Hoppa till innehåll

Foto

Episka Ögonblick

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#21 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 12:41

En match mot Uffe där mina WE spöade skiten hur hans DoC. Hans sista runda slår han 11 på RoC och min lvl2 torskar sitt ld slag. Jag har dödat hans karaktärer så han väljer en tzzench herald.

Han slår fram gateway och får in den på min general som sitter på en drake och dödar bägge :)

Jag hade en runda kvar där min drake hade en auto charge på ett horror block med.

Så en RoC resulterar i ca 1000 pts vilket inte är helt fel :)

David "Dangerous" D

#22 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 14:16

SlättaSlaget 2013..   Jag möter Einemos WoC med mina orker..

Jag krossar honom på alla fronter med både tur och skicklighet :D  sen sista rundan har han typ endast en chariot kvar..  och tänker.. jaa varför inte.. så han chargar min dödsstjärna i sidan.. vinner med 1 och jag failar LD 10 Med Reroll och han bryter 1500pts och jag vinner bara matchen med 13-7 hehe
That chariot ! :D

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

#23 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 14:59

Jag har två episka ögonblick i matcher mot Michael "Handsome" f.d. Tuulings och hans Skaven.

Första ögonblicket är när i en träningsmatch skall visa upp sin nya komplista av Doom. Runda två får han missfire på sin kanon och slår på tabellen att han skall skjuta i random direction, sen slår Michael 14 tum och random direction exakt! i huvudet på sin Grey Seer, missar sedan +2 Look out Sir, woundar, missar +4 ward och sen 5 wounds, skillhammer =)

Andra ögonblicket är på en kompad lokal miniturnering. Michael har deployat lite dumt på ena flanken med sitt Doomwheel, jag försöker pressa på den flanken med drake och Träman. Michael snor runda ett och kan lösa sitt Doomwheel -problem om han chansar i riktning mot min drake och slår jättehögt. Michael slår 17 på sin movement med sitt Doomwheel och står nu närmst min Drake och Träman med lite marginal. Han slår sedan 8 på styrka, woundar och jag missar min +3 ward (som fanns i förra WE-boken). Varpå han one-shottar draken, ryttaren och sedan gör 4 wounds i min Träman och jag hade inte Life i listan. 

/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#24 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 087 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 15:34

Haha! Engblom! Den chargen var ljuvlig! Räddade ganska mycket poäng kan man säga...

Johannes Einemo
GoB-Syd

#25 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 16:02

Min match mot Lasse med dubbla griffon-generaler och dubbla steam tanks mot hans 4 rending star manbane assassins :D

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#26 PeZa

PeZa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 826 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 17:40

Slättaslaget 2014 jag möter Lagge som kör HE mot mina Empire. Klantar bort mig och ställer mig i skogen med mina 5 demis... "#####, hur fan kan jag vara så korkad" tänker jag när Lagge Charge'ar in med en stardragon i sidan på mina stackars demis! MEN lagge flunkar och jag vinner combat på musikant och lagge failar sitt ldtest och springer ner honom! PeZasnitt tänker jag!

Bsk 2013:
Möter en HE spelare med knightsbuss. Får första rundan och hans 5 reavers får slå ett paniktest men failar och flyr igenom hans buss som failar ld10 med reroll och slår 12" och hamnar precis på en bolt och flyr av! Hihi PeZasnitt tänker jag! :)

Per Barkestam
HYMS
Ogre Kingdoms

High Elves (under uppbyggnad)

#27 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 19:19

Lägger ett till ytterligare ett lokalt ögonblick, när senaste demonboken precis kommit så testade jag mycket all Nurgle med dubbla PB-block. Jag mötte Empire med nästan 1+ save -enheter och i en ETC -testmatch i vår lokal mot Andreas "klasa" Malmström så lyckas vi låsa alla våra enheter, i bägge arméerna (minus en Empirekanon) i en och samma gigantiska combat, den du!
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#28 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 884 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 04 november 2014 - 19:36

Min match mot Lasse med dubbla griffon-generaler och dubbla steam tanks mot hans 4 rending star manbane assassins :D

Haha! Sånt man förtjänar när man spelar dubbla stanks ;)

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#29 RobertG

RobertG

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 80 Inlägg:

Postad 04 november 2014 - 20:16

jag höll på att dra en rejäl förlust mot Elias med min chaos arme

har blockerat av 1 av 2 flygande chimeror med flamebreath + lord från att gå in i min 10 troll med en marauderhorseman enhet,men en enhet marauder horsemen 40 tum bort bestämmer sig för att fly klipper en enhet crushers teleporterar 45tum genom min battleline klarar alla panic test förutom det på andra horseman enheten som flyr(inom general bsb) och lämnar trollen öppet för charge.

inte nog med det så hade jag även mark of may be joined by level 4 på seeker så var immune to panic men eftersom jag är en noobig 40k spealre så struntade jag i den regeln =p

dock så skillade jag mig ur genom att inte dö för många troll ändå och slå som en gud så sluta 10-10 om jag minns rätt

#30 Gharnukk

Gharnukk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 797 Inlägg:

Postad 05 november 2014 - 13:31

Drar en charge med en enhet Ellyrian reavers mot en buss med Cold one knights med Dreadlord och BSB i. Min motstånare väljer att fly av någon anledning. Problemet är att han misslyckas att vända om och springer av bordet :D

#31 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 05 november 2014 - 13:33

Drar en charge med en enhet Ellyrian reavers mot en buss med Cold one knights med Dreadlord och BSB i. Min motstånare väljer att fly av någon anledning. Problemet är att han misslyckas att vända om och springer av bordet.

Skulle snarare säga att problemet är att han inte kan reglerna för cold ones får inte fly :)

David "Dangerous" D

#32 Gharnukk

Gharnukk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 797 Inlägg:

Postad 05 november 2014 - 13:46

Haha därför jag strävar efter att ha alla arméböcker. Man kan inte lita blint på motståndaren ^^ Dock gynnade det ju mig denna gång.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar