Hoppa till innehåll

Foto

The quest for Atlantis IV

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
161 replies to this topic

#161 Sonax

Sonax

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 142 Inlägg:

Postad 29 oktober 2006 - 22:52

Lite allmänna kommenarer och frågor.

Brettarna blir rätt mysko straffade av sabotage. De har bara två olika heros och fyra herochoices, dvs alla brettarmeer måste innehålla precis 2 damseller och 2 paladins (om man inte vill bli bestraffad av kortet. Ganska lite flexibilitet...)

Vad händer i sabotage om man kör Skaven och använder Screaming bell? Kommer hela enheten med screaming bell senare eller bara screaming bell (I vilket fall det blir omöjligt att spela med den efterssom den inte får förflytta sig.)

Samma fråga som tidigare (dock ej besvarad vad jag kan se) Vad gäller egentligen för warpstones/muchrooms? Räknas de eller inte?

Vad händer om man får irresistible force samtidigt som man inte får tillräckligt för att klara spellen (dvs 2st 6or -3=9 men spellen kräver 12)? Normalt kan det väl inte ske men med -3 på spellsen är det lätt att det händer. Antar att den går in men vill höra i alla fall.

#162 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 29 oktober 2006 - 23:06

Varför mysko straffade? Ingen armé, inklusive brettar, MÅSTE använda fulla antalet karaktärer. Det är max, inte min.
Inget konstigare än att andra arméer som inte vill ha en lord och bara har två olika heroes kommer drabbas om de inte tar två av varje sorts hero om de vill ha max karaktärer.

Och var snäll och skriv frågorna i rätt tråd. Det kan verka grinigt, men om jag inte slutar svara här kommer folk fortsätta fråga i den här tråden.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar