Hoppa till innehåll

Foto

Ödlor I Etc Format

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 elaktomte

elaktomte

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 07:17

Jag skulle behöva lite hjälp :S. Jag spelar i nuläget primärt etc format, så jag skulle behöva tips på listbygge.

Vad kör man i dagsläget i ETC? Det verkar som att man antingen spelar dubbel slann, eller slann+kroak. Jag är väl lite intresserad av den sistnämnda, men funderar lite på det övriga i listan? Enbart skinks som core eller måste man trycka in ett block saurus för att fylla ut poängen?

Scar-vets fortfarande vettiga, eller har oldbloods tagit deras plats? Flygande priests Yay or nay?

Vore tacksam för lite input och folks erfarenhet av den helt klart ballaste armen i warhammer ( kanske bara en månad till)

#2 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 070 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 08:35

Finns lite varianter, kroak känns jäkligt bra med saurusar/TG. hans -1 to hit är sjukt bra. Kläm in en slann eller tetto för att stabilisera magifasen och glöm inte skinkchars hemma så att du slipper följa efter. Scar vets har inte blivit sämre men det kan vara svårt med char poäng. Flygande priesten kan vara galet bra i rätt magifas men kom ihåg att du ska tjäna 100 pts extra när du flyger ut med honom, för att han annars inte tillfört så mkt.

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#3 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 425 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 09:22

Kroak + tetto eko gick grymt bra på sm, slutade 6:a spelat av en spelare som enligt rankingen borde ha kommit på plats 68 eller så. Listan har några dåliga matchups men också en hel del riktigt bra. Mot dvärgar är den t.ex rena kryptoniten.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar