Hoppa till innehåll

Foto

High-Elves Får Behålla Fusket Medan Resten Gråter?

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#41 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 30 september 2015 - 10:27

Skaven var ju urtypen på hur listorna i TAC skulle se ut och var lite av en mall. Allt skulle förenklas osv så att man kunde testa grundreglerna. Sen så har det väl kanske gått lite bananas med vissa arméer då det har varit väldigt mycket tyckande och förslag på saker som ska ändras. I de arméer där man valt att ha kvar en väldigt basic TAC kan nog upplevas som tråkiga jämnfört med de som fått väldigt mycket kärlek.

Beastmen är väl ett väldigt bra val att spela tills de andra arméböckerna kommit?

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#42 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 30 september 2015 - 19:47

Beastmen är riktigt trevliga och spelbara nu :) det enda man saknar är mixa demoner, warriors och beastmen ;p

#43 Mahkal

Mahkal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 01 oktober 2015 - 06:30

Spelade mina Beastmen igår och vann slaget ^^ Tycker om deras nya ändringar hittills och även gorgonen är ju spelbar nu vilket inte var fallet tidigare. Dessutom är ju lore of the Wilds buffspell +1st/Frenzy/hatred helt sjukt stark. Hade bestigor i hordeformation med den på och mark of khorne = köttfärs av allt

#44 Ghara

Ghara

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 18 oktober 2015 - 13:58

T

#45 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 09:32

Är det bara jag eller spelar chaos dwarves i en helt annan liga vad det gäller å få in warmachines i listan?

#46 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 10:00

Är det bara jag eller spelar chaos dwarves i en helt annan liga vad det gäller å få in warmachines i listan?

Tänker du på TAC 0.8 eller pre-beta på army booken? (har inte sett den själv nämligen).

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#47 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 10:41

TAC 8 å din bsk-lista i synnerhet :D

För i princip alla andra gunline-armeér så är ju warmachines rare. Kan tycka det är lite konstigt att man då väljer å ha dom som special när de också är väldigt kraftfulla. Känns som tre mortars gör det helt omöjligt att spela mot när man också kan få in tåg som är bra mot de få sakerna man inte kan döda med mortars. Att de sen har tillgång till kombinerade magiker/engineers gör ju dom oerhört mkt bättre än alla andra liknande arméer.

#48 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 11:03

:D

Men ja, jag håller med, ganska stort hål. Dock har jag för mig att jag såg någonstans på 9th forumet att de vanliga warmachinerna skulle tappa Hellmortar som den är i dagsläget. För 4 S5 är ju bara löjligt.

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#49 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 11:14

Men även den stora 5" str 3 är ju ungefär som mortarn i empire utan armorpiercing fast extraskada under hålet. Mortarn har blivit riktigt bra nu när den är st3 å i CD som har bättre crew å nästan gratis engineers och då ha dom i special känns även det lite magstarkt. Det finns ju inga konflikter alls nu I CD-tacen då du får in det du vill i rare. Hoppas det blir lite bättring i arméboken...

#50 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 455 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 12:48

Dom är i special, och hellcannon är one of a kind, så total 4 maskiner

Empire och dvärgar har alla maskiner i rare, uppdelade på 2 olika choices, så totalt 4 maskiner

4 stycken stryrka 5 templater, kommer inte finnas kvar efter BSK. Synt att det inte kom upp tidigare, men ofta krävs den en turnering för att folk ska börja kolla ordentligt på vad som går att göra med arméerna.

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#51 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 13:00

Problemet är väl också att tågen kompletterar alla former av templatmaskiner väldigt väl. Tågen är ju ganska kassa mot stora block men bra mot de mesta andra grejer. För andra gunlinearmeer tas ju den rollen upp av en krigsmaskin som en organ Gun eller hellblaster och att man då får mindre longrangeskytte.

#52 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 455 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 13:58

Problemet är väl också att tågen kompletterar alla former av templatmaskiner väldigt väl. Tågen är ju ganska kassa mot stora block men bra mot de mesta andra grejer. För andra gunlinearmeer tas ju den rollen upp av en krigsmaskin som en organ Gun eller hellblaster och att man då får mindre longrangeskytte.

Hur är det annorlunda från dvärgar som t.ex. lägga till helikoptrar? Kör helikoptrar får anyi-hord skyttet och kanoner/organ guns för resten.

Men tågen ser ut att hamna i rare, så ska man ha sådana blir det färre hellcannons

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#53 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 19 oktober 2015 - 17:34

Hur är det annorlunda från dvärgar som t.ex. lägga till helikoptrar? Kör helikoptrar får anyi-hord skyttet och kanoner/organ guns för resten.

Men tågen ser ut att hamna i rare, så ska man ha sådana blir det färre hellcannons

Sant, men det är kanske inte helt optimalt oavsett om man kan ha skyttelistor som verkligen kan skjuta bort allt. Känns kanske lite roligare om de åtminstone har nån form av akilleshäl. Beror ju lite på hur starkt skyttet är också och lite andra faktorer som hur lätt det är att skydda sig mot eller döda osv.

Vanliga dvärgar har ju iaf avsaknad av magi som något som kanske legitimerar extra hårt skytte. För CD så bidrar ju deras magiker endast till att förstärka gunlinekänslan då de har tillgång till väldigt starka defensiva lores samt att de också är engineers. Magiker lär man ju ha oavsett och med aided dispel så är det ju inte en jättestor nackdel att ha tex tre lvl2or.  Att ha möjligheten att rerolla scatter gör väldigt stor skillnad på stone throwers. Har inte matten framför mig men jag har för mig att det går från typ 27% till över 50% att träffa.

Att tågen hamnar i rare låter väl vettigt tycker jag. Som jag skrev innan så är det ju lite konstigt att chaos dvärgarna ska vara den enda gunline-armén som inte tvingas välja mellan att ta x eller y i rare utan kan ta vad de känner för (om de nu inte ville köra med dubbla jättar)

#54 TacoFarmer

TacoFarmer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 46 Inlägg:
  • Interests:I was thought to be retarded as a child, and all the evidence indicates that I was.

Postad 05 november 2015 - 20:49

det är ju lika bra man vet ju hur lipa alve spelar är det gråter för allt låte de ha sin saker kvar men spöa de endå 

#55 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 954 Inlägg:

Postad 05 november 2015 - 22:40

det är ju lika bra man vet ju hur lipa alve spelar är det gråter för allt låte de ha sin saker kvar men spöa de endå 

What... XD

#56 TacoFarmer

TacoFarmer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 46 Inlägg:
  • Interests:I was thought to be retarded as a child, and all the evidence indicates that I was.

Postad 06 november 2015 - 08:36

What... XD

xD.... What 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar