Hoppa till innehåll

Foto

BoC V - Information

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
39 replies to this topic

#1 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 18 februari 2005 - 16:17

Nu är det dags för Battle of Champions V. I slutet av maj i sundsvall går detta av stapeln. kommer kosta 150 kr och anordnas i samarbete med Sundkon, ett spelkonvent i sundsvall. Mer information dyker upp så småningom.

#2 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 18 februari 2005 - 20:51

*hurrar*
vi kommer nog ett helt gäng från uppsala i år igen, ska prata med moog och davve och några till.

#3 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 18 februari 2005 - 20:54

JIPPI! BoC V! Fan vad kul! Räkna med 5-10 personer från Atlantis! biggrin.gif

/ Davve

#4 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 303 Inlägg:

Postad 19 februari 2005 - 20:56

Entlich!

Datumet är lite tokigt, men jag kommer göra allt jag kan för att komma..jag ska bli den förste att ha deltagit på alla BoC evilgrin.gif

#5 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 19 februari 2005 - 21:54

QUOTE (Dakoth @ Feb 19 2005, 21:56 )
Entlich!

Datumet är lite tokigt, men jag kommer göra allt jag kan för att komma..jag ska bli den förste att ha deltagit på alla BoC  evilgrin.gif

Den här gången ska du inte få stjäla min rättmätiga blush.gif seger ifrån mig som du gjort de senaste två gångerna jag mött dig. grumble grumble..... tongue.gif

Forslund jag ska kolla med Cora , Johan och en till polare om de ska vara med men själv tänker jag komma den här gången såvida inte något extraordinärt skulle hända med ungarna!

Kommer SOC listor vara OK? Är det något annat som kommer skiljas sig ifrån dem tidigare BOC?

Magnus Fandén

#6 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 20 februari 2005 - 09:19

Innebär "slutet av maj" att detta konvent hamnar där LinCon skulle ha varit?

#7 Mafo

Mafo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 90 Inlägg:

Postad 20 februari 2005 - 11:26

japp, står i topicen 21-22 maj, det är väl där lincon brukar ligga. Har hört rykten om ett eventuellt GT i skandinavien i maj men eftersom det inte verkar vara bestämt tror jag inte det blir av.

Datumet är inte helt spikat än, då lokalerna inte är bokade än, men det kommer ske snart. Jag hoppas hela konventet blir av den här gången och inte bara Wahammerturneringen som det blev förra gången.

De som varit med på tidigare BoC kommer känna igen sig, poäng för spel, målnng, quiz och lite övrigt, som vanligt. Nyhet för i år är att jag rekryterat en målningsdomare så förhoppningsvis kommer målningsbedömmningarna göras lite bättre än när jag stressar runt och gör dom själv.

#8 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 303 Inlägg:

Postad 20 februari 2005 - 22:22

QUOTE (Nellil @ Feb 19 2005, 21:54 )
Den här gången ska du inte få stjäla min rättmätiga  blush.gif  seger ifrån mig som du gjort de senaste två gångerna jag mött dig. grumble grumble.....  tongue.gif

ahh, det var därför det gick så illa sist..du var inte med och gav mig orättfärdiga poäng tongue.gif

Ser fram emot ett möta mot dig igen, det är alltid täta matcher. Kanske en grudge, grudge om vi frågar Mafo snällt wub.gif

#9 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 20 februari 2005 - 22:25

QUOTE (Dakoth @ Feb 19 2005, 20:56 )
Entlich!

Datumet är lite tokigt, men jag kommer göra allt jag kan för att komma..jag ska bli den förste att ha deltagit på alla BoC  evilgrin.gif

Vad snackar du för skit nu Mooge? Den förste kan du omöjligt bli så länge jag är med tongue.gif

En än gång fan vad kul!

/ Davve

#10 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 20 februari 2005 - 23:07

QUOTE (Dakoth @ Feb 20 2005, 23:22 )
ahh, det var därför det gick så illa sist..du var inte med och gav mig orättfärdiga poäng  tongue.gif

Ser fram emot ett möta mot dig igen, det är alltid täta matcher. Kanske en grudge, grudge om vi frågar Mafo snällt  wub.gif

Det vore väldigt trevligt att få köra en grudge match, då slipper jag ju att få stryk på slutet när man hoppas att allt är klart för stor seger blink.gif
Man skulle inte kunna tro på resultateten efter våra möten att du skulle tycka det var täta matcher direkt! blush.gif

Men dem är nog bland de roligaste jag har haft nöjet att köra då det fan i mig är roligare att få spö av en bra spelare än att piska upp en parvel som inte vet vad han gör.

Så vi får väl fråga Mafo om en grudge då så att Farm slipper att vinna altting han ställer upp i! Annars kanske vi kan träffas kvällen innan och ta ett parti i värsta fall?

Magnus

#11 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 303 Inlägg:

Postad 21 februari 2005 - 00:07

Resultaten har varit lite missvisande. Våra matcher har avgjorts på tighta CC-rundor som kunnat gå åt båda håll, om jag minns rätt. Väldigt spännande har de varit i alla fall.

Kommer vi upp på kvällen innan så tar jag gärna en match då...så kan vi hjälpas åt att hålla ner Göran på turneringen sedan laugh.gif

Dilandau: tänkte förgifta dig på vägen upp och slänga av dig på en mack...there can be only one. biggrin.gif

#12 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 21 februari 2005 - 04:11

QUOTE (Dakoth @ Feb 21 2005, 01:07 )
Resultaten har varit lite missvisande. Våra matcher har avgjorts på tighta CC-rundor som kunnat gå åt båda håll, om jag minns rätt. Väldigt spännande har de varit i alla fall.

Kommer vi upp på kvällen innan så tar jag gärna en match då...så kan vi hjälpas åt att hålla ner Göran på turneringen sedan  laugh.gif

Det stämmer nog att CC har avgjort och det har varit förbannat spännande, den här gången tänker jag byta ut tärningarna mot fusk tärningar så ska det nog gå vägen! evilgrin.gif Minns fortfarande med fasa hur en turn förra gången vände upp och ner på allt!

#13 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 21 februari 2005 - 10:19

QUOTE (Dakoth @ Feb 21 2005, 00:07 )
Dilandau: tänkte förgifta dig på vägen upp och slänga av dig på en mack...there can be only one.  biggrin.gif

Där hör ni gott folk, Mooge tänker förgifta alla sina farliga motståndare så han kan vinna. Så ni bör passa er för vad ni äter innan och under tuneringen tongue.gif

/ Davve

#14 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 21 februari 2005 - 16:33

skulle vara jäkligt roligt och ta sig upp till sundsvall för att spela wfb, kanske får chansen att trycka till dom gula blood bowl insperarade goblinerna laugh.gif (som jag tråkigt nog alldrig fick möta på QfA2)

#15 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 303 Inlägg:

Postad 23 februari 2005 - 12:48

QUOTE (Nellil @ Feb 21 2005, 04:11 )
Det stämmer nog att CC har avgjort och det har varit förbannat spännande, den här gången tänker jag byta ut tärningarna mot fusk tärningar så ska det nog gå vägen!  evilgrin.gif  Minns fortfarande med fasa hur en turn förra gången vände upp och ner på allt!

Det är ok för mig - men glöm inte att byta ut dem när du ska slå panictest laugh.gif

Dilandau: du är inte så lite karsk när du säger att du är "alla farliga motsåndare" = den enda farliga motståndaren wink.gif

Falakh: Klart du ska upp till modern av alla turneringar (nåja, lite överdrivet kanske men du kommer inte bli besviken)! Vi kommer åka karavan från Uppsala så tar du dig dit så kan du säkert åka med i en av bilarna.

#16 Nellil

Nellil

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 23 februari 2005 - 17:16

QUOTE (Dakoth @ Feb 23 2005, 13:48 )
Det är ok för mig - men glöm inte att byta ut dem när du ska slå panictest  laugh.gif

Så du kommer ihåg mina panik test, hmmm, de var ju just då jag hade tänkt att använda fusk tärningarna och det vore nog inte fel att använda dem på rally testen heller! blink.gif Jag brukar klara mig genom att inte behöva ta några test men du är ju så förbannat bra på att breaka mina grabbar att det är svårt att undvika! wub.gif Kanske ska jag damma av mina gamla VC's igen eller testa mina Tk's så att jag slipper oroa mig över sådana här trivialiteter evilgrin.gif

Men den här gången ska jag oavsett föröka komma tillbaka till mina rötter och använda en infanteri dominerad armé, problemet är vilken?

Magnus

#17 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 23 februari 2005 - 22:55

QUOTE (Dakoth @ Feb 23 2005, 12:48 )
Dilandau: du är inte så lite karsk när du säger att du är "alla farliga motsåndare" = den enda farliga motståndaren  wink.gif

Jaha så jag är den ända farlig motståndaren i dina ögon, fan vad great. Då blir bara jag förgiftad och av dumpad på macken med andra ord. Och här som man tänkte vara snäll och varna alla andra duktiga fantasy lirare. Det kommer nog stå dig dyrt att bara förgifta en tongue.gif

/ Davve

#18 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 24 mars 2005 - 20:32

Tänk att flera turneringar tycks tävla om att hålla warhammertävlingar på en av årets olämpligaste helger för studenter. Jag som var så nöjd över att man för en gångs skulle kanske skulle ha chansen att åka på lincon...och nu hamnar battle of champions på den helgen istället...

#19 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 15:02

dakoth: om inte datumen kärvar blir det garanterat BoC för mig, tror du det skulle vara möjligt att plocka up mig på tåg stationen i gävle?

#20 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 303 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 18:34

Finns det plats i någon av bilarna så är det inga problem. Hur det ser ut på den fronten är alldeles för tidigt att säga i dagsläget. Som reservplan kan jag rekommendera att du kollar in Y-Buss hemsida - då de kör mellan Gävle och sundsvall för en överkomlig penning.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar