Hoppa till innehåll

Foto

UKGT Final?

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
28 replies to this topic

#1 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 06 februari 2006 - 14:48

Hur gick det för Svedala gänget som åkte över?
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#2 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 06 februari 2006 - 20:36

1. Michele Fontana- Skaven
2. Massimilliano Bonifazi- Brets
3. Paolo Beccuti- Brets
4. Fabio Guasconi- Skaven
5. Marco Guidara- Wood Elves
6. Jon Pegg- Lizzies
7. Joe Sturge- Wood Elves
8. Chris Young- Wood Elves
9. Dimitrios Kasdovasilis- Lizzies
10. Kent Max Hansen- Lizzies
From the WPS boards.

top tio såg iaf ut såhär

#3 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 06 februari 2006 - 20:49

Dakoth, var du över och fick du isåfall in en match med Asger eller lyckades han ducka?

Asger ej i tio i topp, betyder förmodligen att hans omskrutna segersvit är bruten.

Hörde att det var fortsatt stora problem med en liten klick italienare som drygat sig och fuskat, samt att deras landsmän sen på forumen inte vill ta avstånd ifrån deras beteende. Domarna var visst lite lama också, inga gula eller röda kort utdelade.
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#4 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 00:03

Asgers svit e bruten, han åkte på en torsk och en oavgjord iaf, såg när han fick stryk och han tog det riktigt bra, ngt som är svårt att veta om en kille som varit obesegrad så länge onekligen. Han verkar mycket trevlig av det jag pratat med han.
Moog låg på bord två efter dag 1 men förlorade mot en italienare med en stenhård bretts.
Dag hade en dålig första men katapultade sig uppåt dag två och hamnade runt 40.
Själv gick det ok tror jag hamnade kring 47 och förlorade bara sista slaget.
En hail of doom tog min ena liche i runda ett när han stod i en katapult. Jag hade glömt lämna plats åt honom in första ranken på infanteriet. Annars hade jag gjort en draw minst skulle jag tro.
Jag hade mycket kulare än i heatet då det var ett par tre tveksamma matcher, nu hade jag en dålig mot en engelsman.
Gick över förväntan för min egen del, tror dag och morgan hade högre förväntningar på sig själva med all rätt.
Jag trodde på moog efter dag ett då han ägt 3 cheesiga listor men det sket sig, vi skulle inte semifirat på lördagskvällen.
Italienarna verkar bra dock, engelsmännen kan snacka som dom vill men jag tycker det verkar så iaf.

#5 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 00:19

Go Fab 4! ^^
Den där rankinglistan var horibelt kul att se.
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#6 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 01:38

Håller med steffo, intressant rasfördelning tongue.gif

#7 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 10:16

QUOTE (DGoE @ Feb 7 2006, 02:38 )
Håller med steffo, intressant rasfördelning tongue.gif

Buhu, till och med när jag skriver något bra får jag inte cred för det. sad.gif
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#8 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 10:54

QUOTE (Niklas Asp @ Feb 7 2006, 10:16 )
Buhu, till och med när jag skriver något bra får jag inte cred för det. sad.gif

Gratulera du är vikarie, nu när Steffo e på semester wink.gif

#9 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 10:54

Italienare är väl ingen ras? wink.gif
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#10 Patrizzo

Patrizzo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 13:07

QUOTE (N.I.B. @ Feb 7 2006, 10:54 )
Italienare är väl ingen ras?    wink.gif

Det är klart de är ... rolleyes.gif
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#11 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 13:37

Sorry niklas, det var sent biggrin.gif

#12 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 15:45

Urp, känns som om mina WE hamnade i bratpacket helt plötsligt. Inte kul. *sneglar tillbaka på DE...*

Grattis till spagettihjältarna *klapp på axeln till team Sweden* och rätt åt engelsmännen. Asger hamnade 23:a sa de på WPS.

Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#13 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 07 februari 2006 - 20:56

Jag fick tyvärr inte möta varken Asger, El Rey eller Rob Lane sad.gif Men däremot 4 supertrevliga britter, en trevlig Italienare (Roffo som kom trea) och en fuskande lismande barnrumpa till itlaienare) . Summa summarum en mycket trevligare tillställning än heatet, men det ändrar inte det faktum att jag kommer dra mig för att åka till Uk igen där det uppmuntras att osta loss alldeles för mycket.

Italienarna var duktiga, men hur duktiga de verkligen är tror jag inte går att avgöra förrän de tvingas spela med någorlunda balanserade listor. Roffo var dock en riktigt trevlig sportsman som inte gnällde när det såg ut att gå illa för honom (turen vände sedan när han klarade två tredjedelar av sina ward saves i tre strider där det räckt att jag breakat honom i en av dem för att ha haft matchen i en liten ask) och han "gloatade" inte när det sedan gick bra. Synd att han inte vann.

Han var inte glad över att möta killen som kom tvåa - i sista matchen - eftersom han skulle vara "a real ashole" tongue.gif så alla italienare må spela med stenhårda listor, men de är inte alla fuskande crybabies...

Sista matchen fick jag möta en WE-armé som hade en 14*14" stor skog som började i hans deployment (förutom fyra andra skogar på brädet samt en extra...)...tack GW glare.gif . Han gömde nästan hela sin armé däri och hade föremålet som gav alla modeller i skogen en S5 träff...inte lätt att röka ut de trädkramarna. Han var dock inget vidare på att sköta sin powerarmé i övrigt så jag lyckades panica av två glade guardsenheter samt slå ut en dryadenhet. Tyvärr fick jag bara in tre wounds på vardera träman och kom inte åt hans magiker som gömde sig i en wardancerenhet (får de göra det förresten?) - så tillsammans med ett missat terrortest i min sista runda (general och BU) vann han en massaker (så tråkigt med 1200pts gräns jämfört med 1800 - ger upphov till mer pointsdenieal arméer, one trick ponies samt feglir utan dess like). Samma kille för övrigt som vann över Asger och slutade femma.

Nådde inte riktigt mitt mål (kom 35:a tror jag) men lyckades i alla fall vinna mot en WE, Seaguard, Lizardmen och Tzeentch deamons lista - vilka alla var riktigt hårda och med en massa terräng som inte var till min fördel direkt - så jag är inte missnöjd heller.

Själva resan var mkt trevlig dock (tack för sällskapet Mats och Dag), om än lite tröttande (sov sött hela eftermiddagen/kvällen igår) med en efterhängsen indisk-engelsk taxiförare, otrevlig kinesrestaurang ohmy.gif och ölhävande med danskar, britter och norrmän som några av höjdpunkterna.

#14 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 08 februari 2006 - 06:50

QUOTE (Dakoth @ Feb 7 2006, 20:56 )
, men det ändrar inte det faktum att jag kommer dra mig för att åka till Uk igen där det uppmuntras att osta loss alldeles för mycket.

Själva resan var mkt trevlig dock (tack för sällskapet Mats och Dag),

RTO4 kommer att kännas som friendly games i jämförelse. Ta bara inte med någre UKGT later för då tvingas jag använda det gula kortet.wink.gif

Ska bli intressant att se om GT i Stockholm kommer att införa någon sorts komp och om det blir något extra arrangemang, seminerier etc. Betalar inte 500 kr för att möta stenhårda listor i 5 pitched battles.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#15 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 08 februari 2006 - 10:15

Tänkte ju låna dina alver till RTOIV så det ska nog bli en ganska soft lista smile.gif

Håller med om att Stockholms GT´t minst bör ha samma restriktioner som det i Köpenhamn för att det ska vara attraktivt. Man får bort avarterna med dubbla trämen, 6 salamandrar, 4 bolt throwers etc.

#16 Patrizzo

Patrizzo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 08 februari 2006 - 12:09

QUOTE (Dakoth @ Feb 8 2006, 10:15 )
Man får bort avarterna med dubbla trämen, 6 salamandrar, 4 bolt throwers etc.

Jag hoppas verkligen du inte jämför 4 RBTs (för 400p) med dubbla trämän å 6 salamandrar ... blink.gif
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#17 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 08 februari 2006 - 12:16

QUOTE (Patrizzo @ Feb 8 2006, 12:09 )
Jag hoppas verkligen du inte jämför 4 RBTs (för 400p) med dubbla trämän å 6 salamandrar ... blink.gif

Tror att han menade inget av det är så kul att möta!

#18 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 08 februari 2006 - 12:17

Aha nu vet jag vilken lista du ska spela, nu kan jag detaljplanera din undergång
mohhahahaha

Jag pratar med vår lokala store manager väldigt ofta och jag vet att klubben har mycket kontakt med ansvariga GW människor och vi kommer naturligtvis försöka få in samma begräsningar som Hollands GT'n använde (som danskarna sedan snode om jag inte mins fel) Sedan får vi väl se hur mycket GW lyssnar på oss.
40k GT'n gick inte så bra och därför vet jag att de är måna om att lyssna på spelarna inför nästa.

#19 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 08 februari 2006 - 12:40

QUOTE (Dakoth @ Feb 7 2006, 20:56 )
Själva resan var mkt trevlig dock (tack för sällskapet Mats och Dag)

Jo resan var klockren, hade mycket kul, dag har bla klämt ur sig ett par b-rok aktiga kommentarer som jag känner är min plikt att dela med mig av.
-Jag gillar steamtanken, jag tycker den gör mycker för warhammer ohmy.gif thumb.gif smile.gif
-Nä jag tror inte på en cityguard lista, 8 bolttrowers är för några huh.gif smile.gif biggrin.gif
Ne det blir snällare listor till RTO Kristos.

#20 D.C.

D.C.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 08 februari 2006 - 13:47

Jo, det var verkligen en riktigt rolig resa thumb.gif
Den vägde lätt upp de dåliga resultaten då jag förlorade två matcher (mot nurgle deamons och Ogre kingdom) mycket beroende på dåligt spel av mig. Hade dock trevliga motståndare (även om deras listor var stenhårda) alla matcher så jag tycker att turnerningen var ganska lyckad även fast jag inte är nöjd med placeringen (slutade 37 med samma poäng som moog).

Är man bara beredd på vad man får möta så är den här typen av turnerningar faktiskt ganska roligt. Man får ju möta de värsta tänkbara armeérna med europas bästa spelare bakom sig och se hur man klarar det. Man behöver inte (tillskillnad vad många tror) ha en jätteostig lista för att klara mycket av motståndet där, vilket moog nästan lyckades bevisa (han vann över 4 personer med väldigt ostiga listor medan han spelade sina stabila orker som får bra på komp med kompmallen). Synd bara att han inte lyckades klara sig hela vägen.
En sak som förhoppningsvis kan ändra på sig är att de kunde varierat scenariorna lite, och kanske plockat bort de värsta terrängbitarna. För där har man nästan dubbelt så mycket terräng på spelborden som här i Sverige.

Rekomenderar dock att pröva turnerningen åtminstonde en gång innan man fördömmer den. Det kan faktiskt vara roligt att spela okompat också cool.gif

(kan förövrigt säga att kommentarerna ovan är tagna lite ur sitt sammanhang, eller iaf en av dem biggrin.gif )

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar