Hoppa till innehåll


Foto

Multipel Wounds Vs Rnf


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Sealed

Sealed

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 23 mars 2016 - 18:27

Hej jag och polarn är lite oense huruvida man tar bort vid en multipel wound när det redan finns ett skadat troll i enheten.
Polarns dvärg kung slog multipel wounds 3 på enheten men jag hade ett troll med 2w förlorade redan. Dör ett helt troll och woundsen förs vidare eller dör det redan skadade trollet och de andra försvinner?
Tack för snabbt svar!

#2 Foxen

Foxen

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 23 mars 2016 - 19:18

Tagna wounds tillhör enheten inte ett specifikt troll. Enheten tar 3 wounds till med allt vad det innebär.

// Elias Roos
 
Rogue Trader
WoC, TK, OnG


#3 Zaanash

Zaanash

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 880 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 23 mars 2016 - 19:40

Sidan 63 + 98 i regelboken borde förklara i detalj hur det går till


Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen


#4 Sealed

Sealed

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 23 mars 2016 - 21:39

Okej tack för svaret!




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar