Hoppa till innehåll

Foto

Proxning På Sydcon

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Addebaba

Addebaba

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 09 juli 2009 - 18:36

En snabb fråga bara, vad kommer ske om man proxxar lite? Jag har tankar på att använda mina Temple Guards som Saurus Warriors med spjut, vilket väl ändå är lite snarlikt. Kommer detta vara okej?

MVH Andreas.

#2 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 09 juli 2009 - 19:12

Kan ju svara vad min personliga åsikt är (även om jag inte är arrangör på sydcon, så egentligen är min åsikt ovidkommande..) men jag tycker inte det är okej, Sauri utan spjut hade kanske varit ok om man inte såg hilebardarna. Annars nej i min bok (och förmodligen Gothcons bok, även om det också är ovidkomande.. happy.gif )
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#3 Addebaba

Addebaba

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 09 juli 2009 - 20:00

Om jag till exempel har första ledet med spjutmän och andra ledet med Temple Guards då?

MVH Andreas.

#4 Dwarrgen

Dwarrgen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 10 juli 2009 - 21:04

Hallåj Addebaba! Som målningsbedömare och arrangör på Sydcon kan jag säga att generellt så är jag inte för proxning. Proxning där man använder en råtta som en alv är inte okej. Proxning där minst hälften av modellerna har rätt utrustning är helt okej för min del.

Huvudsaken är att motståndaren lätt ska kunna se att det är ett saurus block med spjut och sköldar. Halberds är ganska lätt att konvertera till spjut. Jag föreslår att du gör det om du vill använda dina TG som vanliga "Spjutus Saurus".

Mvh/ Tapper

#5 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 10 juli 2009 - 22:37

Slänger in en liknande fråga;

Innan nya WoC boken kom (aka nya chosen modeller) började jag "konvertera" (som spelare och inte hobbyist är det ett främmande ting för mig ph34r.gif) och tog vanliga warriors och satte på bloodletter svärd på dessa och körde som chosen med greatweapons, ok på sydcon? blush.gif

#6 Martin J

Martin J

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 477 Inlägg:

Postad 10 juli 2009 - 23:43

Tilläggas ska att Adam inte har några vanliga chaos warriors i sin armé så det är mer eller mindre omöjligt att förväxla hans chosen med great weapons med vanliga warriors.... har aldrig varit problem för mig iaf...
"Signature" ?

#7 Dwarrgen

Dwarrgen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 11 juli 2009 - 04:58

QUOTE (adamljung @ Jul 10 2009, 23:37 ) <{POST_SNAPBACK}>
Slänger in en liknande fråga;

Innan nya WoC boken kom (aka nya chosen modeller) började jag "konvertera" (som spelare och inte hobbyist är det ett främmande ting för mig ph34r.gif) och tog vanliga warriors och satte på bloodletter svärd på dessa och körde som chosen med greatweapons, ok på sydcon? blush.gif

Det är helt okej! Bara man ser vad det är så är det ok.

#8 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 11 juli 2009 - 09:07

Du måste lägga fram det snyggare adam, officiellt använder du 6th edition chosen modeller wink.gif
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#9 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 11 juli 2009 - 12:02

Bra bra smile.gif Efter jag köpt på mig 2 lådor bloodletter + extra bitz + massa warriors hade jag inte lust att lägga sådär 1600kr till för att få de nya metall sakerna wink.gif.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar