Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 403 Inlägg:

Postad 10 september 2019 - 10:50

Hej  får tacka alla som kom till eventet!  alltid lika skoj och se hur många som vill dyka upp för rulla tärning en helg..

Lite saker jag vill fråga om:

-Vi saknade projektor denna gången var detta problematiskt?  förskte gå runt oftare pga denna brist

-Pricksystemet  var det tydligt? stressande? bra?  Ingen fick prick för inte klarat sig till tur 2 på 90 min o jag har aldrig fått dela ut så lite försenat prickar någonsin

- borden, försökte göra en del obalans mellan bord o bord samt sida o sida.  var det för obalans? lagom? eller för lite obalans?

- Vi fick inte till tacoservering eller någon foodtruck som reservplanen var iår  var det problem få tag i resturanger på stan?  Anledningen till ingen tacos var att våra 2 taco experter kände var lite maffigt med 280 spelare att göra tacos åt.

- Information på swfbr, är detta något som är önskvärt fortfarande eller skall man gå helt över till facebook som alla andra spelsystem kör med?

- de nya pokalernas stil är något vi har som ambition att fortsätta med, vad anser ni om dessa?

Har ni andra tankar angående helgen så shoot :)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#2 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 132 Inlägg:

Postad 10 september 2019 - 12:53

Projektor: Saknade den lite. Men tyckte du kompenserade mer än väl för det med att gå runt och säga tiden. Jag hade rätt bra koll själv dock.
Prickar: Sååååååå bra system! Satte lite sprutt på en att hinna klart. Jag var aldrig nära att inte hinna klart iofs - men kanske delvis pga det? Tycker det var Jätte bra! Fortsätt gärna med det!
Borden: Tycker du hade designat dom bra. En sida var i princip alltid klart bättre - lite beroende på matchup och deployment. Men generellt så ja. Gillade det!
Tacos: Saknas alltid så klart. Dom är awesome! Men förstår så klart att dom inte orkar :P
Priserna: Jag tycker det kul med något annat än pokaler, men hade gärna sett något som var lite mer... fancy. Typ i glas, eller kanske metall rent av? Och större!! :D Även om mitt prisskåp har börjat tycka mer och mer om små priser, så är det ju roligare med lite större pjäser tycker jag =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#3 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 033 Inlägg:

Postad 10 september 2019 - 13:55

-Projektor spelar inte så stor roll, i den lokalen ser ändå inte 1/3 av spelarna den oavsett var du sätter den.

-Bra med pricksystemet.

-Bra med mer taktik runt borden, en del var dock inte riktigt anpassade för vissa deploys eller scenarion.

-Tacos, hade varit trevligt men jag förstår den avskräckande mängden som behövde göras, var väl lite trångt på stan men gick bra.

-Jag föredrar pokaler, men priserna såg fina ut.

-Som vanligt bra i övrigt.

-Info på SWFBR är att föredra för egen del, tycker info bara försvinner i scociala medier.

-Såg dag två att det fanns en låda med klossar till kullarna, hade varit bra om dem ställts ut runt borden för snabb åtkomst.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#4 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 448 Inlägg:

Postad 10 september 2019 - 13:59

Projektor: Saknade inte
Prickar: Bra, kom själv i tid till varenda match i stället för att ibland komma några minuter sent som jag brukat göra tidigare  :blush: Behövde heller aldrig vänta på min motståndare vilket hänt vid tidigare turneringar. 

Borden: Mestadels ok men bord 18 där jag spelade match 5 (med den riktigt snygga "Ted terrängen") hade, i både min och min motståndares mening för mycket impassable terräng. En medelstor och en liten impass mindre hade i bådas uppfattning gjort bordet roligare att spela på.  
Tacos: tänkte jag inte på att de saknades. och jag förstår anledningen när vi var så många. Med 1.5 timmes lunch hinner man ner på stan och det finns gott om restauranger att välja på. Dock kanske detta är ett problem för folk som inte hittar i Västerås.

SWFBR: Ja. det är väldigt trevligt att det här forumet samlar info om alla svenska turneringar. Vill inte ha det utplottrat över facebook. 
Pokalerna:  Min tanke när jag såg dem var att ni verkade behöva spara pengar. Det är väl inget jättefel på iden men jag skulle gärna se att de såg lite mer påkostade ut. 

Övrigt: Min eviga käpphäst. Har man bord där det inte går att stå på i alla fall en av kortsidorna ska man inte ha diagonal deployment :excl:

KLOSSAR! Det har tidigare varit så att de ligger till hand nära borden men den här gången hittade jag aldrig några när jag behövde. Om det som andra skrivit fanns i en låda så missade jag dem helt

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#5 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 403 Inlägg:

Postad 10 september 2019 - 15:53

klossar var miss av mig ställde dem på ett bord vid ingången till matsalen för att ställa ut dem senare... senare kom aldrig utan glömdes av..

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#6 SweetBeast

SweetBeast

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 33 Inlägg:

Postad 10 september 2019 - 18:15

Tack själv, fantastiskt väl ordnat och bra service, 5 toasts!

Projektor låter fint för att få en snabb överblick!

Jag gillade också prick-systemet, kanske dra ner tiden till 60 min till tur 2, eller blir det för stressigt kanske?

Borden var super!

Tacos - JA TACK! Det blev lite stressigt att fara och hitta ett ställe, beställa, käka och sen tillbaka för nästa match!

Priser, jaa.. tänk om man hade varit i närheten av dem!  ;)

Edit: har inte FB så jag uppskattar att det finns info här!

Har inte varit på många turneringar men det här var en av de bättre, helt klart! STORT TACK, hälsa alla som varit inblandade!

#7 Jaernhans

Jaernhans

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 228 Inlägg:

Postad 13 september 2019 - 12:42

Tyckte pricksystemet var bra men lite för snällt, borde vara prickar för alla som inte kör 6 rundor (förstår att det är omöjligt att hålla koll på dock).

Nått bord var något för jämnt i valet (varsin kulle, skog och impass) men gillar verkligen upplägget att välja sida spelar roll.

I övrigt 5/5 för ett fantastiskt (som alltid) arrangemang.

PS. Fortsätt gärna med sneddeploy, den är med för sällan. DS.

#8 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 942 Inlägg:

Postad 13 september 2019 - 13:08

Terrängen kändes inte ojämn alls tyckte jag. Vissa bord hade lite för mycket impass nära varandra centralt, svårt att göra nåt vettigt oavsett sida då.

Men ser gärna lite mer fördel att välja sida :)

Allt annat superbra!

#9 bluu

bluu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 13 september 2019 - 15:40

Egentligen är allt plus. Bra ordnat, schyssta bord med bra terräng. Pricksystemet var tydligt kommunicerat och jag gillar det skarpt. Kan hålla med om att det kunde vara hårdare, men då ska man också kunna kolla allt, och det blir svårt. Kiosken var smidig, temperaturen var bra förutom under delar av amtch 4 när det blev ganska varmt.

Jag har nog inga förbättringspunkter, faktiskt. Förutom att det var lite varmt under match 4. Just det, ecksen strulade lite, men jag vet inte om det är något ni kunde påverka.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar