Hoppa till innehåll

Foto

The quest for Atlantis IV

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
161 replies to this topic

#41 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Interests:Warhammer! Hockey! Whisky! Dogs!

Postad 11 augusti 2006 - 11:50

så då måste man skaffa sig nya O o G boken om man ska kö med dom?

The City of Gefle where every orc can run free...

#42 Boman

Boman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 80 Inlägg:

Postad 11 augusti 2006 - 12:17

QUOTE (Trackerino @ Aug 11 2006, 12:50 )
så då måste man skaffa sig nya O o G boken om man ska kö med dom?

F*nken, jag postade ju nyss - bor du vid tangentbordet? wink.gif Den kommer väl inte samtidigt som regelboken? Den dröjer väl ytterligare några veckor, om jag inte är helt ute och velocipedar. Om så är fallet (att den dröjer, alltså) - och nu spekulerar jag bara, I'm not the rules guy - tror jag att det är den gamla som gäller. Nya regelboken är ny för alla och slår väl i teorin lika hårt kunskapsmässigt oavsett vem du är och vad du kör, medans en ny armélista är specifik för just den armén (och då kommer ofelbart allt gnäll över hur ostig den är innan folk får kläm på hur man ska tampas med den). Som sagt, enbart spekulation - Dakoth bestämmer. Men det är i alla fall så 40k-arrangören resonerar kring Codex: Eldar, som ju är i en liknande sits.

Beklagar att detta inte gjorde dig klokare. Jag ska peta på Dakoth och se vad han säger.

#43 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 11 augusti 2006 - 12:46

Allt Boman skrivit stämmer (och nej det är inte jag..ähum..Boman som kapat Morgans..mitt konto...och postat detta).

#44 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 11 augusti 2006 - 12:53

*ringer för att undersöka*

Nope, Morgan är inte hemma. Avslöjad! wink.gif

#45 Upyr

Upyr

Member

• Members
  • PipPip
  • 14 Inlägg:

Postad 14 augusti 2006 - 12:04

Hejsan. Jag tankte fraga hur harda ni ar pa WYSIWYG nar det galler just DoW?

Jag hade tankt anvanda skavens som Vesperos Vendetta (ifall jag ens inkluderar dem i armen) baserat pa bakrunden till armen, och att jag har fixat modeller for det.

Ar det helt otankbart? Alltsa smygande rattor med tva handvapen istallet for smygande mskor med samma sak. Kaststjarnor far representera kastknivarna i detta fall da.

En liten subfraga, om man vill anvanda chaos marauders som norsemen, kommer jag fa extrema problem med att fa dom att ranka upp?

Hoppas den dar piskan som namndes tidigare hittar hem till min rygg.

#46 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 014 Inlägg:

Postad 14 augusti 2006 - 13:29

QUOTE (Upyr @ Aug 14 2006, 13:04 )
En liten subfraga, om man vill anvanda chaos marauders som norsemen, kommer jag fa extrema problem med att fa dom att ranka upp?

Ja det kommer vara svårt. Har försökt göra spjutmän till bretonnia med dem å det var en del trixs, men det går, det är bara ett @&£# pill.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#47 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 14 augusti 2006 - 14:17

QUOTE (Upyr @ Aug 14 2006, 13:04 )

Det funkar helt ok och ser himla bra ut thumb.gif Det är bara surt att man enbart kan använda de gubbsen till DoW tack vare 20 mm baserna...

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#48 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 14 augusti 2006 - 21:14

Vi är tuffa på wysiwyg överlag, men i fallet som du tar upp mer råttorna så är det inga probs. Se bara till att det syns tydligt vad de har för utrustning.

#49 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 15 augusti 2006 - 13:19

En liten fråga bara... lär man ta med egna spelredskap som tärningar, templates etc eller har ni det där??

#50 Boman

Boman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 80 Inlägg:

Postad 15 augusti 2006 - 13:56

QUOTE (Trackerino @ Aug 15 2006, 14:19 )
En liten fråga bara... lär man ta med egna spelredskap som tärningar, templates etc eller har ni det där??

Allt det där kommer att framgå av informationen vi lägger ut när det börjar närma sig, men eftersom du frågar:

Tärningar, mätstickor, armébok, regelbok och träffmarkörer ("templates") ska spelaren ha med sig. Visst, känner man sig styv som attan på reglerna kanske man kan chansa och dumpa regelboken hemma, och träffmarkörer är det ju inte alla arméer som behöver, men i övrigt är det egna hjälpmedel som gäller. Självfallet har vi lite extra stuff på plats - vi är ju själva spelare, trots allt - och jag kan inte tänka mig att någon motspelare skulle neka dig att använda hans/hennes träffmarkörer (tärningar dock lite känsligare - tärningsvoodoon har visat sig ha många av Sveriges figurspelare i ett fast grepp). Annars finns ju en butik på plats, de kränger säkert gärna lite spelutensilier till glömska individer... wink.gif

#51 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 880 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 15 augusti 2006 - 22:46

mmmm, utensilier wub.gif

Sorry, just had to thumb.gif

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB för gott och blandat Age of Sigmar-hat!

#52 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 18 augusti 2006 - 13:39

vill inte klassas som spammare men jag fick alldrig nått riktigt svar... får man använda rugluds armoured orcs i O o G armé? hört vissa som annordnar turneringen sagt ja och vissa nej

#53 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 18 augusti 2006 - 16:46

Egentligen så borde man tillåta dem då de kostar hiskeliga poäng för vad de gör - men då är det svårt att säga nej till andra arméhärförare för de RoR som de tycker passar deras fluff så bra. Håller på att funtar på att tillåta ett RoR per armé - det är bara så fasligt många alternativ att hålla koll på och specialregler för motståndarna att sätta sig in i.

Så jag kan inte ge dig klarare svar än förra gången. Dvs antagligen får man inte ta RoR, men Rugluds går bra att ta i en Grimgor Ardboys lista.

#54 Boman

Boman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 80 Inlägg:

Postad 19 augusti 2006 - 13:07

QUOTE (Trackerino @ Aug 18 2006, 14:39 )
vill inte klassas som spammare men jag fick alldrig nått riktigt svar... får man använda rugluds armoured orcs i O o G armé? hört vissa som annordnar turneringen sagt ja och vissa nej

Så vitt jag kan se har vi på två olika forum - detta och på det före detta Klotterplanket - inte sagt något annat än "Inga Regiments of Renown förutom i Dogs of War-arméer", dock modifierat med "antagligen" (SWFBR) och "inte som vi sagt nu ... men invänta Dakoths slutgiltiga beslut" (f.d. Klotterplanket). Har du hört någon säga något annat på ett tredje forum vore det intressant att få veta vem det var (länka gärna).

#55 Trackerino

Trackerino

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:

Postad 19 augusti 2006 - 13:10

QUOTE (Boman @ Aug 19 2006, 13:07 )
Så vitt jag kan se har vi på två olika forum - detta och på det före detta Klotterplanket - inte sagt något annat än "Inga Regiments of Renown förutom i Dogs of War-arméer", dock modifierat med "antagligen" (SWFBR) och "inte som vi sagt nu ... men invänta Dakoths slutgiltiga beslut" (f.d. Klotterplanket). Har du hört någon säga något annat på ett tredje forum vore det intressant att få veta vem det var (länka gärna).

läste igenom det såg att det stod vänta på Dakoth... så sry.. glöm den meningen

#56 Boman

Boman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 80 Inlägg:

Postad 19 augusti 2006 - 14:23

OK, då är jag med - trodde att det fanns en tredje part som kryddade informationssoppan blink.gif
Det är väl inte tidsbrist som gör att du måste veta redan nu om du kan ha med Ruglud och hans glada gossar? I så fall målar du lika långsamt som jag - och då har du oreserverat mina hjärtinnerligaste sympatier, för jag har blivit tråkad till förbannelse för min oförmåga att färdigställa figurer... wink.gif

#57 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 20 augusti 2006 - 07:10

QUOTE (Dakoth @ Aug 18 2006, 16:46 )
Håller på att funtar på att tillåta ett RoR per armé - det är bara så fasligt många alternativ att hålla koll på och specialregler för motståndarna att sätta sig in i.

Så det är antalet specialregler som gör att de inte får vara med. Då antar jag att Steam tanken inte heller är tillåten. smile.gif
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#58 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 20 augusti 2006 - 21:09

Kanske det...och inga black guards heller (jag menar - hur många har hört talas om och än mindre stött på dem i turneringsspel? ohmy.gif de blir ju vrickat bra då..). biggrin.gif

Stanken skulle dock komma att bli bestraffad genom de flesta scenariokort - om jag inte får för mig att den skall bannas helt och hållet.

#59 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 21 augusti 2006 - 05:15

QUOTE (Dakoth @ Aug 20 2006, 21:09 )
Kanske det...och inga black guards heller (jag menar - hur många har hört talas om och än mindre stött på dem i turneringsspel?  ohmy.gif  de blir ju vrickat bra då..).  biggrin.gif

Jäklar nu försvann alternativ 2 också med denna tolkning. Funderade nämligen på cauldron of blood.wink.gif
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#60 Lord-Ritchkittar

Lord-Ritchkittar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 94 Inlägg:
  • Interests:Warhammer Fantasy

Postad 21 augusti 2006 - 20:00

Kul att se att det redan planeras för fullt för QfA IV. Självklart kommer jag ner från skogarna norr om Falun - ska nog spela för Valhalla så jag inte drar ner atlanoidernas rykte.. wink.gif

Ska nog ta och köra på mera ödlor. Ser ut som allt ska vara målat och klart till turneringen - men vi vet alla hur det är dagen före. tongue.gif

Da'Ghault - en post 05:15!!? Jag som trodde jag var morgonpigg...

/Göran

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar