Hoppa till innehåll

Foto

Nå?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
5 replies to this topic

#1 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 06 augusti 2006 - 18:10

Ni vet nog frågan, den lyder iaf, hur gick det?

#2 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 06 augusti 2006 - 19:09

QUOTE (fffrankenstein @ Aug 6 2006, 18:10 )
Ni vet nog frågan, den lyder iaf, hur gick det?

Björn postar garanterat resultaten sen, men Danskarna tog hem rubbet (1,2,3,paint,sportman).. smile.gif Antar att det betyder att trycket är större för svenskarna på GF.

#3 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 06 augusti 2006 - 19:30

Antar att det betyder att trycket är större för svenskarna på GF.

Och med tanke på att ungefär en svensk har anmält sig hittills... Så går det ju bara att ta förstaplatsen.

Tyckte för övrigt att Sydcon var alldeles utmärkt roligt och trevligt och så, rätt kul med ett par invasionsstyrkor. Tackar arrangörerna för en välsorganiserad turnering. smile.gif

#4 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 06 augusti 2006 - 22:02

Börjar få en fungerande lista med mina empire. Nu skall jag bara lära mig spela..
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#5 Radium

Radium

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 65 Inlägg:

Postad 07 augusti 2006 - 08:37

Gick helt ok för mina ost-ödlor, slutade på 17:e plats, tack vara min usla komp (som jag förtjänade...=).
Gick nästan obesegrad ur turneringen, tyvärr missade jag en draw mot empire armén med komp 5 (Stank med kanon, helblaster, 2 kanoner, 2 enheter med pistoliers, några knightenheter, 2 skytteenheter, flygande monster, pegas, 2 magiker..) med typ 6 VP...

Lyckades även vinna med 16-4 över koon i sista matchen, så jag är inte direkt missnöjd... =) Battlereport kommer kanske senare.

Vill tacka Björn och Kryddan för en välorganiserad turnering, med få (om några...) problem med regeltolkningar och dylikt.
--------------------------------------------

Kaiser Sevelius®

#6 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 08 augusti 2006 - 13:30

Själv gick det sådär spelmässigt, 40 battlepoints är inget man skryter om. Jag slutade 35:e plats vilket är lite sämre än mitt mål att komma på övre halvan. Men jag hade 6 suveränt roliga slag, gav 5 fyror och en femma i sportmanship (till danske Benny, var det han som vann?).

Highlight 1 var första matchen mot Stian som slutade fjärdeplats där han vänder upp flanken på sina 3 Rhinoxriders mot min generalsenhet varpå han blir flankad av gnoblars som vinner. Han står och jag lappar till rear och i hans runda vinner jag med 2 igen och han flyr exakt 8 tum varpå gnoblars chargar honom av plan i min runda. Bickertestet var spännande och 40p tog 419p ph34r.gif

Mot Benny chargar min jätte hans orcblock med lvl4 och han missar terror varpå han springer en tum för kort. Gorgern killingblowar sedan hans general.

Mot Nyléns ograr har jag deployat mina ironguts med general och butcher flankerad av två enheter gnoblars för att redirecta hans två livsfarliga bull rhinoxes. De bickrar båda första rundan och den närmsta rhinoxarna bickrar runda två också och jag gör misstaget att inte överge enheten med karaktärerna. han vinner combat med +8 och resten är bara upprensning.

I övrigt har jag inte lärt mig spela ograrna än, jag spelar de för mycket som mina råttor och ironguts med general ska inte vänta på att motståndaren chargar.

Kul turnering, tack till mina motståndare och arrangörerna. wub.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar