Hoppa till innehåll

Foto

Battle of Champions VI

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
31 replies to this topic

#21 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 18:46

jag skulle vilja ha målningskrav men tror det är för många som inte kommer då. Vi behöver så mycket folk som möjligt här i sundsvall då de lokala spelarna är väldigt lata och aldrig dyker upp. Jag menar inte dig då fandén utan folk i närområdena som härnösand, hudik, övik, ö-sund och liknande. Det brukar bara bli folk från sundsvall och sedan blir det umeå, uppsala och liknande. Folk kan åka 40 mil för att spela men inte 5?

Jag vill att folk häromkring ska komma å någon turnering och bli fast så det blir mer turneringsspelare i mellan-sverige och jag vet inte om det hjälper med målningskrav men jag tror det blir lättare om folk kan ställa upp med nästan allt målat.

#22 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 18:49

Fantasia Fanatic har målningskrav, ser de omålade modeller plockas de omedelbart av bordet.
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#23 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 20:00

Forslund, jag förstår vad du menar och vi har ju diskuterat det här förut. Men jag undrar ändå om inte den visuella aspekten av det här spelet skulle gynnas av målade armeér och därmed nyrekryteringen. Jag känner personligen att jag inte vill lägga ner en helg på att spela mot tennfigurer i bara mässingen. Det är den nakna tennen som håller mig borta från klubben. Jag tycker helt enkelt att den visuella delen är viktig.

Däremot så kan jag tänka mig att spela mot en omålad armé någon gång då och då "privat" när jag vet att motståndet är bra OCH trevligt. Vilket leder tankarna vidare, Forslund har du lust att ta ett parti om någon vecka, skulle behöva pröva 7th?

Magnus

#24 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 20:01

fast en sprayad armé med tre färgklickar på basen är ok? det är inte mycket till målningskrav där heller, har både varit "prickade" arméer och omålade modeller med där också, varje gång jag varit där, vilket är nästan varje gång.

#25 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 20:08

Ska jag höja kravet till målad armé? Problemet är också vad målad armé innebär. Tre färger säger vissa, men på tidigare nämnda fanatic ställer folk upp modeller med tre prickar på basen. Är det målat?

Jag håller dock med om att man skulle kunna lägga färg på större delen av modellerna, lite färg på många figurer är helt klart bättre än hälften klart, hälften tenn. Jag är oerhört långsam på att måla och brukar ställa upp med halvfärdiga arméer men försöker åtminstone ha färg på alla, även om det ser illa ut. Det är väl lite därför jag är slapp på målningskraven;-) Jag skulle vilja kunna kräva målat men då det inte finns så många warhammerspelare runt sundsvall så släpper jag på kraven.

Jo, vi skulle kunna ta en match till veckan då 7:e har släppts. Man måste ju provspela lite. Mitt spelande har legat lite nere men det kommer nog igång efter helgen igen.

#26 Fandén

Fandén

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 62 Inlägg:

Postad 08 september 2006 - 15:55

Nästa vecka är jag väldigt upptagen på universitetet, är där till 18 varje kväll. Därmot veckan efter ser det bättre ut, då är endast onsdag torsdag lite struliga då jag ska köra lite lastbil samt gå på universitetet.

Angående målning, den här gången påverkas inte min närvaro utav det utan pga frugans 40 årsdag, även om jag kunde komma på lördagen lär jag vara bakis och därmed inte i stånd till att köra bil på söndagen. I framtiden skulle jag gärna se strikta målningsregler.

Det här tre färgprickar nonsenet är ju bara skit, om man säger till folk att det ska vara målat så får dem förstå vad det betyder själva. Kommer man dit med tre färger på basen så går man miste om anmälnings avgiften. Jag tror att de snottlings som försöker sig på detta gör det bara en gång, 150 kronor är tillräckligt för dem att inte försöka igen. Konsekvens är det som behövs.

Däremot behöver det bara vara enkelt målat, gröna saurasar med brun färg på vapnet och kanske lite grått på stendetaljerna på vapnet räcker gott, baserna behöver bara vara goblingröna eller annan valfri färg. En av de jag spelar med har extremt primitiva figurer men det är OK. Higlights, blending och allt annat fint är inte nödvändigt för min smak, även om jag nu själv gör det så tycker jag inte att någon ska "tvingas" till det. Men, för mig är warhammer ett visuellt spektakel, annars kunde vi lika gärna spela med kartongbitar i olika färger och använda mer precisa regler.

Magnus

#27 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 08 september 2006 - 19:07

Tänkte kolla när sista matchen på söndagen är klar, hoppas så tidigt som möjligt

#28 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 11 september 2006 - 06:14

Eftersom det bara är en match på söndag slutar den ganska tidigt. 13-tiden har jag för mig att det ska vara prisutdelning

#29 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 303 Inlägg:

Postad 14 september 2006 - 18:23

Blir till att ta en grudge-finalmatch igen då Mätz . eller hur? smile.gif

Ska bli kul att begrava 6th edition i Sundsvall - ska göra debut med mina (visst de är köpta klara, men ändå..) Nurgle demoner.

#30 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 14 september 2006 - 19:16

Tänkte bara säga att det blir lokalbyte på konventet, lokalen vi hade tänkt blev bokad nässta helg... Vi har dock hittat en annan lokal och om någon behöver vägvisning så hör av er till mig. 070-36 66 593De som är anmälda ska kontaktas så det ska nog inte bli några problem.

Lite annan information: Scenarion kommer att läggas ut på varje bord och man behöver inga extra modeller. En liten slumphändelsetabell ska rullas på före varje slag också. En quiz blir det också, och den blir på ändringarna mellan 6:e och 7: e editionen.

#31 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 573 Inlägg:

Postad 14 september 2006 - 21:59

QUOTE (Dakoth @ Sep 14 2006, 18:23 )
Blir till att ta en grudge-finalmatch igen då Mätz . eller hur?  smile.gif

Ska bli kul att begrava 6th edition i Sundsvall - ska göra debut med mina (visst de är köpta klara, men ändå..) Nurgle demoner.

Nurgle demoner alltså moog, låter MYCKET farligt. Nu är det tyvärr så att jag inte tror jag kommer åka till boc. Det framför allt pga att jag har en fotbollsmatch jag gärna vill spela.
Sen har jag svårt att motivera mig för 6th just nu. Fantasia QFA och BSK står dock på önskelistan så hösten blir nog flullproppad av warhammer ändå.
Maffo kan man få tillbaks sina pengar på ngt sätt.
Mitt konto kanske ni har iom att jag betalade från det, annars så synes vi väl på ngn turnering om det går att lösa så smidigt.

#32 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 303 Inlägg:

Postad 15 september 2006 - 21:13

Inga bangers nu Mats - klart du ska vara med att begrava 6th edition!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar