Hoppa till innehåll

Foto

Målning Inför Qfa.

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
107 replies to this topic

#1 nialion

nialion

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 556 Inlägg:

Postad 28 oktober 2010 - 19:22

Idag målade jag min första clanrat. Eller målade och målade förresten jag testade vilket färgschema jag skall ha på armén, vart nöjd med färgerna så nu i helgen kommer det att börja målas. Jag kommer att vara stressad som vanligt då jag bygger och målar en armé. Men jag har aldrig varit ute i så god tid förut. Så från och med idag har jag 148 modeller att måla (plus några till kanske ett tjugotal extra clanrats) och 86 modeller att bygga. Någon annan som har mycket att göra? Vi kanske kan pusha varandra fram till turneringen? Jag tänkte vi kan uppdatera lite hur det går och kanske posta en bild eller två. Vad säger ni?
/ Jimmy Pihl

Ps. Önska mig lycka till.

#2 kaleth the cruel

kaleth the cruel

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 490 Inlägg:

Postad 28 oktober 2010 - 19:40

Jag har 20 ghouls, 10 Grave Guard att köpa, bygga och måla, samt kanske 5 plattor spirit host som ska hämtas från BSK och sedan målas om.
Member of TRG.
Member of Västerås Warhammer.

#3 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 28 oktober 2010 - 20:01

Jag har inte riktigt så mycket att göra som du Nialion, men det räcker ändå för min del.
Brukar inte vara direkt jätte hype'ad inför målning m.m. men för en gångs skull är jag ute i god tid. smile.gif
Skall bygga och måla 30 Daemonettes, bygga och måla 5 furies, ta bort färg och måla om 5 Furies till, bygga och måla 1 Changeling samt The Masque.
Som tur är kör jag bara med magnetplattor till den nuvarande armén, så jag slipper iaf fixa med movementtraysen.

Jag önskar dig, och er andra, lycka till iaf! thumb.gif

#4 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 28 oktober 2010 - 22:43

Du ÄR galen nialion.
Kul med en sådant post, jag kan peppa dig och du får gärna peppa mig!

Och jag hoppas för din egen skull att du inte tar lika lång tid på dig att måla som jag gör (räknar med minst 1,5h målning på core-modeller)

Jag har ett excel-ark jag uppdaterar, funderar på att ändra lite i arméen som gör att jag måste måla 8 modeller mindre! \o/

Mina måste måsten är bara 10 modeller (jag har gamla modeller men i fel tema för allt annat)
Men för att få allt klart har jag:

2 karaktärer
48 trupper
1 chariot
1 monster

så det kommer inte vara färdigmålat till QFA :/ men till Defcon/TagTeam kommer jag kunna ställa upp med en isarmé!

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#5 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 089 Inlägg:

Postad 29 oktober 2010 - 11:35

Själv har jag runt 50 warriors och en och lite annat smått mölj jag ska få ordning på.
Men det ska nog gå! biggrin.gif

Önskar alla målare lycka till i sista minuten - För jag Vet att det är då ni kommer göra det mesta! wink.gif

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#6 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 29 oktober 2010 - 15:01

Är klar med min jabberslythe och en grupp gors, resten i min beastmenlista återstår att måla (och bygga ihop). Men jag har hoppet uppe
att det skall gå att få allt klart till turneringen.
Dessutom sitter det två nästan lika stressade nissar bredvid mig så det skall förhoppningsvis kunna peppas tillräckligt för att få allt klart.

#7 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 29 oktober 2010 - 15:07

Verkar vara rätt många som har en hel del kvar att fixa.
Själv kommer jag få sitta (nästan) sysslolös i helgen för jag har inte riktigt alla delarna än.
Men det skall helt klart bli kul att gå runt och kolla på alla arméerna på QfA och gissa hur mycket som är gjort dem senaste fyra veckorna. biggrin.gif
(Förhoppningsvis skall det inte synas för tydligt, mest på mina kanske). tongue.gif

#8 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 29 oktober 2010 - 15:13

120 modeller målade och 180 modeller kvar på mitt hemliga projekt för världsherravälde.....

#9 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 29 oktober 2010 - 15:32

QUOTE (Marshal @ Oct 29 2010, 16:13 ) <{POST_SNAPBACK}>
120 modeller målade och 180 modeller kvar på mitt hemliga projekt för världsherravälde.....

Hahahaha... Tydligen inte bara Nialion som är galen och galnast här, du slår alla Marshal!
Fick du mersmak på pokaler för flest modeller i Skåne eller? wink.gif

#10 nialion

nialion

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 556 Inlägg:

Postad 30 oktober 2010 - 17:51

Min plan börjar med att magneta de modeller som skall vara magnetade basar dem sprejar dem och målar baserna innan jag börjar måla. Jag har hunnit så långt med 81 modeller nul. Imorgon hoppas jag hinna med resten så att det riktiga målandet kan börja.

#11 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 11:03

Mest en kul ide att köra 300 modeller. Ingen särskild tanke bakom det bortsett från att det är kul med många modeller. Det blir mera förlåtande och man förlorar inte en match på ett missat paniktest. 40k listan på sydcon var för övrigt bara 132 infanteri.

#12 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 11:22

Förstår inte hur ni hinner med att måla så många....

har nu bara slutfasen kvar på 30 warriors (sista highlighten med sista färgen) och fixa upp baserna (de är klara med ska snyggas till lite på kanterna).
Har även börjat grunda 4 modeller som är de sista "måste måste" inför QFA.
Ändrade även min armé så jag måste måla 8 mindre modeller \o/

Marshal: spelar du imperial guard i 40k?
Jag vet inte om jag vågar ta tag i min idé kring en IG armé, infanteribaserad och i city-camo på varenda modell.....

Lycka till er allihop! ska bli kul att se vad det dyker upp för tankar här ju närmre QFA vi kommer biggrin.gif

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#13 Blodughadda

Blodughadda

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 739 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 11:59

19 stolta alver färdigmålade (förrutom lite småputts på baser, motiv på flagga och magnetisering)
82 kvar. Varav endast 11 är kvar att köpa och en handfull till behöver byggas ihop.
Ska påbörja en horde Seagurds i vecka. När den bedriften är över ser jag ljuset
Team Primo Victoria

#14 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 12:19

Man hinner mer än man tror om man har en deadline.

Lirade Witch hunters i 40k men med väldigt mycket guard i Listan. Till BSK nu i helgen är det daemonhunters som gäller.

#15 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 15:37

QUOTE (Marshal @ Nov 1 2010, 11:03 ) <{POST_SNAPBACK}>
Mest en kul ide att köra 300 modeller. Ingen särskild tanke bakom det bortsett från att det är kul med många modeller. Det blir mera förlåtande och man förlorar inte en match på ett missat paniktest. 40k listan på sydcon var för övrigt bara 132 infanteri.

Ja, något är det som driver dig iaf när man planerar att sätta sig och måla 300 modeller. biggrin.gif
Förstår helt klart din tanke bakom det, och hade varit väldigt kul att se den i praktiken.

Ja, bara och bara... det var ju priset det gällde. wink.gif

QUOTE (Marshal @ Nov 1 2010, 12:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
Man hinner mer än man tror om man har en deadline.

Ja, det kan jag intyga... sen att kvalitén är lite sämre (väldigt mycket i botten) för vissa av oss (mig), men det är ju en annan sak. tongue.gif

#16 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 15:42

Kommer aldrig att vinna några pris avseende bra målade grejor så man kan lika gärna sikta på att ha mest målat. Har nu passerat 140 modell strecket och är snart halvvägs.

Vissa listor kräver rent absurdt mycket modeller för att fungera speltekniskt och med den nya horde regeln kan man göra ganska spexiga saker. Men allt kommer att avslöjas på QFA och kommer att finnas till beskådning (om jag hinner klart, annars blir det Ogres).

#17 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 320 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 16:56

QUOTE (Marshal @ Nov 1 2010, 15:42 ) <{POST_SNAPBACK}>
Kommer aldrig att vinna några pris avseende bra målade grejor så man kan lika gärna sikta på att ha mest målat. Har nu passerat 140 modell strecket och är snart halvvägs.

Vissa listor kräver rent absurdt mycket modeller för att fungera speltekniskt och med den nya horde regeln kan man göra ganska spexiga saker. Men allt kommer att avslöjas på QFA och kommer att finnas till beskådning (om jag hinner klart, annars blir det Ogres).

Fått listan och jag samt Zaanash skrattade gott! smile.gif
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#18 nialion

nialion

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 556 Inlägg:

Postad 01 november 2010 - 17:01

Nu har jag faktiskt bara 25 modeller kvar att bygga vilket känns bra. Alla movement trays och allt bös runt om är klart det med förhoppningsvis kommer de sista 25 modellerna bli klara ikväll och sen kan gubbarna börja få färg. Jag är helt säker på att hinna. Frågan är bara hur klar jag kommer att bli. Men har bestämt att jag skall se till att allt är spelbart i första hand. Det vill säga allt skall ha grundfärgerna och ett lager wash det hoppas jag skall vara klart inom två, två och en halv vecka sen kan man börja fixa till modellerna med highlights och detaljer och sådant i mån av tid. I allra värsta fall kan man ju göra det till nästa turnering men siktar på att den skall hålla helt ok table top kvalitet redan till qfa. Den som lever får se....

Marshal man kan väl säga att du och jag har lite olika filosofi angående modell antalet. Jag har verkligen försökt hålla nere mitt. 148 modeller kändes som mitt minimum med skaven. Till nästa turnering har jag svårt att tro att antalet kommer under 200 i alla fall. Men man måste ju hinna måla ohyran också.

#19 Marshal

Marshal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 624 Inlägg:

Postad 04 november 2010 - 10:41

Dags för uppdatering, sliter med en 40k lista till BSK samtidigt som detta projekt så det går inte så snabbt som det borde.

I listan ska det vara 300 infanteri av dessa är nu alla monterade och konverterade. 150 är målade och ytterligare 90 är grundade och basmålade. Sista 60 väntar på att sprejas. Alla movement trays är byggda (18 stycken). Efter detta är det 5 warmachines som ska monteras och basas. Men då det är en månad kvar är det tekniskt sett oceanaer av tid.

#20 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 088 Inlägg:

Postad 04 november 2010 - 10:50

QUOTE (Marshal @ Nov 1 2010, 15:42 ) <{POST_SNAPBACK}>

Vann inte du tredjepris på GoW för bäst målad armé ^^. Är dock inte helt säker på att den tävlingen räknas rent tekniskt då min och trögers lista blev nominerade biggrin.gif

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar