Hoppa till innehåll

Foto

Darkelfs, Tråklårdi

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 247 Inlägg:

Postad 10 maj 2011 - 23:17

Många DE spelar med den tråkiga lorden som typ aldrig dör men frågan är om han är värd att ha med.

Han är såklart skitbra mot nästan varje arme med ett viktigt undantag. Han är inte bra mot andra DE. Nu beror det såklart lite på hur den andra DE armen ser ut men
om det är en ganska vanlig DE med couldron så är han inte så bra. DE har ganska gått om str 3 gubbar och när de får KB har lorden bara ett 4+ ward save och det är inte så bra då.

Man kan argumentera att han är med att ha värd för att han är ju så bra mot nästan alla andra arméer och det stämmer ju. Men personligen så tycker jag att DE är den bästa armen i ETC även om
DoC ligger nära. Med det vill jag säga att DE vinner nästan alla matcher utan honom ändå och mot det svåraste motståndet ( andra DE ) så är lorden inte så bra.

Innan tyckte jag det var en självklarhet att ha med honom men nu är jag lite osäker så vad tycker ni?
David "Dangerous" D

#2 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 240 Inlägg:

Postad 10 maj 2011 - 23:42

Det känns lite som ETC restriktionerna är skrivna av DE spelare som inte vill göra sin armé sämre, det faktum att de var tveksamma till att ens låta DE cappas på 6 PD säger ju en del.

DE lord/hero på pegasus med pendant är sjukt stört hård mot varenda armé där ute, S3 är ju värdelöst mot en sådan lord när han har 1+/2+ armour save. Det är ju inte som att han kommer vara i närstrid med spearmen om han inte vill det. Mot andra DE så är det ju bara att springa in honom i hydran så slipper man den hela spelet, kostar ungefär lika mycket som en hero på pegasus med pendant också.

Har mött denna hero mina två senaste matcher med mina goblins och den är stört tråkig och OTT, kan inte skjuta på den med doom divers/rock lobbas, den får 2+ ward, kan inte skjuta mot den med archers/magic missiles, den får 1+ save. I närstrid har den 2+ save mot mina goblins och 2+ ward mot mina squigs.

Det finns inga bra argument för att pendant ska vara tillåten.
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#3 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 390 Inlägg:

Postad 10 maj 2011 - 23:42

Han har ju sin armor save också, och att slänga in honom i en hydra är väl inte alltför orimligt?

Ingen expert på DE men jäveln är störande. Vill ju dock påstå att DE har så mycket annat bra att de kan klara sig utan honom smile.gif
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#4 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 05:11

De "Homogay" Lord? Kom igen, vad är du, fem år eller?
Postad bild

#5 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 07:15

Han är lätt värd att spela med vilken armé man än möter. Att överväga att inte ta honom är att överväga att göra sin lista märkbart sämre.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#6 Merihim

Merihim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 57 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 08:10

Riktigt kass titel på tråden. Varför använda fördomsfullt språk när man kan undvika det?

#7 Zavratatar

Zavratatar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 869 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 11:23

Snart kommer hampus viftande med bannhammaren biggrin.gif

#8 sandpeople

sandpeople

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 221 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 12:18

För en som inte riktigt vet: Kan man döda pegasusen? Annars låter det som killing blow eller låg-styrka-utan-armour-save-magic-missile är det enda vettiga.

Låter vettigt att flytta pendant till arcane intems (som en del turneringar gör).

#9 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 12:21

QUOTE (sandpeople @ May 11 2011, 13:18 ) <{POST_SNAPBACK}>
För en som inte riktigt vet: Kan man döda pegasusen? Annars låter det som killing blow eller låg-styrka-utan-armour-save-magic-missile är det enda vettiga.

Låter vettigt att flytta pendant till arcane intems (som en del turneringar gör).

Man kan inte döda pegasen, dom är numera en modell.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#10 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 12:30

Jag har editerat topicen eftersom jag dels tyckte den var provokativ och inte kändes helt seriöst.

#11 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 11 maj 2011 - 14:56

QUOTE (petrus @ May 11 2011, 13:30 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag har editerat topicen eftersom jag dels tyckte den var provokativ och inte kändes helt seriöst.

Darn vad vi är politiskt korrekta här dåbiggrin.gif

Tror dock inte startaren menade att vara fördomsfull eller otrevlig mot någon iHBT gruppen.

Men jag håller med, fördommar, rasism, o dyl passa inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar