Hoppa till innehåll

Foto

Vad Som Funkar På Gotchon 2016

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
10 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 20 februari 2016 - 19:08

Nu är det dags igen. Nu kommer ju inte gothcon lira med 0,11 men så jag kommer ta med vad jag tror kommer ändas också.

När det kommer till regelboken så tror jag volley fire kommer ändras för den är väldigt bra nu och jag hoppas magi systemet ändras.

Beastmen: Tror inte så mycket kommer ändras. Är nog vanguard magic item, kanske dyrare chartios samt lite ändringar på monster.

Jag har lirat några matcher men en BM armé som har två hårda inf block, lite chariots, lite diverts, 3 abmush inf samt 2 ambush jättar. Listan är bra mot skytte listor vilket gör att den klara alver ganska bra vilket är ett plus men den har problem mot väldigt hårda combat listor. Jag tror att BM kan gå bra men tror inte vi kommer se mer än 1-2 BM listor.

Daeamon leagin: Jag tycker det finns väldigt många enheter i DL som är lite för bra. Men eftersom de bara är lite för bra så tror jag DL kan komma undan nästa uppdatering. Det gör att jag tror att DL kommer gå väldigt bra. Man kan köra på mycket skytte med igniters och sky sperpents eller så går man mer på strid med clawed fiends, pestielnse beast och blight flyies-

Dread elves: Jag var inne på DE forumet idag och där gnäller alla på hur dåliga de är men sedan ser man listorna de spelar med och då fattar man att det går dåligt :) Jag tror inte DE kommer att ändras så mycket men jag hoppas de gör så att scouts till raven cloak blir ett tillval så man inte behöver lira black magiker på drake. Nu är det väldigt bra att ha den på en drake men lite tråkigt eftersom det gör enformiga listor. Jag tror att DE kommer gå ganska bra.

Dwarven holds: Har ingen aning hur dvärgarna kommer att ändras. Eftersom de inte har gått så jättebra på turneringar kanske det inte kommer hända så mycket men å andra sidan så har många turnerings listor varit ganska dåliga. Just nu är det anvils och seekers som vinner matcher. Jag hoppas de nerfar de lite och buffar andra saker. Men om inget ändras kan dvärgar gå väldigt bra om de spammar seekers.

Empire of sonnstahl: Här måste det ändras en hel del för just nu är deras skytte väldigt bra medan deras combat block inte är vidare bra. Så svårt att säga hur det kommer gå men jag tror det kan gå okej för empire.

Highborn elves: Det är en av raserna jag tycker är bäst men de verkar inte spelas så mycket på turneringar så de kanske kommer undan en stor nerf. Så om inte mycket ändras tror jag att HE kommer gå bäst av alla arméer.

Kingdom of equatine: Just nu är grail knights deathstar det enda som fungerar. Jag hoppas de gör andra saker bättre och nerfar det men jag vet inte om det kommer att hända. Så om inte mycket händer tror jag de kan gå okej för så har man 1500 pts som man nästan inte kan förlora.

Orcs and Goblins: Jag tycker att O&G är en bra armé men jag tror inte så mycket kommer att ändras för de. Jag hoppas bara att gren Idol nerfas för den är för bra just nu. Jag var skeptisk till deras cav i början men nu lirar jag med två cav enheter i O&G. Jag tror O&G kan gå väldigt bra.

Sarus Ancient. Jag tror att det kommer gå väldigt dåligt för SA. Det beror på att jag tror att de kommer bli sönder nerfade. Det är klart att de måste nerfas men jag tror att de kommer nerfas för mycket. Om de inte gör det så tror jag det kommer gå ganska bra för SA men det beror till stor del på att det ofta är bra spelare som lirar SA.

Sylvian elves: Det är ju ett ryckte att alla alver kommer förlora sina ras specifika egenskaper men det hoppas jag verkligen inte. SE egenskap är ju väldigt mycket mer random än de andras pga det beror på antal skogar på bordet och var de står. Jag tror att str5 dryader kommer försvinna och kesteral knights kanske kommer bli bättre. Annars tror jag inte så mycket händer. Jag tror SE kommer gå okej men inte jättebra och det beror på att jag tror det kommer många snabba hårda arméer.

The Vermin swarm: Jag har inte så stor erfarenhet av VS men jag hoppas att en hel del ändras. Just nu är det väldigt bra att lira med två Vermin daeamon och två abomination. Jag hoppas de gör det samt rotary gun lite sämre och buffar andra saker. Eftersom jag har så liten erfarenhet av VS har jag ingen aning om hur det kommer att gå.

Undying dyansty: Jag räknar med att de nerfar casket för just nu är det så sjukt bra. Sedan är det okej om de buffar andra saker. Jag tror att UD kan gå okej om de kör med mycket monster och/eller shabits samt tomb architect. Colossus med bågar är bra. Battle sphnix är bra mot mycket men inte mot allt. Jag tror inte UD kommer gå så bra och det beror mycket på att sämre spelare kommer att lira med de.

Vampire Covenant: Jag tror och hoppas att VC inte kommer att ändras för mycket. De har förlorat en hel del på magisystemet i 0,11 så om det ändras är det såklart bra för de. Men jag vill att en del saker ska ändras för just nu är det ganska stor skillnad på en del enheter. Jag tror att VC kommer gå okej.

Warriors of the dark gods: Just nu är det snabba arméer med mycket monster som gäller. Jag hoppas att en del saker nerfas lite men osäker om vad som kommer att hända. Om inte så mycket händer tror jag att de kommer att gå riktigt bra.

Till sist kan jag genre säga att vad man än spelar så bör man ha saker som kan döda monster för väldigt många monster är starka just nu. Det kan såklart ändars i 0,12.

David "Dangerous" D

#2 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 067 Inlägg:

Postad 20 februari 2016 - 22:55

Tja, du kan ju omöjligt syfta på en Dark Elf Beast of Karond Kar-lista iaf, när du säger att monster är för bra. Det skriker ju "Crash & Burn, in 2:nd turn!" över den. Manticores blir borttrollade och utskjutna på 2 turns, War Hydras klarar inte av Rank & File framifrån. But that´s the way I like it! :P Sedan när har drakar blivit standard i en Warhammer-armé?

#3 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 20 februari 2016 - 23:09

Stardragons har alltid varit poppis och med 9th age delade profil på beridna monster så kan det vara värt att slänga upp en magiker på en sån :) 

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#4 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 067 Inlägg:

Postad 21 februari 2016 - 00:14

Det (regel)problemet löser dom säkert. Jag tycker rent generellt att Warhammer och 40K gick fel väg när dom introducerar så fysiskt stora modeller, men, men... Får man plats med en Stardragon på 6*4 fot utan att bordet viker sig? Tror inte dom är så lämpade i mindre slag, mer om man har en temadag med megabattles.

#5 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 21 februari 2016 - 10:40

Antagligen ett försäljningsjippo från GW´s håll. Kidsen gillar stora flashiga modeller  ^_^

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#6 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 067 Inlägg:

Postad 21 februari 2016 - 11:05

Mer Pixies, Bat Swarms, Snotlings och Nurglings m.m. åt folket...
Nja, jag tycker det är ett problem. För den historielöse kan jag informera att GW/Citadel gick från 25mm-figurer till 28mm för några år sedan. Om jag spelar 40K så vill inte jag att någon ställer upp en j-a Titan på andra sidan. T.o.m. Landraider-modellen är för stor. Ursäkta det 40K-relaterade, men jag tror ni fattar vad jag menar, om inte, googla.

#7 Betelgeuse

Betelgeuse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 22 februari 2016 - 08:41

Så du varvar för monster vilket kommer innebära mycket kanoner som svar, vilket innebär att jag skall ha en infanterilista där kanoner inte biter? =P

Jonas Fredriksson - YLVA

#8 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 22 februari 2016 - 12:48

Jo men den som då ligger ett steg före tar då en armé som är bra mot infanteriet! ;)

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#9 Betelgeuse

Betelgeuse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 23 februari 2016 - 09:06

Ja och där med borde man ställa upp mycke monster!

Lite jobbigt att vänta på nästa release av 9th nu dock. Vill bygga och testa listor men känns så motigt när mycket ändå kommer att kastas runt snart.

Jonas Fredriksson - YLVA

#10 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 23 februari 2016 - 13:31

Finns ju ute sneak peaks för många arméer nu. Sen är ju en bra tumregel att om något är för bra för vad det kostar så kanske man inte ska bli förvånad om det sen ändras

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#11 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 012 Inlägg:

Postad 23 februari 2016 - 13:37

Ja. därav hade den här listan nog varit bättre till TNQ än till GothCon då det kommer vara helt andra förutsättningar dit.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar