det gjorde de du inte för din karaktär hade fått ett wound av en curse. Jag säger såklart inte att du spelade fel jag säger bara att jag tror det var andra saker som påverkade matchen mer än LoS reglerna. Det som påverkade mycket var att jag fick börja samt att missoinet var mycket bättre för mig än det var för dig.
David "Dangerous" D

#8 Didar

Didar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 195 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 15:05

Nog kan du skjuta bort furies men det innebär just också att det står fler letters kvar när dom kommer fram. Troligen skulle det inte vända matchen då alla mina chars dör men antagligen plockar jag mer poäng på vägen.

#9 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 15:15

Fast nu satsade jag ganska mycket på att få bort ett fureis block och det tog väldigt mycket längre tid än det borde. Min lista bör förlora mot DoC under vanliga ETC omständigheter men inte med så mycket som jag trodde innan. Jag trodde att min armé skulle förlora med nästan 20-0 mot DoC men nu tror jag mer på en 14-6 kanske.

Ang om WE är bra på riktiga ETC eller inte så tycker jag att det finns säkert tio arméer som är bättre än de men jag tycker ofta inte att dvärgar är det. Men vilka raser man spelare med beror ju te x på vilka andra arméer man har så i vissa fall kan dvärgar vara bättre.
David "Dangerous" D

#10 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 22 oktober 2012 - 15:58

Jag måste säga att jag var lite förvånad att möta Unge för sista gången vi spelade var på slättarslaget för ungefär ett år sedan och då var han inte vidare bra.

Vaggade bara in dig i en falsk* säkerhet med tidigare förluster. Det ingår i min stora plan.

*Skulle dock visa sig vara sann säkerhet.

Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar