Hoppa till innehåll

Foto

Battelreport, Deamons And Wannabes

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 28 februari 2011 - 23:17

Tjena alla, tänkte dela med mig av helgens Turnering.
Min lista, tog 4:e plats (3:e! om man som jag ej räknar målning ;P)
Herald of Khorne , Armour of Khorne (General) 115p
Herald Of Slaanesh, torment blade, siren song 120p
Herald of Nurgle, Pannalquin, Bsb, Great icon of Despair 265p
Core:
27 Damonetts, FC, Siren Standard 379p
28 Bloodletters, FC, Icon of endless war 391p
26 Plaugebearers, FC 342p
5 Chaos Furys 60p
5 Chaos Furys 60p
Rare:
6 Flamers of Tzeentch 210
1 Fiend Of Slaanseh 55
1997p
SideBoard 1:
Hero:
Chaos Sorcerer , Dispel scroll 110p
Core:
10 Marauders, Flails , Mark of khorne 80p
10 Marauders, Flails , Mark of khorne 80p
Special:
5 Chaos Knights, Mark of Khorne 230p
500p

Match 1: Mötte jag De, med De sideboard, typ lev4 med dagger, (Dm) och en lev2a med metal?, 35Witches, 20 spjutare, 25-30 corsairs,20 blackguard, cauldron,bsb-hag, 2Chariots, 5 Cold knights, 12 reapetrs och hydra. Jag har säkert glömt något, men det var MASSA DE.
Han fick runda 1, och Lyckades i sin runda 1 få in sitt side board, i min DEPLOYMENT zone stod nu, 5 cold ones:s 12 Repeters och 1magiker. lite längre upp stod hans chariot, alltså i min flank, jobbig start.
Jag kände att jag var tvungen att springa fram med min arme för att undvika hans flank charge. fick offra några furys för att hålla undan hans riddare. (min sideboard kom ju förstås inte in runda 1)
på vänster flank har jag Deamonetts, mot hydra, 1chariot, 20 spjut. mitten har vi Bloodletters och Plaugbearers. i hans andra rund så chargade han mina nurgles i mitten med Witches, de fick 5 ward, och gissa om dom spöade mig, 50 attacker med reroll och poison, usch. runda 2 kom min sideboard, satte in den bakom hans, chargade runda 3 med riddare in i hans crossbows, dödade bara 7 så han var steadfast. (tanken var att mina 15 str5 attacker skulle räcka till en overun in i hans cold-ones) som tur e blev hans Cold-ones stupid så ja fick en ny chans, denna gång dödade mina riddare alla utom hans Magiker, som slog 1,1 på breaktest, ingen overrun nu heller sad.gif i mitten har hans Witches ätit upp mina nurgles och ger sig in i flanken på mina bloodletter som slåss med corsairs, på vänster flank maler hydra och chariot ner mina deamonetts. Hans magi var i 3-4 runder alltid 10-12 tärningar, plus dagger gav honom total dominans i magin, gav mig ws 1 osv.

Det hela slutar förkrossande för mig, 18-2 till honom, (buffy)

Match 2 Möter vi Woc med Woc. 5 riddare, level 4 magiker på disc, 12 Warriors, 20 warriors, 20 warriors till, 2chariots, hundar, Warshrine säkert något mer.
minns denna match lite dåligt, men i princip så så slåss allting i mitten i runda 2, hans ena block wariors som e tzeentch får +1 i toughness, och dom slåss med mna deamonetts, tung strid, den varade i typ 5 runder innan han dog. i mitten får jag ner allt hans men han dödar även mitt. 1 nurgle kille överlevde(värde 350p) men han fick en flickering i rumpan, mina riddare var i hans deployment och skulle bli där för Primary objective men dom failade frenzy check, så dom chargade in mot centern igen och blev sedan grillade av en gateway.

12-8 till mig.

Match 3 Så får jag möta Wc med DE, Äntligen en bra matchup, har nu mött 2 armeer som kunde det jag kunde fasst bättre, Close combat, men nu ska Demonerna kötta.
Han har lev3 general, Wight bsb, 30-40 Ghouler i ett block 20 i ett annat. 4 fell bats, 4 Cairn wraiths, 20 Wights med GW. Side board är 2x5 Dark riders med crossbows, och 10 Repeaters, plus 1 magiker i ena Dark rider block.
Jag blev tvungen att defend the Village, med 3 frenzy enheter. sad.gif placerade riddarna längst bak till vänster i byn, och Marauders till höger i 2 led. så om den bakre failar så stoppas han av den främre.
Deployment blev typ, från min vänster, Deamonetts och furys, i centern Bloodletters, nurgles-så dom kunde ge Marauders reroll på frenzyn, i höger hörn furys, flamers och fiend.
Mittemot mig: vänster sida Dark riders med magiker, 20 Ghouls, 30 Ghouls, wraiths i mitten, General,bsb med Wighs lite till höger om centern och i högra hörnet Dark riders och Fell bats. Han går fram med det mesta, trycker fram sina Cairn wraiths i mitten ( han visste tyd inte att Cknights har magical attacks) I magin försöker han van helsa fram sina wraiths i mina Marauders, han kastar den 3 ggn, jag dispellar 2 och scrollar sista ( hade han lyckats så hade han gått rakt genom bägge Marauders och förstört mitt primary.) i min runda siren songar jag hans Dark riders som når chargen och sten dör. mina riddare klipper hans wraiths i mitten. min magiker lyckades grilla hans 4 fell bats. efter att jag har lyckats få in mina Block mot hans så e matchen avgjord, Demonetts tar hand om 20 Ghouls, Letters den större enheten ghouls och Nurgles tar hand om hans Wighs med uppbackning av riddarna. Finden lyckades ta hand om hans 2a Dark rider enhet. Mina Marauders rör sig inte ur fläcken på hela matchen.

20-0 till mig mot Magnus Cullberg, matchen var ojämn, men det var skoj som bara den, Magnus var aldrig i närheten av en sur/ledsen min och det var inte konstigt att han vann sportsmanshippen. Tack så mycket Magnus, jag hade nog haft en lite halv ledsen min i den matchen

Match 4, Woc (igen sad.gif ) med Woc/Doc sideboard ytterligare en Hårdare arme än min uppbackad av lev4 med Shadow.....
han hade typ 15 Warriors tzeentch, 20 warriors of khorne, hillebardar med Bsb och eld baner, 5 Riddare frenzybaner, hellcanon 3x5 hundar, 30 Marauders flails, 30 marauders med Gw. och en level 2 nurgle.

Deployment war dawn attack så det blev lite rörigt, från min vänster: Bloodletters hamnade långt till vänster i sällskap av furys o flamers vid en kulle mitt emot ett hus. Deamonnets i vänster del av centern och nurgles bredvid, sen riddarna i höger del av centern, i bakgrunden marauders sen fiend och furys på högerflanken. hans deployment från min sida sett, Vargar och ensam Nurgle till vänster. Tzentch warriors, Riddare,Khrone warriors i centern Flail Marauders i centern. i bakgrunden Marauders med gw och Level4 o Cannon. höger sida hundar. Jag bestämde att han skulle börja och han glider fram med det mesta.
i min runda så chargar jag hans flails med riddare och fiend chargar hans vargar, flamers går in i huset och försökte skjuta hans ensamma nurle magiker, tills jag fattade varför han stod ensam, 2nderay var att han skulle dö. i hans runda 2 använder jag siren song mot hans Khrone killar för att skydda flanken på mina riddare, hoppades att han skulle faila chargen och lämna en flank åt mina nurgles, han slog 66 och nådde chargen, så riddare plus 2 enheter warriors chargar mina deamonetts, alla når. jikes. i min runda chargar mina nurgles striden i mitten, och någon runda senare lyckas mina bloodletters komma in i flanken på hans riddare. i bakgrunden köttar mina riddare hans lails bara för att gör an tråkig overrun och lämnar flanken öppen för en charge av 30 Gw marauders, slafs sen var riddarna döda. Det roligaste som händer i mitten där i princip alla enheter av värde slåss är när hans bsb utmanar Plaugbearer Championen, kastar iväg 4 attacker o gör 0 wounds, nurgle slår in 2 wounds, han har 4 aromour 3ward, han dör!!! biggrin.gif coolt som fan. Det hela slutar lite halv tråkigt för mig, letters fick inte göra overrun in i hans 2! kvarvarande Khorne warriors och dom klarade sin frenzy charge in i mig, hans tzeentch warriors var 5 kvar. min Magiker ville även göra en suicide charge in i hans tzeentch killar nådde inte på typ 6" men som tur var så gick han genom skogen som var farlig och jag slog en 1a, så han dog, 2nderay säkrad.

12-8 till honom.

Match 5. Beastmen med Woc, kan inte bli mycketbättre för mig, särskillt när jag väl kom på att jag hade -2ld baner (kom på det runda 3)
Han hade ca 35 Gors med lev 4 shaman, o bsb +1str baner. 5 centaurer 1 jätte 2x5 harpies 1lr2 chariots 2 Razorgors, 20 spjut ungors 2x 8 scouter 3 ogres 5 maurader horsmen med flails, 20 mauraders med flails plus en lev 2 med fire.
Deployment från min vänster: Deamonetts och furys, i centern letters och nurgles, höger flank firen riddare, furys o flamers.
Spelet börjar för min del perfect, han glömmer göra vanguard, och frågar om det e ok att göra den ändå, ja sa ja, men då vill jag göra en siren song på dom, det gör jag och han når chargen, smack så dog dom. i min runda påminde han mig att mina riddare måste göra frenzy check för att inte charg hans Ogres, jag failade, men slår 66 på chargen, mip mip så var dom framme, dock dog 2 av dom mot en ogre champion!! sen gör dom overrun in i hans centaurer. runda 2 så chargar hans chariot med 1w taget av flamers min fiend, han klarar bara göra 1w och jag överlever crumble. Hans jätte chargar ävem rätt in i marauders, 15str 5 attacker som jag lägger först, Chaos gudarna log när dom såg att dom gjorde 5!w p jätten, blödandes började jätten skrika och spotta, och dom glada marauders blv jätte rädda o sprang, och jätten sprang ner dom. Så mycket för deras upphöjda status. i mitten slåss Nurgles med hans Gors. jag slår oförskämt bra, medan han har ganska otur. i typ runda 3 slår hans magiker 1,1,3 på en spell och kan inte bidra mer till striden i mitten. nästa runda så slår han en misscast och sugs in i warpen. min motspelare hade ingen tur alls, medans jag slog ganska bra.
Jätten undrar ni, jag furys chargade honom och hoppades på en 5a to wound, klart jag hittade en sådan. Det slutade med att allt hans dog, och jag förlorade mina riddare samt min fiend och 10 marauders.
En svår match för min motståndare men med tärningarnas hjälp/motstånd så var det helt kört för getterna.

20-0 till mig.

Tack alla för en rolig turnering.

Mvh Daniel Talmid c4 skåne.

#2 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 01 mars 2011 - 09:08

20-0 till mig mot Magnus Cullberg, matchen var ojämn, men det var skoj som bara den, Magnus var aldrig i närheten av en sur/ledsen min och det var inte konstigt att han vann sportsmanshippen. Tack så mycket Magnus, jag hade nog haft en lite halv ledsen min i den matchen

Du är en elak jävel du smile.gif

Först hämtar du mig inte på stationen och sedan ljuger du, det var ju jag som vann sportmenship.

Annars var det en trevlig battle report.
David "Dangerous" D

#3 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 01 mars 2011 - 11:38

QUOTE (Talmid @ Feb 28 2011, 23:17 ) <{POST_SNAPBACK}>
En svår match för min motståndare men med tärningarnas hjälp/motstånd så var det helt kört för getterna.

20-0 till mig.

Tack alla för en rolig turnering.

Mvh Daniel Talmid c4 skåne.
Det var missflyt, men när motspelaren är trevlig så gör det inte något! Himla trevligt trots trollerimisslyckandet. Jag är glad att jag fick möta demonerna eftersom matchningen är så tung. Det ger lärdom. I allmänhet h*tar jag när tärningarna bestämmer för det tar bort känslan av att man spelar bra/dåligt. En match dog halva min hord i Plauge runda ett och i en annan sprängdes min motståndares padda runda två. Endera var riktigt trist.

Trevlig battle report.

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar