Hoppa till innehåll

Foto

Battle report - SydCon

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
4 replies to this topic

#1 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 07 augusti 2006 - 13:30

Tja efter lite målande på mina bretts i en vecka(som inte blev klara) och varit väldigt sjuk så kände jag mig hyffsat sliten, men sånt brukar gå över när mina alver väll kommer upp på bordet.Jag brukar väldigt sällan skriva reports med detta är faktiskt sista gången i 6th så vad fan.

Min lista:
Prince på Häst med Vambracers och Lion Guard
Commander på häst med Enchanted Shield och Helm of Fortune
BSB med Armour of the Stars
Scroll Caddie med en scroll

8 Dragon Princes med SB och champ samt Ellyrion Banner
8 Silverhjälmar med SB och Lion Standard
15 Svärdmästare med FC och War Banner
2x16 Spjut med FC
2 Kärror
2 Örnar
2 RBT´s

game 1 vs Björn Thulin Dogs of War 12-8

En Malmö kille som jag mött nån gång nere på Utopia innan.
hade typ:
Lord på på pålle
Hjälte på Pegas
Scroll Caddie
Paymaster
3x9 Duelister(inga pistoler)
2 Heavy cav
2 Fast Cav
2x20 Pikmän
2x3 Ograr
Jätte
Kanon

Det jag kommer ihåg i början av slaget är väll att Mina Dragon Princes misslyckas med ett terrortest mot hans Jätte runda 2 och sen misslyckas med att ralla.
lite avaktande i början görutom med mina Killar på hästar som springer in i grejer, särskilt då min Lord som plockar två Heavy
Cav enheter och en fast cav enhet själv(och då två flaggor) helt själv eftersom dom modiga prinsarna sprang iväg ifrån den flanken
och lämnade han helt själv. Efter ett tag så blir det BSB fight i mitten framför hans ena pikblock som i sin tur är omringade av fyra
enheter, BSB´n hoppar iväg och mina enheter gör livet riktigt surt för hans pikblock.En liten rolig grej var att min lvl 1 magiker styrde bort hans Jätte
utan att dö i närstriden.Inte så mycket poäng till någon av oss vad jag
kommer ihåg men jag var hyffsat nöjd och det slutade med 570pts fördel till mig som blir en 12-8

Game 2 vs Mattias Kuldkepp Skaven 0-20
Tror han kom ifrån Stockholm eftersom han känner Martin Björklund sen barnsben.
Vad han hade: (svårt att komma ihåg allt men ska försöka)
Lord
BSB
2xEngineer
4 stora Block Clanrats med 2 Ratling Guns
2 Slav enheter
2x2 RAt Ogres
ett Giant rat pack
3xNight Runners
Tunnelers
WLC

HAr för mig att det var sjukt avaktande förutom med min hjältar som jagar Rat guns utan att bli skadade, sen sån chargar han båda. Lorden låser upp hans en
klan block med BSB och Lord, slår till slut ihjäl hans lord(stubborn är bra), en massa slagsmål i mitten och sen panik på hans block som springer iväg ifrån min Lord och rallar sen. Mer slagsmål sen och allt slutar med att typ mina DP´s Lord och örn är det enda som överlever=( Tung grej för mig i det här slaget var att han klara sitt breaktest med sina Nightrunners på 4 med re-roll, annars hade blocket som slogs med min lord fått smaka en Flank charge, och dessutom undkommit. Samt att mina Svärdmästare slog inte sin bästa fight mot ett block, och sen blev chargade ifrån alla världen hörn och stendog.

Vi räknade lite överslag bara och kom fram snabbt att det var en 0-20

Game 3 vs David Ek Tomb Kings 14-6

David har jag mött en gång tidigare, men då mot Dark Elves(men han sa att jag har möt hans TK också men det minns jag inte=) )
Han hade:
Kung
Prins
2xPräster

16"heavy" Cav
25+TombGuards
25+Skelett
ett gäng Bågskyttar
3 Carrions
4 Ushabti
Scorpion
Jätte
Stenkastare med alvhuvuden

Springer fram med mina Silverhjälmar med Lorden i, David blir sugen och anfaller dom med sitt Heavy cav och med en jätte i sidan. Men dom hade hade ju immuna mot fear och terror samt Subborn på LD 10 och med BSB inom 12"...så dom stod kvar till Davids förvåning(av alla prylar dom hade)
Sen så springer mina spjutalver upp i sidan på det blocket och avgör striden på en runda, jätte och cav puffar upp. PÅ min högerflank så är mina spjutmän avaktande mot hans Ushabtis, hans carrions flyger i skydd och sen dödar en boltare men när den sista carrionen(en wound kvar) anfaller mina andra boltare
går den på pumpen och avlider för sin andra gång. Tidigt i slaget slår min Commander ut hans Kastare, sen får han problem med vad han ska göra(jag glömmer flytta han).

I mitten så blir det mycket slagsmål som David vinner i början och bryter Svärdmästarna men dom repar modnär dom får hjälp av spjutmännen som precis knäckt lite cav och kände sig hur tuffa som helst, det blir en fight medmina spjut(med BSB), Svärdmästare(med caddie) och commander mot hans skelett och Kungen. Till min förvåning stupar super save killen runda två mot kungen, men mina svärdmästare dödar mycket skelett och springer till slut runti nacken på skelleten och då slår dom ijhäl alla samt min BSB woundar hans Kung medans hans kung gör noll wounds(?). Och där var slaget över. Lite spring i slutet med DP`S rallar samt domandra spjuten halverar hans ushabtis.

Game 4 vs Anders Högild Tomb Kings 0-20

Dansk som jag alldrig stött på tidigare
han hade:
Kung
BSB
2xPräster

5 "heavy" cav
4 kärror
ett stort Tombguard block
2x20 Bågskyttat
2xSkorpioner
en Svärm
Kastare med alvhuvuden(var kommer dom ifrån=( )

Sandkastare igen, men nu ifrån Danmark. Mina DP´s ja och hela min vänsterflank samt mitten var helt ur form, misslyckas med allt som har med ledarskap att göra och 5 enheter ligger flyende pga panik och terror. DP´s misslyckas med 3ggr att charga jätten(dom gillar inte jättar tydligen, sprang ju av banan pga en sådan i slag ett också) Högerflanken klarde sig men dom hade ju immune to fear och terror med stubborn lorden i sig så...men när dom blir helt själva eftersom min armé vill hem så får dom till slut smaka sand. Ger upp typ i början på runda 5 eller 6.

Game 5 vs Patrik Rebert Brettonia 20-0

Patrik är ifrån Malmö men som jag alldrig mött innan faktiskt.

Lord
BSB till Fots
2x fagra flickor

2x9 KotR
9 Errants
6 Grail Knights
3xMen at Arms
2xBågskyttar
Skirmish bågskyttar
2x5 Mounted Yeomen

Tyvärr hade Patrik lite kunskaper om mina alver och blir re-directad som sällan skådat förr med min BSB som game winner, springer ut framför hans Grail knights och blir chargad av dom samt en KotR enhet med Lorden i, Patrik ser förvånad ut när min BSB teleporteras iväg och enheter står still och blir påhoppade ifrån sidan, han väljer att fly med Lord enheten men Grailsen får smaka, bryter och bli ikappsprungen. På min höger flank suger sig min lord fast i den andra KotR enheten och sen får dom Silver Helms i sidan och bryter. Ignorerar mer eller mindre hans Errants och bara lurar väg dom på en örn och en kärras bekostnad. Mitt infantri(meden kärra) mot hans infantri mitten är rätt ensidigt och jag plockar två av hans block. Förlorar typ 6-8 modeller, så det blev en ganska klar seger.

Game 6 vs Simon Holm OnG 18-2

Småländsk kille som jag inte mött innan

Han hade:(mycket)
LVl4 orc magiker
2x Savage Big Bosses
Orc Big Boss på gris

2 Block vilda orcer varav en Big uns
4 block Night goblins med en fanatiker var.
Common goblins
16 Black Orcs
5 Boar Boys
2x5 Wolf Riders
2xGoblin Kärror
Orc Kärra
Snotlings
Pumpvagn

Det började inte bra om man säger så....annimisity är fan ingen nackdel, hans tre första "misslyckade" moss slag blir 6:or=(. På en bekostnad av en Commander,Silver Helms och en Örn. men sen så flunkar han ut helt, magilorden spränger sig själv för att han är lite girig, mina spjutalver knäcker hans jätte samt hansBoarboys med Hero i(bara on boar boy kvar efter commanders vassa svärd)bryter hans mitt med Swordmasters, Lord och en kärra. Hans mitt var lite goblins och ett big´un block. Till slut fattar mina DP´s mod efter lite camping i min högra hörna och bryter ett gäng goblins och tittar rakt in i gumpen på hans Black orcs samtigt som mina Svärd,kärra och lord kommer från andra sidan....Black Orcs R.I.P. skiter i resten och backar undan med mitt andra spjutblock. I början trodde jag på en snabb mass mot mig men Orcer är orcer.

Slutade 11 eller 12:a med 64 battlepoints och 33 i komp samt 21i målning.
Det var kul med trevligt motstånd rakt igenom samt en bra turnering rakt igenom med stolar till alla, bra med plats, och man satt inte i en bastu(för andra året i rad)

Så tack till mina motståndare som jag också hoppas hade trevligt och tacktill Kryddan och Björn.

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#2 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 07 augusti 2006 - 13:41

Trevlig läsning. Battle reports är bra.

#3 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 07 augusti 2006 - 16:40

Lustig läsning, har provat Lord-idén och Commander-idén, fast inte BSBn (BSB till fots = SoM och AoG för mig blush.gif ) i kombination. Låter ganska lustigt, men dör inte BSB'n väl lätt, Magnus?

/Robin (som blev massakrerad 3 ggr på Sydcon med sin låg-kompade HE-armé)
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

#4 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 07 augusti 2006 - 17:28

Nepp,han brukar inte dött pga rustningen eller taktiken, det har snarat räddat skiten ur han. Han är ett hyffsat drakskydd också=). Han teleporteras i motståndarens CC fas och sen är det min tur, och då lyfter han på sin kjol och springer iväg.

Hände en kul grej mot skaven spelaren efter han hade poofat iväg, hamnar mitt imellan en Rat Gun och en Engineer, sen är det bara att charga=).

Nackdelen är att jag saknar min flicka med Reaver Bow....för lite Hero slots=(.

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#5 RobinF

RobinF

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 325 Inlägg:

Postad 08 augusti 2006 - 13:23

Hmm, borde man inte kombinera en sån BSB med ett par level 2'or och "healing light" från Lore of light?

Hmmm.... evilgrin.gif

För lite Hero-slots sad.gif
All you need to get information quickly from someone are sharp objects and a vivid imagination. Unfortunately for you, I have the sharp objects but no imagination, so this might take a while...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar