Hoppa till innehåll


Foto

Nya Faqs Från Gw


  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#1 Klasa

Klasa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 oktober 2012 - 09:45

Kommit lite nya FAQs nu, har inte kollat igenom alla än så vet inte hur många som uppdaterats, men här är iaf:

Regelboken: http://www.games-wor...LEBOOK_v1.6.pdf
Empire: http://www.games-wor...Empire_v1.0.pdf
VC: http://www.games-wor...Counts_v1.0.pdf
// Andreas Malmström, HYMS

#2 toshiro

toshiro

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 oktober 2012 - 11:33

Klassisk GW FAQ, fylld med korkade svar. Demigryphs T4.. varför inte?

Burträsk DM bordtennis 1993 (5a), Burträsk DM bordtennis 1995 (3a), Burträsk DM bordtennis 1995 Dubbel (1a),

Vindelälvsloppet 1999 5,2km (23:40, motvind) Släktkamp Geni 2004 (delad 2a) Svensk mästare ishockey 2013, 2014.


#3 Zaanash

Zaanash

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 868 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 20 oktober 2012 - 12:24

T4 på demis är ju ingenting, denna är ju helt insane:

Q: If a unit charges into combat and, on the turn it charges, the last
of the enemy unit it is fighting are removed as casualties due to
Daemonic Instability, the Unstable special rule, Cornered Rats or as
a result of a War Machine failing its Break test, does the charging
unit get to make an Overrun move? (p58).
A: No.


Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen


#4 Zaanash

Zaanash

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 868 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 20 oktober 2012 - 12:33

DE peggarna behövde väl för övrigt verkligen en boost :P

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen


#5 Ratatatata

Ratatatata

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 oktober 2012 - 14:04

Mina vedalver tackar för denna:




Q: Do units that are deployed as Scouts count toward determining who finished deploying their army first? (p79)

A: No.

Daniel Terdell, Föreningen Ylva

 

Wood elves, Tomb Kings


#6 Joey_Boy

Joey_Boy

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 oktober 2012 - 14:05

mmm, allt i den nya faq'n gör avoidance bättre och kombat sämre för WE.
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#7 The Blue Guy

The Blue Guy

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 123 Inlägg:
  • Location:Stockholm

Postad 20 oktober 2012 - 15:23

Look out Sir! för impact hits :huh:

#8 Raptor

Raptor

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 095 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 oktober 2012 - 22:48

Framförallt två dåliga grejer:

Att powerscrollen är tillbaka i sin cp-version är nog det värsta!
Rätt illa också att man inte får overrunna mot DoC/VC/TK om dom poppar.

Tror jag gillar allt annat faktiskt. =)

//The Kaj

 

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1
 

The deviant seek but one place.

 


#9 Atnas

Atnas

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 386 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 20 oktober 2012 - 23:03

Fattar inte motiveringen bakom varken Monstrous Cav, Impact Hits från Chariots eller Power Scroll. Framför allt det sista tycker jag är sjukt, vad i helvete gör de? De fick ju så mycket beröm och cred för att ha tagit itu med ett brutet item, och så bara... nej, nu tar vi bort den. Vips! Power Scroll är OP som fan igen.
Tobias Karringer
 
Dvärgar och Goblins!

#10 JoyPi

JoyPi

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 621 Inlägg:
  • Gender:Not Telling

Postad 21 oktober 2012 - 01:33

Vad är det med Power Scroll säkert bara jag som missar det men hittar det vilket fall inte.
Admin här på SWBR.

#11 Melle

Melle

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Interests:mtb, warhammer, renovera huset

Postad 21 oktober 2012 - 06:57

är inte power scroll ändrad i en White dwarf, och isf trumfar väl WD erratan ändå?
"Dovie'andi se tovya sagain."

#12 Atnas

Atnas

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 386 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 21 oktober 2012 - 07:45

Det blev tillagt i Warhammer erratan efter White Dwarf, och jag kan inte se varför de skulle ta bort den ifall det inte vore för att de inte tycker den behövs.
Tobias Karringer
 
Dvärgar och Goblins!

#13 Anton

Anton

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 21 oktober 2012 - 07:47

ERRATA
Page 62 – Greedy Fist, second paragraph.
Change the last sentence to “In addition, an enemy Wizard
loses a Wizard level and a randomly selected spell each time
they are hit in close combat by an Ogre wearing the Greedy
Fist.”


Q: If a Wizard is hit by a ranged attack from the bearer of the
Greedy Fist, does it lose a Wizard Level? (p62)
A: Yes.


Kanske inte historiens mest genomtänkta uppdatering.

#14 Zack

Zack

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 21 oktober 2012 - 10:29

ERRATA
Page 62 – Greedy Fist, second paragraph.
Change the last sentence to “In addition, an enemy Wizard
loses a Wizard level and a randomly selected spell each time
they are hit in close combat by an Ogre wearing the Greedy
Fist.”


Q: If a Wizard is hit by a ranged attack from the bearer of the
Greedy Fist, does it lose a Wizard Level? (p62)
A: Yes.


Kanske inte historiens mest genomtänkta uppdatering.


Fast vad säger andra paragrafen i boken då? Innan man sett den så går det ju inte svara på om det är logiskt eller inte.
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#15 Anton

Anton

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 21 oktober 2012 - 10:49

Erratan säger närstridsattacker, FAQ:n säger att det även gäller avståndsattacker. Svårt att se hur det kan bli logiskt.

Erratan är ny och FAQ:n är från förra uppdateringen så de har förstås glömt att plocka bort det svaret. Vilket är ganska klantigt.

#16 DHettNeck

DHettNeck

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:
  • Location:Uppsala

Postad 22 oktober 2012 - 06:04

Erratan säger närstridsattacker, FAQ:n säger att det även gäller avståndsattacker. Svårt att se hur det kan bli logiskt.

Erratan är ny och FAQ:n är från förra uppdateringen så de har förstås glömt att plocka bort det svaret. Vilket är ganska klantigt.


Jo, jag reagerade också på det.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

 

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

 

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

 


#17 eldrak

eldrak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 22 oktober 2012 - 13:13

Q: For units such as Vargheists and Blood Knights (which are
Vampiric), does a successful casting of Invocation of Nehek enable
them to regain 1 Wound per model, or 1 Wound in total? (p60)
A: A Vampiric unit can never regain more than 1 Wound from
Invocation of Nehek.


Nu är det bara ett förtydligande av lore attributet som saknas.

#18 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 321 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 22 oktober 2012 - 14:42

Q: For units such as Vargheists and Blood Knights (which are
Vampiric), does a successful casting of Invocation of Nehek enable
them to regain 1 Wound per model, or 1 Wound in total? (p60)
A: A Vampiric unit can never regain more than 1 Wound from
Invocation of Nehek.


Nu är det bara ett förtydligande av lore attributet som saknas.


Ger inte det där bensin till elden för de som tycker Hexwraiths ska heala MÅNGA wounds... :)
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#19 buffy

buffy

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 244 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 22 oktober 2012 - 15:01

Jag vet inte vad man ska säga om Hexwraiths frågan men det tror jag swefaq kommer lösa det bra. Om de säger att man kan heala mer än en Hexwraiths per spell så kommer de kompa mycket sämre och annars kommer de ligga kvar på samma komp skulle jag tro.
David "Dangerous" D

#20 DHettNeck

DHettNeck

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 710 Inlägg:
  • Location:Uppsala

Postad 22 oktober 2012 - 16:08


Q: For units such as Vargheists and Blood Knights (which are
Vampiric), does a successful casting of Invocation of Nehek enable
them to regain 1 Wound per model, or 1 Wound in total? (p60)
A: A Vampiric unit can never regain more than 1 Wound from
Invocation of Nehek.


Nu är det bara ett förtydligande av lore attributet som saknas.


Ger inte det där bensin till elden för de som tycker Hexwraiths ska heala MÅNGA wounds... :)


Absolut inte. Precis tvärt om. GWs förtydligande gäller också hexwraiths eftersom det är samma regel ;)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

 

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

 

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar