Hoppa till innehåll

Foto

Hur gick det?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
35 replies to this topic

#21 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 29 mars 2005 - 09:18

Kom 4:a!!! blink.gif

Efter Lizardmen-fredagen (möte Dynefors och Jennifers ödlor) kändes det lite tungt. Resultat: 3-17 och 10-10 Stegadon dominansen var total, bla blev min daemon prince till mos under en av dessa ödlor.

Sedan var det dags för Strigoi-lördag, 2 st VC-arméer på samma spelbord ledde till att jag började blanda ihop matcherna. Daemon prince dominerar och dödar båda arméernas generaler. Resultat: 20-0, 20-0

Söndagen börjas med mitt första möte med OK på 2000 poängs nivå. Massa big guys. Efter lite tur mot hans två gorgers så slutade striden till min fördel. Resultat 20-0

Sista slaget var ett trevligt återseende, möte Wallander d.ä. med hans DL Slaanesh/Tzeentch. Denna armé mosade min i sista matchen på BSK. Nu var det dags för revansch! Resultat 20-0

#22 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 29 mars 2005 - 09:32

Björn, jag tror det är värst när johan skall börja vara i char med sin slaanesh armé wub.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#23 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 29 mars 2005 - 10:20

Tja, kan väll knappast vara nöjd. Gjorde ett par fatala misstag i två av matcherna. Lärorikt och roligt, Men känns som att jag saknar rutin. Så nu får jag ladda om inför RTO. Ngra små justeringar bör räcka. Gratts Isen, för ännu en stor seger, som ännu en gång har bevisat att skåne regerar i Warhammer-Sverige!
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#24 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 29 mars 2005 - 15:50

Ho Ha He Hi... Vad lustiga ni är. glare.gif Jag kissar på era Lammasu-mödrars gravar, ni vet mycket väl vad jag menar. smile.gif

#25 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 29 mars 2005 - 16:13

QUOTE (Joey_Boy @ Mar 29 2005, 09:32 )
Björn, jag tror det är värst när johan skall börja vara i char med sin slaanesh armé  wub.gif

blush.gif Soon babe soon... blush.gif

#26 magnus.mattisson

magnus.mattisson

Newbie

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 29 mars 2005 - 18:47

Jag vill bara säga att jag är mycket nöjd med min top 20 placering trots noll förberedelse eller spel det senaste året.

Jag spelade för er som inte vet vem jag är... WE d.v.s. WH40k i en WHFB-turnering

Match 1:Khemri all caw och chariots. thumb.gif

Slarvade bort min Archmage men vann en säker 17-3 till slut. De andra i Team SydCon ville slita tröjan av mig. var verkligen ringrostig, hade stora problem med att uppskatta slag styrkan i mina enheter.

Match 2: Marauder horden. biggrin.gif

Jag slog tärnignar som en gud i detta slag .. sen att mitt ända standard lyckades att hålla objectivet i alla rundor som man räknade det. Vann med en massaker...
Archmagen dog återigen. 20-0 (37-3)

Match 3: Beastmen. biggrin.gif

En mycket rolig match, började med att 13 bågar och en 2d6 st4 magi dödade 4 minos för panik tests på nästan hela best horden, fick en chariot gratis...
mycket jämt fick bara tid att spela 5 rundor slutade i en Draw som kunde gått vilken väg som. 10-10 (47-13)

Match 4: Khemri igen denna gång defensiv. (senario: Defend) thumb.gif

Rolig match återigen. Min ena Great Eagle lekte suicidebomberoch tog ut hans Hierophant runda två efter feartest på ld 8 sedan 2*3+ to hit och 2*3+ to wound. därefetr gick det utför för skeletten. van tillslut med en massaker 20-0 (67-13)

Match 5: Sylvanian Legion. glare.gif

Helt ok match men jag gillar inte när folk inte har rätt modeller att summona .. önskar att man kan ställa detta som krav .. den typen av armer blir för bra annars. Förlorade med 3-17 (70-30)

Match 6: Lizardmen styrda av världens bästa flytunge aka. björn.nilsson blink.gif

Som tidigare nämnts .. så tappade min lv4 sitt minne runda 1 och fick inte tillbaka det. Rolig match med många åskådare ... förlust 3-17 (73- 47)

Komp: 11
Målning : 18
Spormanship: ingen aning ( någon som vet )

Summa: 102p thumb.gif

En mycket bra turnering med en inte för skamlig placering i slutändan, vilket bara bevisar att WE listan behövs göras om... cool.gif

#27 Skulliz

Skulliz

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 29 mars 2005 - 19:35

Jag hamnade på en bra placering med min pastell färgade Daemonic Legion(kommer inte ihåg exakt vart men), spelade många riktigt trevliga slag och ett lite mindre trevligt.

tror jag hamnade på 113poäng totalt.
The melody of logic will play the tunes of the truth.

#28 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 29 mars 2005 - 21:04

listan jag spelade finns här

slag 1 mot svantesson från atlantis, han spelade en dark elf hord lista med 4 20 block och 3rbt's

kände mig lite halvt elak när jag totalt krosade honom, avsaknaden av snabba enheter gjorde att hans arme var en enkel match för mig, sen att en av mina två fanatics gjorde slarvsylta av hans cold one knights gjorde inte saken bättre

20-0 till mig

slag 2 mot Jacob Scott från Isen, som spelade an balancerad strigo lista utan magic items och bara 4 levels magi

det hela började inte bra med att jag placerade min ng shaman för nära hans banshe........
tyvär blev match lite statisk i mitten pga att ingen av oss var så sugna pa att charga, men min arme föll tillslut sönder och saman i dom 2 sista rundorna efter bra spel av scott
med det nämda undantaget var det en bra match mot en bra spelare

förlust med 20-0

slag 3 mot en som splade en bra balancerad WE lista(damn kommer inte ihåg vad han hette)

roligaste minnet från denna matchen var när mina orcs med shields och min big boss på boar som stog i enheten bara tog 3 wounds (av vilka jag savade 2)från en kombinerad charge av wardancers+ bladeweaver, en trä man och glade riders i flanken blink.gif

i övrigt gämt in i det sista i en match som slutade i draw utan att någon av oss hade förlorat så mycke vp's

10-10

slag 4 mot en från BoB som spelade en snyggt målad(kommer mest ihåg flagorna) och bra balancerad empire armé (återigen ett naman jag inte minns, damn)

denna matchen blev gämn men mina prusue tärningar var inte med mig och det ledde till att jag blev allt för mycke skuten utan att få så mycke poäng tillbaka, min pump wagon löpte även amok och körde över allt som stog på hans arteleri kulle

förlust med 15-5

komp 22, tror jag
målnig 0, han inte klart med det sista, 2 nätter var inte tillräkligt
battle points 35

målningen + dålig prestation i dom sista matcherna stopade mig tyvär från att nå runda 5 och 6

för även ursäkta ifall jag var lite för tröt på slutet av tunringen(en natt med att måla och 2 i film sal brukar resultera i tidigare nämt syndrom, ja ja ska ficks lemplig sov sal nästa gång)

minni analys av min lista och vad som behöver ändras på(jag testade mycke nytt denna turneringen):
Att spela med war boss är nice, men great shaman är så mycke bättre.
night goblins är fega kräk och man ska aldrig plasera en ng shaman för nära en banshe, sen glömer jag alltid svamp tärningen som man får av att ha en ng shaman så common goblin shaman nästa gång!
Night goblin archer är inget för en normal o&g lista(men atagligen nödvändliga i en pure ng hord), dom är bra för att mota iväg fast cav men jag spenderar hellre poängen på mer wolf riders(kanske med bågar)
ogres är bara crap(iaf när jag använder dom) på 4 matcher döda dom bara en DE bolt thrower....(blir nog tvungen att testa dom mer men det lär dröja ett tag)

vad jag ska addad till nästa turnering:
lv 4 shaman ska tillbacks(ifal jag inte får ett ryck och köper en wyvern, flygande monster är något jag är bra på att använda, sen ser man inte den ofta i o&g armé listor). Mer wolf riders behövs.
Färg till dom sista modelerna(ska även bygga movement treys).
En väska och frakta mina figurer i
Sköldar till mina black orcs(aka nåldynor).

men får väll säga som arnold, I will be back

#29 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 11:40

Kom 6:a, känns bekant....

1: Strigoi VC. (Martin Larsson)

Spelade lite avvaktande i ett par rundor, men sen klickade det till. Boarboyz i front och flank på vampyrlordens block gör ont, och de odöda började falla samman. Lyckades dock inte hinna upp de flyende lvl 2:orna och riddarna, så ingen massaker.

17-3.

2: Dwarfs.

Ny motståndare för mig, minns inte namn. Dvärgar i capture är inte drömmen; värre blir det när de mejar ned mina supportenheter snabbt som attan. Spelade inte på topp. Tvingades möta honom i fronten och det blev 4 rundors nötande på varandra. Hade lite otur, och förlusten av objektivet innebar att det tippade till dvärgarnas favör. Draw blev förlust (å vad jag hatar capture...).

5-15.

3: O&G.

En kille som gjorde sin första turnering fick betala med råge för mina misstag dagen före. Klan Baruk manövrerade i 3 rundor, men anföll sen som rabiata knarkare med motorsågar. Det hela avslutades med att hans lordblock chargades i front, sida och rygg. 20 döda orcher, en sårad lord, vann med 27.

20-0.

4: O&G.

Ännu en orch. Slaget stördes lite av att jag var ganska grinig (det var sent....) vilket inte gjorde något för att göra slaget lättare, då min motståndare var ganska dåligt påläst på reglerna. Förlorade ett infanteriblock på otur, men ett annat höll för en sidocharge av en jätte. Trym och hans boarboyz gjorde mig så stolt då de manglade över ett blackorcblock med lord, ett gäng big úns med bsb och några boarboyz. Ovan nämnde jätte var det enda som överlevde klanens vrede.

17-3.

5: DE (Joey Boy)

Lite otur i början gjorde att bägge mina b-boyblock stod och stampade i tre rundor (saknar min blackorc). Joey spelade stabilt och mejade gradvis ned min support. Släppte sen till en blotta (fick nått hjärnsläpp) och förlorade ett block på en dubbel chariotcharge.
Lite whaagande på slutet rättade dock till det mesta. Inte något bra slag från mig alls ur spelskicklighet mätt, men det var djävligt roligt. Första gången jag inte spöat DE.

10-10.

6: Beastmen BigGuyz of Khorne. (Conny Lundgren)

För en gångs skull gjorde jag mitt bästa slag i slutet. En åskådares kommentar om att "beastmen bara skulle gå över och krossa orcherna" fungerade som tändvätska. Flyttade lite stillsamt i första rundan, och satte upp en ganska avancerad chargefälla i andra rundan. Tyvärr ville inte vargkärran och goblinerna hänga på Trym in i Doombullens block, men det brydde han sig inte om. 11 wounds sattes, minotaurerna autobreakade. Infanteriet körde över ett gäng dragonogres med hjälp av snotlings.
Därefter var det svår uppförsbacke för Conny. Han lyckades kväsa mina Big Úns med viss möda, men det mesta jagades ner/stampades sönder.

17-3.

Överlag en kul turnering. Hittade dessutom ett nytt roligt spel; Flames of War.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#30 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 15:44

Jag är mycket nöjd med min 12 plats, var jag dock inte är lika nöjd med är att jag verkar ha fuskat i min sista match mot Joey_boy.

Av någon oförklarlig anledning fick jag för mig att trupper som är “immune to psychology” inte behöver göra ett restrain pursue test. Jag skulle vilja be om ursäkt för detta och hoppas att Joey_boy kan förlåta mig för detta pinsamma klavertramp.

#31 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 30 mars 2005 - 16:50

Känns helt okey. Det var en bra och trevlig match och alla kan göra små missar ibland. smile.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#32 SajberToent

SajberToent

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 63 Inlägg:

Postad 31 mars 2005 - 01:34

QUOTE (petrus @ Mar 30 2005, 15:44 )
Av någon oförklarlig anledning fick jag för mig att trupper som är “immune to psychology” inte behöver göra ett restrain pursue test. Jag skulle vilja be om ursäkt för detta och hoppas att Joey_boy kan förlåta mig för detta pinsamma klavertramp.

Fick för mig samma sak, men kollade med Anton dock. Man tycker att de inte borde slå för det om de nu är immune to psychology...?

#33 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 31 mars 2005 - 09:42

QUOTE (SajberToent @ Mar 31 2005, 01:34 )
Fick för mig samma sak, men kollade med Anton dock. Man tycker att de inte borde slå för det om de nu är immune to psychology...?

Restrain persuit är ett leadershiptest, inte ett psykologitest. Man måste slå för ITP-trupper.

#34 Nidrasyl

Nidrasyl

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 30 Inlägg:

Postad 01 april 2005 - 14:40

Spelade orcher

jag kom på 35e plats efter ett mycket förnedrande nederlag mot Dag Sonntag och hans wood elves i femte matchen. Tänker inte säga mer om det än att jag inte fick spela sista matchen..

I första rundan i första matchen lyckades jag slå 3 sexor i rad på min miscast table = tre gratis spells med irresistible force. Sedan åkte jag på en trea, D6 S5 träffar som inte skadade min shaman. Underbar magifas=)

#35 Malgwath

Malgwath

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 41 Inlägg:

Postad 23 juni 2005 - 00:05

OK-kiddot ni snackar om, bestod hans armé av två jättar, två gnoblarblock, ett irongutblock med tyrant och bucher och resten bulls grupperade 3 om 3? Var hans ogres målade med blå byxor och gul överkropp?

#36 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 23 juni 2005 - 02:25

Jag mötte han, och den beskrivningen stämmer ganska bra.

-Magnus
Ara är en sann hjälte

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar