Hoppa till innehåll

Foto

Ett "nytt" Trick

• Please log in to reply
65 replies to this topic

#61 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 923 Inlägg:

Postad 18 augusti 2010 - 10:48

QUOTE (DHettNeck @ Aug 18 2010, 00:06 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Lagerlöf @ Aug 17 2010, 23:16 ) <{POST_SNAPBACK}>
Om man fick gå inom 1".

Nästa problem: Ställ örnen precis framför så att motståndaren bara kan clippa dig vid charge och på så sätt antagligen inte dödar dig. De vinner säkert med ranker och sånt men dödar man en och har en bsb/general nära så kan du hålla blocket där nån tur. Sjukt effektivt.

Sluta göra örnar av fjädrar!

Ännu bättre om man gör det med en stor enhet. Typ 100 slaves mot 14 swordmasters eller liknande. 1"apart är till för att man ska kunna navigera lite innan man ger sig in i närstrid.

Exakt. Så det finns ju alltid saker som kan göras lite fult. Och det här är ett av de minst fula sakerna

#62 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 18 augusti 2010 - 10:58

QUOTE (Lagerlöf @ Aug 18 2010, 11:48 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (DHettNeck @ Aug 18 2010, 00:06 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Lagerlöf @ Aug 17 2010, 23:16 ) <{POST_SNAPBACK}>
Om man fick gå inom 1".

Nästa problem: Ställ örnen precis framför så att motståndaren bara kan clippa dig vid charge och på så sätt antagligen inte dödar dig. De vinner säkert med ranker och sånt men dödar man en och har en bsb/general nära så kan du hålla blocket där nån tur. Sjukt effektivt.

Sluta göra örnar av fjädrar!

Ännu bättre om man gör det med en stor enhet. Typ 100 slaves mot 14 swordmasters eller liknande. 1"apart är till för att man ska kunna navigera lite innan man ger sig in i närstrid.

Exakt. Så det finns ju alltid saker som kan göras lite fult. Och det här är ett av de minst fula sakerna

Fast man kan ju inte gör det du citerar eftersom man inte får gå inom 1" tongue.gif

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#63 Kalle Kula

Kalle Kula

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 Inlägg:

Postad 18 augusti 2010 - 12:11

QUOTE (Puritan @ Aug 18 2010, 11:25 ) <{POST_SNAPBACK}>
@Lagge: Det var absolut inte riktat till dig utan snarare till situationen där vissa tycker si och andra så, de borde inte ens dyka upp som det tex inte gjorde i 7:th för många av dessa saker som vi snackar om nu fanns det redan utrymme för i 7:th men dök inte upp, iaf inte som jag kan dra mig till minnes. Men som sagt var inget riktat mot dig alls, sry om du kände det så.

//Puritan

Skiljetecken? Det skulle nog vara enklare att läsa Kant översatt till Yoda-språk än den där meningen! blink.gif

#64 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 18 augusti 2010 - 12:22

@Lagge: Du missuppfattade intentionen. Kommentaren var allmän. Problemet är ju att i Åttonde kan detta hända då man får mäta. I Sjunde var det ju inte tillåtet. Min åsikt är att helt enkelt turneringsarrangörerna förbjuder tricket. Jag skulle själv inte använda det.

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#65 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:

Postad 18 augusti 2010 - 12:58

QUOTE (Kalle Kula @ Aug 18 2010, 13:11 ) <{POST_SNAPBACK}>
@Lagge: Det var absolut inte riktat till dig utan snarare till situationen där vissa tycker si och andra så, de borde inte ens dyka upp som det tex inte gjorde i 7:th för många av dessa saker som vi snackar om nu fanns det redan utrymme för i 7:th men dök inte upp, iaf inte som jag kan dra mig till minnes. Men som sagt var inget riktat mot dig alls, sry om du kände det så.

//Puritan

Skiljetecken? Det skulle nog vara enklare att läsa Kant översatt till Yoda-språk än den där meningen! blink.gif

Därav skrev jag inte @Kalle Kula

tongue.gif
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#66 Kalle Kula

Kalle Kula

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 Inlägg:

Postad 18 augusti 2010 - 15:12

QUOTE (Puritan @ Aug 18 2010, 13:58 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Kalle Kula @ Aug 18 2010, 13:11 ) <{POST_SNAPBACK}>

//Puritan

Därav skrev jag inte @Kalle Kula

tongue.gif

smile.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar