Hoppa till innehåll

Foto

BoC V - Information

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
39 replies to this topic

#21 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 18 april 2005 - 16:41

Hur anmäler man sig. Är självskriven smile.gif

#22 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 17:19

Det går inte att anmäla sig än, men det kommer att dyka upp nästa vecka tror jag. Ska ha möte med konventsanordnarna då. Det ser i alla fall ut som det blir ett konvent och vi kommer hålla till på folkets park, så det kommer vara fin-fina lokaler den här gången. Var folk ska sova vet jag inte än, men i värsta fall finns alltid spel-lokalen, den tycker ju alla om att sova i, eller hur;-)

#23 Erotikos

Erotikos

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 37 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 18:06

Mmm.... betonggolv... det är alltid lika skönt tongue.gif

#24 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 20:29

Det folk kan göra om dom är intresserade av att komma är att skicka ett mail till mig som ett slags preleminäranmälan så jag kan få lite koll på hur stort intresset är. Dessutom kan jag skicka info och regelpack direkt så fort det är klart. Skicka till: maffo@telia.com

#25 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 177 Inlägg:

Postad 28 april 2005 - 09:56

Betong golvet går bra, man är ju van vid det lol =) Har skickat in en anmälan till dig samt skrivit ett mail angånde anmälan på Atlantis mail lista så ingen missar det.

/ Davve

#26 Ligny

Ligny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 28 april 2005 - 19:21

Ursäkta en som aldrig tidigare varit med på er turnering, men hur många deltagare brukar ni ha och är det svårt att få biljett när de släpps?

#27 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 29 april 2005 - 06:53

Det brukar vara runt 30 personer. I år håller vi till i Sundsvalls folkets park, så plats är inget problem även om det kommer vara en hel del annat den här gången då det är ett helt konvent.

#28 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 177 Inlägg:

Postad 30 april 2005 - 08:24

Hur mycket anmälningar har du fått in hittills och hur blir det med betalningen i år?

/ Davve

#29 gorehoof

gorehoof

Member

• Members
  • PipPip
  • 29 Inlägg:

Postad 03 maj 2005 - 21:27

Jag är en av dom som ska med från atlantis. Är det brottom att anmäla sig? Hur många platser finns det och är det risk att de tar slut?

- Erik

#30 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 04 maj 2005 - 07:22

Det är ingen risk att det tar slut på platser, lokalen är väldigt stor. Hittils är det ca 20 som är föranmälda och fler blir det. Tyvärr går det fortfarande inte att anmäla sig då konventets hemsida inte är uppe. Men oroa er inte, det kommer bli en warhammerturnering och det kommer finnas plats, även om det verkar lite struligt. Turneringsreglerna jobbar jag på just nu, men de som varit på tidigare BoC kommer känna igen sig, även om en nyhet i år blir att jag har en hjälpdomare som kommer sköta målningsbedömmningen.

#31 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 04 maj 2005 - 20:20

Inget magsår i år alltså biggrin.gif

Jag ska försöka komma i år igen (kan ju inte låta Davve skryta om att vara förste man som varit på alla BoC). Kommer dock hem den 20:e från en tripp till Brasilien och vet inte om jag kommer orka (läs: får för tjejen) sadla om direkt och bege mig norröver. Tror du det skulle finnas möjlighet att klämma sig in i turneringen om man anmäler sig så sent som dagen innan? Jag tycker inte om att anmäla mig till saker jag inte är säker på att jag kommer delta, annars skulle jag lämnat föranmälan redan nu.

#32 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 05 maj 2005 - 00:20

Det verkar som jag är den enda som kommer från min lilla grupp men det verkar som jag kommer, kan ändock inte svära helt ut på det då det är lite tråkigt att gå på en turnering om man inte känner någon överhuvudtaget unsure.gif

När måste du veta absolut? Jag vill verkligen komma så jag ska prata med grabbarna i morgon och se om jag kan få med någon.

Magnus Fandén

#33 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 177 Inlägg:

Postad 06 maj 2005 - 08:43

QUOTE (Nellil @ May 5 2005, 00:20 )
Det verkar som jag är den enda som kommer från min lilla grupp men det verkar som jag kommer, kan ändock inte svära helt ut på det då det är lite tråkigt att gå på en turnering om man inte känner någon överhuvudtaget  unsure.gif

Det behöver du inte oroa dig för, du får känna gemenskapen i ben beryktade källar lokalen då folk svär över att ha för tunna liggunderlag. Första BoC åkte jag dit utan att känna en kotte men det var inte ens i närheten av tråkigt.

/ Davve

#34 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 06 maj 2005 - 10:55

QUOTE (Nellil @ May 5 2005, 01:20 )
Det verkar som jag är den enda som kommer från min lilla grupp men det verkar som jag kommer, kan ändock inte svära helt ut på det då det är lite tråkigt att gå på en turnering om man inte känner någon överhuvudtaget  unsure.gif

När måste du veta absolut? Jag vill verkligen komma så jag ska prata med grabbarna i morgon och se om jag kan få med någon.

Magnus Fandén

Den första turneringen jag åkte på (inte någon BoC utan sydcon 2003, men iaf) kände jag inte någon enda person heller. Men det var mycket roligt ändå!

#35 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 07 maj 2005 - 01:26

Om sanningen ska fram så känner jag ju folk lite grann där nere på klubben, det är mer att min vanliga spel grupp ser ut att svika mig, de svinen! biggrin.gif Kommer Farm att komma? Och hur blir det med Morgan då? Jag vill ju få ordentligt med pisk så att inte mitt ego växer alltför mycket av att spela mot mina vänner. blush.gif

Jag är förbannat sugen på att ta en riktigt fluffy armé och verkligen inte bry mig om resultateten så som på den tiden då man spelade dvärgar med massa longbeards.

Tyvärr Dilandau får jag ej nöjet av tunna liggunderlag i en källar lokal då jag bor här i stan, tja i alla fall strax utanför. Vilket för mig till nästa punkt.

Magnus

#36 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 07 maj 2005 - 10:20

Jag tror Göran dyker upp, men är inte säker. Om Morgan dyker upp får vi se (se hans ovanstående post). Det är helt ok om du anmäler dig dagen innan Morgan. Men till er andra, försök föranmäla er i alla fall, snart kommer ni kunna betala.

#37 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 177 Inlägg:

Postad 13 maj 2005 - 13:22

Inte för att stressa dig Mafo men hur går det? bara en vecka kvar nu.

/ Davve

#38 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 13 maj 2005 - 18:30

Har diskuterat det hela med konventsledningen och det blir anmälan på plats för konventet, men de som ska spela warhammer bör föramnäla sig. Kommer kosta 150 kr och betalas på plats. Det kommer också att vara en 40k-turnering fast lite mindre. Sova gör man i samma lokal, dusch finns tyvärr inte men badhuset ligger 50 meter därifrån om någon vill fräscha upp sig.
Regler för turneringen kommer komma upp på konventets hemsida www.sundkon.tk alldeles snart, snabbt sammanfattat är det 2000 p, inga special characters, 5 slag swiss utan avancerade scenarion

#39 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 177 Inlägg:

Postad 15 maj 2005 - 17:44

Oki men jag är själv skriven så då syns vi till helgen då biggrin.gif

#40 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 18 maj 2005 - 08:54

Reglerna är klara och utskickade. Om någon vill få dem så hör av er. Maila till maffo@telia.com

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar