Hoppa till innehåll

Foto

Målning Inför Qfa.

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
107 replies to this topic

#41 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 16 november 2010 - 00:03

Nej, kom igen nu Truant! Kan ju inte backa ur nu. ;
Har själv cirka 43 modeller, varav två är karaktärer, kvar att måla efter grundnng och basning är klart.
Yup, det är inte lång tid... men det SKALL gå! Även för någon som mig som hatar att måla.
Se bara till att välja en färg, köra över alla, ta nästa färg och gör likadant... eller hur du nu vill göra.
Även trots att det är december när QfA är, så får nog snögubbarna stanna utanför turneringen. wink.gif

#42 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 16 november 2010 - 01:28

Det var väldigt lugnt på jobbet i helgen, så jag hann med mycket målande och är nu klar med det. Nu är det bara basandet kvar. Och kanske en genomgång, om jag orkar. Skönt.

Så, dags att börja spela lite kanske...
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#43 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 16 november 2010 - 07:09

Maian: tack! lite det som behövdes.

jo det känns bättre att blanda färdigmålade modeller än att försöka få till "alla ska med på snö", snön har ju trots allt inte kommit ännu!

jag målar extremt sakta som sagt och i kombination med jobb är det svårt att få till så mycket tid med modellerna.
Men ska satsa på att få klart mina 4 måste och ge mig an en sista modell till!

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#44 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 16 november 2010 - 08:15

Efter en produktiv afton är nu alla hillebarder målade och inkade (222 stycken). Detta innebär att 15 command modeller, 3 karaktärer och 30 av mina 60 swordsmen återstår att färdigställa i detta första skede. Steg två är att basa allt innan en ny vända ink, efter det så ska det drybrushas lite om det behövs och jag hinner. Oceaner av tid med andra ord.

#45 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 16 november 2010 - 08:18

Färdigt:
- Jabberslythe

Bara basas
- 20 Gors
- 2x10 Ungor raiders
- 8 Harpys
- Tuskgor chariot

Bara målas

Byggas klart

Inte påbörjat
- Lord på Razegor chariot
- Bray shaman
- Minotaur BSB
- 25 Gors
- 7 Minotaurer
- Cygor

Så typ halvvägs klar då, nu blire Lord-dags biggrin.gif

#46 kebabi

kebabi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 278 Inlägg:

Postad 17 november 2010 - 10:06

Routing for ya, Ghara. Kul med beastspelare som lägger ned tid på en massa monster thumb.gif

Själv har jag en Marauder och några fanor att måla. Så mitt läge är härligt lugnt happy.gif

#47 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 17 november 2010 - 15:00

QUOTE (Truant @ Nov 16 2010, 07:09 ) <{POST_SNAPBACK}>
Maian: tack! lite det som behövdes.

jo det känns bättre att blanda färdigmålade modeller än att försöka få till "alla ska med på snö", snön har ju trots allt inte kommit ännu!

jag målar extremt sakta som sagt och i kombination med jobb är det svårt att få till så mycket tid med modellerna.
Men ska satsa på att få klart mina 4 måste och ge mig an en sista modell till!

You're welcome! thumb.gif

Så skall det låta Truant!
Och jag behöver nog faktiskt höra det lika mycket själv. tongue.gif

Vadå ingen snö?? Här har varit konstant snö i ett par veckor nu. (Way up north!) wink.gif

-"Har du målat klart inför QfA?"
-"Öh.. hmm... Jag JOBBAR på det!" biggrin.gif

#48 nialion

nialion

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 556 Inlägg:

Postad 18 november 2010 - 01:09

Min första modell är nu klar. Imorgon skall det målas för allt vad tygen håller. Hoppas på att kunna posta ett par bilder till helgen.

#49 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 18 november 2010 - 11:04

Målade just klart 45 Gor, har 15 till som ska påbörjas ikväll.

Sen är det bara en Razorgorkärra med Shaman i kvar att måla, den är halvmålad så den gör jag klar på en halvtimme...

#50 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 18 november 2010 - 11:05

Själv tog jag en av mina modeller som uppfyllde kravet "3 basfärger" och doppade i aceton eftersom jag inte var nöjd med färgvalet smile.gif

så nu ligger den i bitar och ska limmas och greenstuffas innan den kan primas och målas!
om man ändå har tagit sig vatten över huvudet kan man lika gärna simma nedåt laugh.gif

#51 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 18 november 2010 - 12:50

QUOTE (Truant @ Nov 18 2010, 11:05 ) <{POST_SNAPBACK}>
om man ändå har tagit sig vatten över huvudet kan man lika gärna simma nedåt laugh.gif

Rätt sagt Truant... och man vet ju aldrig vilka skatter man hittar på bottnen. wink.gif

#52 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 19 november 2010 - 23:59

Sådär ja... nu är 25,6% utav målningen klart. *Puh...* tongue.gif
11 Furies down. Bara 30 Daemonettes, 1 the Changeling och 1 the Masque kvar. smile.gif

#53 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 22 november 2010 - 11:44

Kommit halvvägs med mina 2 beastmasters.
Hydran är ihopsatt, greenstuffad och sprayad.

BSB'n har fått första highlighten och är halvägs
Flaggan har fått grundfärg

(de är mina måste måste modeller)

i helgen har jag istället nästan gjort klart de 4 warriors som saknades på ena enheten så att den är helt klar,
samt gjort iordning alla markörer jag behöver till arméen på QFA smile.gif

Så det blir en härlig panikmålning i veckan + helgen så får vi se hur långt jag kommer på hydran.

Sen vore det ju trevligt om jag hann med mina 9 CoK + chariot + 10 RXB + sorceress tongue.gif
men misstänker att de kommer på gräs till QFA.
Däremot lär de bli grundade och halvmålade eftersom jag tydligen mycket hellre gör det än mina måste modeller!

Men BSB'n kommer nog bli riktigt bra! och det ska bli kul att få ställa upp med honom, synd att marshal inte gjort en altdorf lista.......

#54 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 22 november 2010 - 12:46

Japp, så blev jag klar igår kväll (en benman klappar sig självbelåtet på magen).

Krigskossorna är färdigmålade och uppdaterade till 8e med skirmishbaser och annat gojs. Skönt att så många Beastmen är aktiva på forumet, vi kanske skulle ha en kossasammankomst på QFAn? Eller en informell minitävling om bästa Kosseplacering eller nåt? Vi lär ju inte sopa hem förstaplatsen...

#55 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 22 november 2010 - 13:05

Ligger nog närmare sistaplatsen med min beastlista. Men hoppas på en placering när det gäller målartävlingen.
Dock är det fortfarande en hel del kvar att göra.

Halvfärdig 25a Gors
8 minotaurer
cygor
en magiker
sen basa hela armén

Men det skall nog hinnas med, bara hålla tempot uppe.

#56 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 24 november 2010 - 15:07

Ok, det är onsdag och 10 dagar kvar till QFA, paniken börjar komma men på det stora hela känns det under kontroll.

Har nu monterat alla flaggor och påbörjat målningen av dessa. I målningsväg är det 35 swordsmen och 15 artelleri crew. I övrigt håller jag på med basning av hillebardkillarna. Sandat alla 240 och inkat sanden på 200. vad som är kvar är således att efter inkning drybrusha sanden samt sätta dit lite static grass. Ett par kvällars arbete med andra ord. Med lite tur kommer merparten av grejorna att vara klara efter helgen så att nästa vecka kan ägnas åt finlir med att måla flaggor samt de tre karaktärerna.

Movement trays är byggda och ska sprejas i en mörkbrun färd innan kanterna sandas och erhåller samman behandling som baserna. Kommer nog inte att bli någon mer speltestning pga målningsbetinget men med två 12-8 vinster i ryggen känns det ändå som att listan inte kommer att göra bort sig helt.

Kan även för de av er som är intresserad avslöja temat för årets produktion: von Carstein temad empire lista. Tänk er zombie halberdiers uppbackade av skelett swordsmen och allt leds av Vlad, Isabella och Mannfred (Konrad fick stanna hemma). Carsteins, meet the carsteins...(nynnas till Flintstones introt).

#57 nialion

nialion

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 556 Inlägg:

Postad 24 november 2010 - 15:34

Härligt att se att det går bra för någon. Själv skall jag ha målningskväll ikväll. Kommer en rapport efter den.

#58 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 24 november 2010 - 15:51

Alla kvällar är målningskvällar så här nära QFA.

#59 HarryMason

HarryMason

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 209 Inlägg:

Postad 24 november 2010 - 18:20

Håller på och pressar mina sista 12 warriors just nu, rött rött rött, allt rött blir mer rött...

#60 kaleth the cruel

kaleth the cruel

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 490 Inlägg:

Postad 24 november 2010 - 20:07

Själv har jag inte börjat måla än men det mesta är ihoplimmat, tänkte måla 30 gubbar i helgen eller nått. Resten får bli på kvällen innan turneringen.
Member of TRG.
Member of Västerås Warhammer.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar