Hoppa till innehåll

Foto

Frågor Och Svar Om Slättaslaget 10

52 replies to this topic

#41 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 13 november 2014 - 22:43

Du kan ju använda mountet som en cool sphinx!

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#42 Ratatatata

Ratatatata

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 297 Inlägg:

Postad 13 november 2014 - 23:08

Om jag, bara hypotetiskt :), skulle vilja ha med en special character typ Arkhan the Black, måste jag då ha den riktigt modellen? Vad gör jag om GW inte har någon modell för den karaktären?

Edit: Jag tänker inte köpa den nya End Times modellen för 600kr och slakta den för att få magikern som sitter på.

Jag har en Arkhan till fots du kan få låna om du vill. Problem solved. :)

Daniel Terdell, Föreningen Ylva

Wood elves, Tomb Kings

#43 Jonson

Jonson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:
  • Interests:Spelar Empire och snart WoC

Postad 14 november 2014 - 18:12

Jag har ju ingen erfarenhet vad gäller detta och rättar mig självklart efter mer erfarnas omdöme, men hade personligen inte haft något emot att du använde en annan liknande modell som special character i match mot mig.

#44 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 14 november 2014 - 21:45

Att begära att man ska ha någon slags officiell modell i arkhan är väl lite hårt då då det inte funnits någon för han till fots på väldigt länge. I andra fall när det finns så tycker jag personligen att man ska ha det eller att man kan göra en cool konvertering som tar fasta på de typiska drag som karaktären har som Aronssons Kurt Helborg tex.

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#45 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 18 november 2014 - 16:40

Jag funderar lite på misson till match 4. Tror det det blir svårt att göra ett till missons med objektiv men kan nog funka med tabel quarters. Så man har 4 tabel quarters och varje är värt 150 pts och sedan räknar man ihop hur mycket poäng man har på varje sida i slutet av matchen eller någon viss runda. Så om en spelare har en inf enhet med en rank samt ett en cav enhet medan motståndaren har två cav enheter vinner spelaren med inf för det är värt men poäng.

Det kan missgynna långsamma arméer som dvärgar men jag tror inte det kommer göra det. För det första så har dvärgar mycket inf så de bör vara väldigt säkra på sina sidor. Sedan kan man ha miners eller scouts för att få poäng från motståndarens sida.

Jag tror att det missgynnar brett mest av alla för de har inte världens bästa inf men det är svårt att göra missons som är helt balanserade för alla raser.

David "Dangerous" D

#46 Lego

Lego

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 328 Inlägg:

Postad 27 november 2014 - 18:09

Jag funderar lite på misson till match 4. Tror det det blir svårt att göra ett till missons med objektiv men kan nog funka med tabel quarters. Så man har 4 tabel quarters och varje är värt 150 pts och sedan räknar man ihop hur mycket poäng man har på varje sida i slutet av matchen eller någon viss runda. Så om en spelare har en inf enhet med en rank samt ett en cav enhet medan motståndaren har två cav enheter vinner spelaren med inf för det är värt men poäng.

Det kan missgynna långsamma arméer som dvärgar men jag tror inte det kommer göra det. För det första så har dvärgar mycket inf så de bör vara väldigt säkra på sina sidor. Sedan kan man ha miners eller scouts för att få poäng från motståndarens sida.

Jag tror att det missgynnar brett mest av alla för de har inte världens bästa inf men det är svårt att göra missons som är helt balanserade för alla raser.

Bra grund idé, vi tittar på något liknande. Sista senariet kommer ut i slutet av denna veckan eller i början av nästa.

#47 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 11 december 2014 - 10:09

Står säkert på något bra ställe, dock inte i informationen. men vilken version av mallen blev de tillslut? Kanske kan vara ide att lägga in det i informationen om turneringen.

Edit: Hittade de lite längre ner...

Detta inlägg har redigerats av Fredrik: 11 december 2014 - 10:17

Fredrik Karlsson - HYMS

#48 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 861 Inlägg:

Postad 11 december 2014 - 10:16

Står i andra posten under informationen i samma tråd:

Vi kommer att köra med den kompmallen som är fastslagen nu.

Detta för att vi inte vill köra med en Betamall på Slättaslaget 10.

Därför kommer det att vara

Swedish Comp System v1.14.1

2014-10-16

Finns att hitta här:

http://swfbr.ipbhost...?showtopic=4494

Detta innebär också att det blir INGET End of Time på Slättaslaget 10.

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#49 Richard Becker

Richard Becker

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 751 Inlägg:

Postad 12 december 2014 - 18:12

Räknas giant rats som infanteri eller övrigt vad gäller objektiv reglerna? De är warbeats så borde vara övrigt men känns konstigt.

#50 Fredd

Fredd

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 12 december 2014 - 18:58

Räknas giant rats som infanteri eller övrigt vad gäller objektiv reglerna? De är warbeats så borde vara övrigt men känns konstigt.

Dom räknas som övrigt!!

#51 Richard Becker

Richard Becker

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 751 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 18:53

Finns det parkering vid spellokalen (och är den gratis)?

#52 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 19:21

Ja det finns en stor parkering mot stan ut med järnvägen som är gratis.
Tror även det finns en bakom spellokalen som är gratsi (osäker aldrig stått där).

#53 Lego

Lego

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 328 Inlägg:

Postad 09 januari 2015 - 20:59

Hoppas alla har uppmärksammat i informationen att turneringen hålls i andra lokal än förra året.

Alltså i IOGT:s lokal, som ligger nära Rörstrandsområdet i centrala Lidköping.
Adress är Norra Torngatan 1 och det finns gott om gratis parkeringsyta i närheten.

Gratis parkering finns nära järnvägen, finns även stor betalparkering utanför spellokalen om man känner sig extra lat. Detta innebär också att lokalen som turneringen hålls i ligger i närheten av den gamla fast på andra sidan Järnvägen för er som varit här tidigare.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar